25 Reacties

4 jaar geleden

Nee, als wij moeten werken dan moet ze om 6u wakker worden. Dat ga ik niet doen op een vrije dag, dan is het vaak 7/8u.

4 jaar geleden

Die van mij maakt mij elke ochtend om zelfde uur wakker 😅😅. Altijd om 9 uur😁

4 jaar geleden

Ik heb nog verlof en meestal wordt ie wel rond 8 uur wakker, heb m pas 1 keer wakker moeten maken om half 9. Dat half uurtje compenseer ik in de loop van de dag weer.

4 jaar geleden

Wij! Al vanaf het begin. Rond 7.00. Nu komt hij zelf meestal rond deze tijd en hoeven we hem niet te wekken. Ons schema is verder op verzoek maar altijd hetzelfde ongeveer.. ook op vrije dagen.. maar heb ook een kleuter die toch ook rond 7.00/7.30 wakker is. Bij hem deed ik dat ook en ging ook fijn.

4 jaar geleden

Hier word ie op werkdagen wel rond 7 wakker maar zoals vanochtend pas om 9. Dan laat ik hem ook even

4 jaar geleden

Ik, vanaf dag 1 haal ik haar om 7 uur uit bed.. En gaan we naar beneden en krijgt ze de fles. Bewust voor gekozen ook i.v.m. werk enzo.. In het weekend doen we het ook.. Als je eenmaal in het ritme zit is dat wel fijn.. Heel soms op zondag, haal ik haar wel om 7 uur uit bed, maar geef ik de fles in ons bed en gaan we daarna verder slapen. Dan blijft ze in het ritme, waarvan je doordeweeks ook profijt hebt.. 🙂 Lijkt me straks alleen wel lastig in de winter, voor dit ritme maar ook voor degene die het niet doen.. Want dan is het 7 uur 's ochtends donker en kouder.. Nu merkt ze dat het licht is en dat de dag dus is begonnen..

4 jaar geleden

Reactie op Allmam

Wij! Al vanaf het begin. Rond 7.00. Nu komt hij zelf meestal rond deze tijd ...
Vind ook dat hij rond 7.00 moet eten omdat hij de avond ervoor om 19.00 de laatste voeding had. Hij slaapt dan van 20/7

4 jaar geleden

Reactie op Allmam

Vind ook dat hij rond 7.00 moet eten omdat hij de avond ervoor om 19.00 de ...
Oja dan snap ik het wel, mijn dochter krijgt om 23u nog een fles

4 jaar geleden

Ben daar zelf ook nog zoekende in… Denk wel als je iedere dag hetzelfde uur wakker laat worden dat het wel heel voorspelbaar maakt voor het kind. Maar aan de andere kant is het ook lekker dat als ze ‘s ochtends toch nog uitslaapt dat jij ook ff nog ff slaap hebt. Vanmorgen werd mijn kind ook pas 08.15 wakker terwijl ons schema om 7 uur begint… toch maar lekker laten slapen… we zien wel hoe het loopt 😂 wat dat betreft hebben we nog geluk dat het baby’s zijn. Denk dat als jij er flexibel mee omgaat, zij ook zo op reageert. Alleen smiddags laatste dutje tot 17.30 en daarna rond 19.00/20.00 naar bed blijft de standaard bij ons

4 jaar geleden

Mijn dochter wordt zelf wakker tussen 6 en 8 uur. Nog nooit wakker gemaakt. En ik zal dat ook niet doen. Vandaag werd ze wakker na 8, terwijl onze schema om 7 begint en dan de volgende voeding normaal om 11 is. Uiteindelijk werd ze wakker en dronk haar flesje 11:20 en lopen we alsnog op schema. Uur of meer eerder of later is geen probleem. Ik volg ook eigenlijk liever haar natuurlijke ritme. Maar het is goed om om 19/20 uur standaard in bed te doen, want dat is de natuurlijke bed tijd voor baby’s en kinderen tot 6 jaar

4 jaar geleden

Wij deden eerst elke dag wat uitkwam, maar toch ineens in een schema gerold. Vooral door werk en ook omdat we om 19:00 de laatste fles willen geven, vanwege bedtijd. We lopen door de dag heen wel wat uit, maar beginnen eigenlijk altijd om 7:00. Vaak is onze dochter dan ook al wakker en moet iemand van ons uit bed voor werk. We hebben wel ook een paar keer de begintijd uitgesteld, in het weekend als zij nog lag te slapen. Maar gebeurt weinig

4 jaar geleden

Wij maken haar ook om 6 uur wakker voor fles op werkdagen gaat ze na de fles ook aangekleed naar beneden niet werkdagen leggen we haar na de fles weer in bed en slaapt zo verder tot 8/9 uur

4 jaar geleden

Ons meisje wordt al meer dan een week elke dag ( met uitzondering van 1 dag) wakker rond 8 uur. Als er geen rede is om ze wakker te maken laat ik haat altijd slapen. Savonds leg ik ze rond kwart na 9 in haar bed. Dit is voor ons een heel mooi 'ritme'.

4 jaar geleden

Reactie op 1990KL

Wij deden eerst elke dag wat uitkwam, maar toch ineens in een schema gerold ...
Geef je dan geen avondfles meer ?

4 jaar geleden

Reactie op LENTEBABY2021

Geef je dan geen avondfles meer ?
Nee. We zaten eerst op 5 flessen om de 4 uur, met de laatste fles rond 23. Maar we wilden zelf eigenlijk vroeger naar bed en we vonden het wakker maken van onze dochter zo sneu, want ze sliep echt diep na 7 uur. Dus we zijn naar 5 flessen om de 3 uur gegaan en eindigen dus rond 19/20. Ze kwam dan nog een paar keer om 4 uur, maar al snel was dat 7 uur.

4 jaar geleden

Ik doe het wel. Maak hem altijd om 7 uur wakker maar hij wordt vaak uit zichzelf wakker. Ik merk dat hij meer slaapt als ik hem niet te lang laat slapen in de ochtend. En hij gaat om 18.00 naar bed. Dit werkt voor hem het beste. Eerst volgde ik hem en werd hij rond half 9/9 uur wakker maar dan sliep hij pas rond 10/11 en wilde hij nog een extra fles.

4 jaar geleden

Wij doen het wel. Ze is 3 maanden. Nu ik weer aan het werk ben wekken wij haar tussen 7 en half 8. Als ik vrij ben ga ik daarna nog even slapen, nu doet ze nog met me mee haha. Ze gaat om half 7 naar bed en om 22.00 krijgt ze nog een fles. Ik vind het een top schema zo

4 jaar geleden

Reactie op 1990KL

Nee. We zaten eerst op 5 flessen om de 4 uur, met de laatste fles rond 23. ...
Hier doen we het ook zo. Alleen is het meestal nog 6.15 dat ze wakker is. Komt vanzelf

4 jaar geleden

Ben jaloers op iedereen die haar kindje zelf wakker maakt! Onze zoon maakt ons wakker rond 5 uur elke ochtend

4 jaar geleden

Reactie op Aprilmoeder

Ben jaloers op iedereen die haar kindje zelf wakker maakt! Onze zoon maakt ...
Same here! En is om de 2 uur wakker 😴