65 Reacties

5 jaar geleden

Goede vraag.. Word je ingeleid dan of iets? Want lijkt mij ook geen pretje om met weeën zelf naar het ziekenhuis te moeten rijden.. 🙈 Mijn man heeft ook geen rijbewijs, was bezig maar door corona lag het er uit en nu red ie het niet meer voor mei. Maar wij kiezen voor een thuisbevalling en mochten we om wat voor reden dan ook naar het ziekenhuis moeten dan vragen we (schoon)ouders of die ons thuis af willen zetten. Ik zou het zelf geen pretje vinden om dan te moeten rijden, voor ons is t ook maar 5 a 10 minuutjes.

5 jaar geleden

Ik las ergens dat je beter 2 weken niet achter het stuur kruipt na je bevalling.

5 jaar geleden

Reactie op MaritDPL

Ik las ergens dat je beter 2 weken niet achter het stuur kruipt na je beval ...
Alsook een maand voor je uitgerekende datum

5 jaar geleden

Ik denk dat dat heel persoonlijk is. En ook afhankelijk of je bv handgeschakeld of automaat rijdt... ik zou het persoonlijk kunnen, ook omdat ik een hoge auto heb en een automaat... maar eerlijk, ik denk dat jij dat alleen gaat kunnen inschatten voor jezelf. Miss alvast toch nadenken over een alternatief? Kan er miss een familie lid meekomen om je op te halen die wel met de auto terug kan rijden ofzo?

5 jaar geleden

Ik denk dat je dat niet moet willen, bel een taxi.

5 jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Goede vraag.. Word je ingeleid dan of iets? Want lijkt mij ook geen pretje ...
Neen, wordt niet ingeleid, maar ben wel van plan om zelf nog te rijden naar het ziekenhuis. Heb dit uitgebreid besproken met de vroedvrouw, en zij zegt dat het wel haalbaar is om direct te vertrekken zodra de weeën beginnen. Hebben ook al gedacht dat mijn vriend ons wel gewoon kan brengen, hij kan wel rijden, heeft enkel geen rijbewijs. Terug naar huis vind ik mss wel riskanter, met een baby erbij... Pfff, moeilijke keuzes...

5 jaar geleden

Neen, wordt niet ingeleid, maar ben wel van plan om zelf nog te rijden naar ...
Ik zou een taxi bellen. Raar advies van de verloskundige en hartstikke onverantwoord ook voor je medeweggebruikers. Je weet niet hoe je weeën gaan zijn, of je ineens een weeënstorm krijgt, hoe snel het gaat, etc. Ik had echt niet kunnen rijden toen mijn bevalling begon. Een taxi of iemand anders regelen om te rijden werkt ook prima. Mijn man heeft ook geen rijbewijs en zo hebben wij het ook gedaan en gaan we het opnieuw doen.

5 jaar geleden

Vraag familie of bel een taxi. Een bevalling is echt zwaar. Ga er vanuit dat je niet lekker zit, pijn hebt, moe bent. Zijn allemaal risicofactoren in het verkeer. Daarnaast kan je beenweeeën krijgen en dan kan je amper staan. Risico op een keizersnee, dan mag je een week of 6 niet rijden. Daarnaast vraag ik me af of je wel verzekerd bent...

5 jaar geleden

Lees ik nou goed dat je je vriend wil laten rijden terwijl hij geen rijbewijs heeft?! Lijkt me niet zon goed plan. Wettelijk mag het natuurlijk al helemaal niet, en in die situatie ben je allebei zenuwachtig en gespannen, wat met een onervaren bestuurder echt niet slim is. Voor de terugweg zou ik ook ienand anders regelen. Er is vast wel een familielid of vriend die in de buurt woont en jullie even thuis kan brengen in deze situatie!

5 jaar geleden

Jeetje ik zou er niet vanuit gaan. Ook al heb je een snelle en soepele bevalling, dan word je juist snel naar huis gestuurd. Na een bevalling ben je doorgaans toch wel een beetje van de wereld. Je lijf moet toch een topprestatie leveren, bloedverlies etc. Mijn tweede bevalling ging vlot en ondanks een knip kon ik wel direct zitten, maar ik was de eerste dag echt te duizelig om zelf op te kunnen staan.

5 jaar geleden

Waarom zou je dat willen? Je vriend laten rijden zonder rijbewijs én zelf terugrijden na een bevalling. Twee dingen die in mijn ogen onverantwoord zijn.

5 jaar geleden

Reactie op lalalola

Waarom zou je dat willen? Je vriend laten rijden zonder rijbewijs én zelf t ...
Omdat we weinig andere opties hebben.

5 jaar geleden

Reactie op Ri1

Jeetje ik zou er niet vanuit gaan. Ook al heb je een snelle en soepele beva ...
Ik beval in België en blijf dus sowieso 3 nachten, 4 dagen in het ziekenhuis.

5 jaar geleden

Ik zou er ook zeker niet vanuit gaan. Alleen als je online kijkt al zie je overal dat ze aanraden de laatste maand van je zwangerschap niet meer te rijden en na een vaginale bevalling zo'n 2 weken erna niet. Na een keizersnede 4-6 weken. Ik zou geen risico's willen nemen en kijken of er familie kan rijden of een taxi bellen.

5 jaar geleden

Hangt er ook vanaf of je pijnstillers krijgt, want daar zijn echt strenge regels over. Een familielid of taxi klinkt het meest veilig ja!

5 jaar geleden

Mijn man mag door ziekte niet rijden. Mijn ouders brengen ons naar het ziekenhuis en halen ons weer op. Ik word niet ingeleid. Ze hebben 24/7 oproep dienst straks 😂

5 jaar geleden

Overal zijn taxi's, ook in België. Dit is echt een smoesje. Je gaat toch niet bewust andere weggebruikers en jullie zelf in gevaar brengen door met weeën te gaan rijden of iemand te laten rijden zonder rijbewijs. Dit is echt absurd. Er zijn twee smaken. 1) vraag vrienden of familie om te rijden. 2) regel een taxi. Zo moeilijk is het niet.

5 jaar geleden

Een taxi?

5 jaar geleden

Ik heb 2 natuurlijke bevallingen gehad in het zh. Auto rijden doe ik heel graag. Maar ik kon echt niet rijden🙈.... Ziet er ook niet uit.. met je rolstoel naar buiten om vervolgens auto te rijden😅 Nee kan je familie lid regelen die even wil taxiën? Deeltaxi?

5 jaar geleden

Reactie op Miek_

Overal zijn taxi's, ook in België. Dit is echt een smoesje. Je gaat toch ni ...
Er zijn inderdaad overal taxi’s, er zijn vooral ook heel vaak taxi’s die vrouwen met weeën niet willen vervoeren. Een ziekenwagen kan enkel wanneer het een medisch noodgeval is, zo niet begaan je zelf de volle prijs voor de rit (€ 250). Geloof me, ik heb overal rondgevraagd en rondgebeld en alle opties overwogen. Als er een evidentie optie was als familie of vrienden, dan zou in daar uiteraard voor gaan. Ik zou nooit zomaar anderen in gevaar brengen. Mijn vriend kan rijden, het is een kwestie van examen afleggen, wat nu met Corona niet meer haalbaar is voor mei. Ik vroeg hier enkel naar advies, geen preek, hoe goed bedoeld deze ook is.