11 Reacties

5 jaar geleden

Ikzelf gebruik mijn diffuser echt veel maar zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Zou zeggen dat als de olie 100% etherisch/natuurlijk is het dan niet veel kwaad zou kunnen. Mensen branden toch ook kaarsen/geurkaarten en dat doet ook wel wat met de lucht. Maar misschien voor de zekerheid even aan de verloskundige vragen? Wilde me wel nog verdiepen in welke olietjes straks fijn zijn voor de baby enzo, daar wel eens wat over gezien. Maar dus nog niet echt over ingelezen..

5 jaar geleden

Goede vraag, ik weet het eerlijk gezegd niet Ik weet wel dat er laatst een artikel was dat kaarsen eigenlijk niet zo gezond zijn. Hm

5 jaar geleden

Heb eigenlijk al een zwitsal diffuser in de babykamer staan, had k ook bij m'n 1e gedaan. Geen idee of dat eigenlijk slecht is. Lijkt me eigenlijk niet.

5 jaar geleden

Misschien heel dom.. maar ik dacht dat dat alleen slecht zou zijn als je het op je huid zou gebruiken? Nooit bij stil gestaan dat het schadelijk zou zijn bij gebruik van een diffuser oid.. 🤔

5 jaar geleden

Olie op de huid bedoel ik dan 😅

5 jaar geleden

Tijdens je zwangerschap zijn inderdaad niet alle oliën oké. Heb me er ooit in verdiept en weet nog dat lavendel en manderijn in elk geval wel veilig waren. Als je even googled is er vast wel een lijstje te vinden!

5 jaar geleden

Reactie op Ri1

Tijdens je zwangerschap zijn inderdaad niet alle oliën oké. Heb me er ooit ...
Dan moet het al wel pure olie zijn. Ik zou er voorzichtig mee zijn. Ik heb gelezen over huisdieren die het loodje hebben gelegd door diffusers.

5 jaar geleden

Ik heb er laatst ook een aangeschaft om na de verbouwing van ons huis een welkome sfeer te creëren. Er is inderdaad een heel lijstje met oliën die afgeraden worden. Sinaasappel, mandarijn, lavendel en bv Eucalyptus zouden moeten kunnen, maar er wordt twijfelachtig over geschreven. Ik had ook een doosje met verschillende oliën aangeschaft en op het doosje stond dat je dit als zwangere niet mocht gebruiken.. Ik heb voor mezelf besloten hem af en toe aan te zetten als ik er niet ben, dan ruiken de kamers toch fijn maar heb ik niet in de dampen rondgelopen zegmaar..

5 jaar geleden

Vooral kijken dat de olie die je gebruikt puur natuurlijk is en niet bijvoorbeeld van de kruitvat. Ik gebruik de olie van Young Living en ga mijn diffuser ook meenemen naar het ziekenhuis. Er is nog een hele lijst die je mag gebruiken, best 1 a 2 drupjes maar in je verstuiver doen. Lavendel ( voor te ontspannen en slapen) Lemon Purefecation ( voor de geur, ontsmetting van de ruimte. Ideaal in Corona periode) Er zijn er zoveel meer die je mag gebruiken natuurlijk, maar inderdaad niet alles.

5 jaar geleden

Ik zie op verschillende lijsten staan dat zo’n diffuser goed is voor de babykamer. Ik zie niet goed het nut hiervan in, iemand die mij t eens kan uitleggen?