36 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb zwitsal gekocht voor baby, zal zien na zijn geboorte hoe juist is maar vind dat ruikt heeel goed x

5 jaar geleden

Ik heb ook zwitsal gekocht

5 jaar geleden

Ik heb een mix zwitsal neutral en naïef

5 jaar geleden

Badolie bij de eerste bijna nooit gebruikt en veel gekregen.. Verder gek op zwitsal 😍 Oh en met een pompje vond ik met badje super handig, vooral als je alleen bent.

5 jaar geleden

Hangt af hoe gevoelig je baby wordt. Ikzelf ben als baby opgenomen geweest met open wondes door allergieën dus ik ga de meest natuurlijke producten gebruiken. Zwitsal ruikt heel erg goed maar zit vol chemische producten, in mustala en galenco zit ook veel parfum. Het meest natuurlijke als zeepje is Neutral (of weleda maar in weleda zit parfum, in neutral niet en ook geen echte zeep), als olie heb ik amandelolie gekocht en shea butter (ook bij amandelolie kunnen allergieën ontstaan, bij shea butter zijn er statistisch gezien geen allergieën) en ook in het badje ga ik die producten gebruiken. Shampoo heeft een baby niet nodig, daar gebruik ik ook het product van Neutral voor. Naif is ook fijn maar opnieuw, met meer chemische ingrediënten en dus meer allergieën dan Neutral... Voor de billen volstaat gewoon een washandje met water en voor onderweg hebben we water wipes gekocht. Al die producten ruiken wel veel minder lekker dan de chemischere varianten...

5 jaar geleden

Ik ga voor natuurlijk; je weet inderdaad niet of je baby’s huidje heel gevoelig is... bij mijn eerste kindje (die nu bijna 3 is) gebruiken we al 3 jaar hetzelfde: Weleda, sheabutter en kokosolie. Op de opvang hebben ze weleens per ongeluk zijn billen ingesmeerd met Bepanthen, mega rode billen en pijn als gevolg. In de kraamweek kwamen we daar al achter en gelijk overgestapt naar zo natuurlijk mogelijk. Wat betreft de geur; een pasgeboren baby’tje ruikt zo lekker die heeft geen parfum nodig 😉

5 jaar geleden

Ik gebruikte voor mn zoon toen ie zo klein was enkel water met soms een drupje amandelolie! Als ik ze haren waste, was dat met Weleda! Nu nog steeds enkel zn liefje met water wassen (daarna lekker insmeren met kokosolie) en zn haren was ik met Mustela. Heb voor mn kleine meid die komen gaat Mustela new born shampoo gekocht. Maar voor de rest gewoon water en olie 😊

5 jaar geleden

Ik heb uitgebreid zitten zoeken op zo min mogelijk ingredienten en wat nu echt nodig is.. tis een beetje ratjetoe geworden: baby olie van weleda (is alleen sesamolie en calendula extraxt) voor in t badje en massage. Qua zeepvrije wasgel wou ik die van de kruidvat maar is niet meer te krijgen. Nu die van naif, zit iig geen sls, parfum of alcohol in. Dan heb ik nog zinkzalf voor als er toch uitslag ontstaat. Begreep dat n hoog percentage zink dan belangrijk is en verder toch zo min mogelijk ingredienten, kom dan weer uit op de kruidvat. Heb een fijne blog hierover gevonden van een dermataloog: https://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-babyhuidverzorging/

5 jaar geleden

Bij mij 1e voornamelijk zwitsal gebruikt, en bleek niet allergisch. Nu gebruik ik het nogsteeds vor hem, bijna 3 jaar! Voor mn dochtertje ook een lading zwitsal ingeslagen, rituals en Naif. Ruikt allemaal heerlijk.

5 jaar geleden

Ik heb Naïf... Alleen de haarlotion van Zwitsal.. puur voor de geur, want vind het zwitsal luchtje zo lekker!

5 jaar geleden

We hebben een starterskit van Naif gekocht.

5 jaar geleden

Ik heb neutral. Op aanraden van Jetske Ultee maar ook omdat het bij mijn zoontje geen irritatie gaf en hij als baby eczeem had.

5 jaar geleden

Alles van mustela 😍

5 jaar geleden

Zwitsal neutral en gewone Zwitsal.

5 jaar geleden

Voornamelijk naïf, heb baby billen zalf en zonnebrandcreme van drs leenarts. Heb shampoo van Etos, maar wil wat dat betreft eigenlijk vooral water gebruiken en dan 1 keer in de maand met shampoo ofzo om de hoofdhuid schoon te maken, maar water zou in principe voldoende moeten zijn.

5 jaar geleden

Kruidvat eigen merk

5 jaar geleden

Neutral en naif

5 jaar geleden

Naïf, mustela en la roche posay. Omdat mijn zoontje erg veel last van eczeem had wil ik ook alleen producten zonder parfum en andere onnodige toevoegingen. Van mustela heb ik de stelatopia wasgel speciaal voor eczeemgevoelige huid. Ik hoop sowieso dat dit kindje minder last van eczeem zal hebben.

5 jaar geleden

Inoli badolie, die ruikt heerlijk 😍😍😍 (vind ik iig)

5 jaar geleden

Ik heb zeepjes van happysoaps speciaal voor babys gekocht. Die zijn nieuw in het assortiment, gebruik samen met mijn man al veel van hun producten. Ze ruiken heerlijk! Kan niet wachten ze te kunnen gebruiken.