11 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb me er niet zo in verdiept en maak me persoonlijk geen zorgen over straling. Maar toen ik baby was hadden wij een baby foon die reageerde op geluid door beneden een lampje te laten flikkeren. Dit omdat mijn vader doof is en dus geen geluid hoort en toen nog geen babyfoons met camera er waren. Weet niet of dit je verder helot
5 jaar geleden
Als het lange termijn effect niet is onderzocht lijkt me dat niet direct reden om het niet te doen.
Als straling het argument is dan zou je ook geen mobiele telefoon of andere apparatuur in de buurt van de baby moeten hebben.
Je kunt je natuurlijk wel afvragen wat de toegevoegde waarde van beeld is. Ons lijkt het wel prettig om te kunnen zien wat ons kleine Panda'tje uitspookt :)
5 jaar geleden
Reactie op Dropje16
Hebben jullie ook geen WiFi thuis? Straling is overal 🤷🏼♀️ En bij ons op ...
We schakelen wifi en onze mobiele telefoons uit 's nachts om de effecten ietwat te beperken. Als die dingen een impact kunnen hebben op de vruchtbaarheid van een volwassen persoon, stel ik me vragen bij de impact op de ontwikkeling van het neurologisch systeem van een baby/kind... We zullen het nooit helemaal kunnen vermijden tenzij we ergens in een grot gaan wonen of zo, dat weet ik ook wel...
5 jaar geleden
Straling van een babyfoon bevat niet genoeg energie om ook maar iets te doen in het lichaam van je baby. Mijn man is gepromoveerd in de richting van moleculaire spectroscopie en weet heel veel over straling. Daarnaast komt er keer op keer uit wetenschappelijk onderzoek dat straling die we tegen komen in het dagelijks leven geen effect heeft op je lichaam. Bij mensen die er wel "last" van hebben kan in wetenschappelijk onderzoek niet aangetoond worden dat ze straling kunnen voelen. Wij vinden een babyfoon met camera super, omdat je minder vaak de kamer van je baby in hoeft te lopen om te kijken wat er aan de hand is en de kans om hem/haar wakker te maken dus verkleind. Maar doe vooral wat goed voelt!
5 jaar geleden
Ik zelf heb een oude babyfoon met alleen lampjes en geluid. Een philips. Dit niet ivm straling, maar om het feit dat ik zo'n cameratje ten eerste zo "big brother achtig" vind. Als het huilt ga je kijken en als je het niet vertrouwd ga je kijken. Een baby die slaapt wordt heus niet wakker als mama zachtjes binnenkomt. Daarbij vind ik de mogelijkheid dat ze (in sommige gevallen) gehackt kunnen worden eng. En zijn ze best prijzig.
5 jaar geleden
Nog nooit van gehoord🙈 bij me oudste dochter had ik altijd eentje met camera die je kon bekijken via de mobiel
5 jaar geleden
Ik vond een babyfoon met beeld echt super handig. In het begin vooral om te checken of hij nog leefde 😆 zat ik net zolang te staren tot er een armpje bewoog ofzo.
En toen hij wat ouder was was het vooral heel grappig om te zien wat hij allemaal uitspookte.
Inmiddels hebben we hem niet meer staan trouwens, was vooral voor het eerste jaar handig.
Straling heb ik me nooit zoveel zorgen over gemaakt. Het is sowieso een stuk minder dan bij een mobiele telefoon.