5 Reacties

één jaar geleden

Ons oudste zoontje is 2.5 jaar en jongste 11 maanden. Het is een kwestie van goed plannen en taken verdelen. Wie doet wat en wie doet wie. Ritme van je peuter gaat gewoon door, er komt een nieuw kindje bij wat ook weer wennen is en in het begin is het even zoeken en hoe dat samen komt vind uiteindelijk echt wel een weg. Verder de nachten sliep ons oudste zoontje gewoon door en werd niet wakker van het gehuil van de baby bijv. Ligt er ook maar net aan…onze oudste vertelde we ook alles en legde alles zo mogelijk uit, een fijne dag afsluiting/bed ritueel kan helpen.

één jaar geleden

Wij hadden hetzelfde. M'n man en ik hadden afgesproken dat hij de oudste 's nachts op zou vangen en ik de baby. Toen ging de oudste ineens ook doorslapen.. En overdag: zorg voor wat te eten en te drinken en wat bijzonders om mee te spelen als de baby gevoed moet worden. En verder.. jullie gaan je ritme vinden. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

één jaar geleden

Makkelijker gezegd dan gedaan.. maar laat het los. Je kan niet voorspellen hoe het gaat. Onze oudste (2 jaar en 3 maanden) was een vreselijk slechte slaper. Daarom ervoor gekozen om snel voor een tweede te gaan. Tweede is nu 10 maanden en slaapt als een roos. Wordt vrijwel nooit wakker in de nacht. Wereld van verschil dus. Oudste is overigens vanaf dat de tweede er is ook veel beter gaan slapen. Het is dus echt niet te voorspellen hoe het zal gaan. Druk maken kost veel energie. Probeer dat dus zo min mogelijk te doen en lekker te genieten van wat er is en komen gaat. Lekker cliché ook, maar de tijd gaat snel en de kids zijn zo weer ‘groot’. Dus dat ook maar in gedachten houden als de kids in de nacht weer wakker zijn. 😘

één jaar geleden

Onze zoon werd ook elke nacht wakker en namen hem dan bij ons in bed. Vlak voor onze dochter geboren werd stopte hij er ineens mee en sliep hij door tot de ochtend. Nu hebben we 5 weken geleden onze dochter gekregen. Hij wordt nu vaak wel wakker in de nacht. Mijn man pakt dit op en gaat bij hem zitten. Ik doe tussendoor de hele nacht de nacht voedingen. Ook de vroege ochtenden met de peuter doet mijn man. We zijn eerlijk gezegd niet zo moe. We waren in de babytijd van onze eerste echt een stuk meer moe!

één jaar geleden

Ja lastig, je weet van tevoren niet hoe het gaat. Ons dochtertje werd geboren toen ons zoontje 18 maanden was en hij heeft tot de dag van haar geboorte gespookt ‘s nachts en toen ze er eenmaal was, was dat in 1 klap over. ‘S nachts ging ik er uit voor de baby, en als mijn zoontje wakker werd deed mijn man dat. Maar dat was toen zelden, gelukkig. Sinds zij doorslaapt is hij juist weer aan het spoken 🫠 zou bijna denken dat ze het afspreken met z’n twee. 🥲 Maar over het algemeen slapen ze allebei goed. Ons dochtertje is nu bijna 11 maanden en slaapt altijd door nu, soms komt ze nog voor een kleine fles. Met de peuter zit ik vaak snachts beneden 🫠