59 Reacties

5 jaar geleden

Wij gebruiken hiervoor de kinderwagen! Bijkomend voordeel is dat baby lekker kan blijven slapen als je met de oudste even naar buiten wilt of een boodschapje moet doen.

5 jaar geleden

K geloof niet dat de hengels van het mozesmandje echt bedoeld zijn om te tillen 🤔 zijn die niet meer voor de sier? Wij hebben bij de 1e een babynestje gehad en die beviel eigenlijk prima. Zo in de box, een heerlijk geborgen plekje!

5 jaar geleden

Wij gebruiken mozesmandje en kinderwagen. Babynestje is niet veilig toch? De kraamzorg raadde het nadrukkelijk af vanwege verstikkingsgevaar.

5 jaar geleden

Reactie op Anneb88

K geloof niet dat de hengels van het mozesmandje echt bedoeld zijn om te ti ...
Kun je prima mee tillen hoor! Mijn schoonzus tilde de jongste er altijd mee van boven naar beneden. Het zal misschien wel liggen aan de stevigheid van je mand maar met een goede stevige kun je er echt wel mee tillen.

5 jaar geleden

Een tip! Een cosy nest van liewood heeft sterke draaghengels en is dus de ideale combinatie van beide ;) deze heb ik ook voorzien nu voor onze nieuwe meid... 💕

5 jaar geleden

Reactie op HalloBaby2021

Wij gebruiken mozesmandje en kinderwagen. Babynestje is niet veilig toch? D ...
Ja babynestje is niet veilig om zonder toezicht in te slapen, maar lekker liggen als we in de woonkamer zijn wel :-)

5 jaar geleden

Mozesmandje is denk ik meer een bedje, babynestje maakt je box bijv een wat meer geborgen plekje. Zo lag ze soms ook naast mij op de bank in het babynestje, kon ze lekker bewegen maar bij mama in de buurt. In een Mozesmandje is de beweging weer beperkter. Ligt dus beetje aan wat je wilt. Je kan niet echt weglopen bij het babynestje tenzij die in de box ligt.

5 jaar geleden

Reactie op Aliceinwonder8

Een tip! Een cosy nest van liewood heeft sterke draaghengels en is dus de i ...
Dankje, ga ik bekijken!

5 jaar geleden

Reactie op Nyn1993

Kun je prima mee tillen hoor! Mijn schoonzus tilde de jongste er altijd mee ...
Zou dit niet adviseren en heel voorzichtig mee zijn, een bekende heeft op deze manier haar baby laten vallen van boven naar beneden. De baby gleed er namelijk uit...

5 jaar geleden

Als je een voedingskussen hebt kan je ook een hoes kopen voor daar omheen en dan heb je op die manier ook een soort nestje.

5 jaar geleden

Reactie op Babywal

Zou dit niet adviseren en heel voorzichtig mee zijn, een bekende heeft op d ...
Haar mozesmand was dusdanig diep dat hij er nooit uit zou kunnen glijden dus ik vraag me wel af wat voor mand dit dan is geweest..

5 jaar geleden

Reactie op HalloBaby2021

Wij gebruiken mozesmandje en kinderwagen. Babynestje is niet veilig toch? D ...
Maar ik zou de baby toch ook niet in een Mozesmand zonder toezicht laten slapen. Heeft net nog meer opstaande gesloten randen. Wij hebben voor de eerste maanden een babynestje in de box zodat ze overdag beneden kan slapen, onder toezicht natuurlijk.

5 jaar geleden

Als je een voedingskussen hebt kan je ook een hoes kopen voor daar omheen e ...
Wij hebben dit bij onze 1e dochter ook gedaan, super fijn en zonder gevaar. De kraamzorg raadde dit aan!

5 jaar geleden

Wat anders maar wij hebben een domoo Seat gekocht ☺️ babynestje zou ik ivm veiligheid zelf niet doen hoe het zit met een Mozesmandje weet ik niet daar ben ik niet mee bekend ☺️

5 jaar geleden

Reactie op AN01

Maar ik zou de baby toch ook niet in een Mozesmand zonder toezicht laten sl ...
Die van ons heeft opstaande randen maar open structuur

5 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Veel opmerkingen en vragen over veiligheid tijdens slapen. Dat zijn goede punten, maar ik zocht meer iets als relax plek. Ik doe de eerste tijd namelijk geen box ivm verbouwing en zie een box als een speelplek die dus pas wat later zijn intrede doet. Een kleiner chillplekje is dus erg welkom, maar slapen gebeurt in principe in bed, kinderwagen of draagzak :-)

5 jaar geleden

Reactie op Martine012

Wij hebben dit bij onze 1e dochter ook gedaan, super fijn en zonder gevaar. ...
Welke hoes hebben jullie daarvoor gebruikt? Ik kom op internet alleen die van ‘ilmaha’ tegen. Is het die?

5 jaar geleden

Wij doen dat in de kinderwagen. Is ook wat meer 'afgesloten' dan een mozeswiegje of babynestje (als je de kap uit hebt dan), en wat hoger, dus ik heb dan het gevoel dat de baby wat meer rust krijgt. Maargoed, bij ons staat de kinderwagen sowieso al in de woonkamer omdat we hem nergens anders kwijt kunnen, dus dan is de keuze makkelijk 😄

5 jaar geleden

Reactie op Karspoor

Bedankt voor alle reacties! Veel opmerkingen en vragen over veiligheid tijd ...
Hey, wij gaan een babynestje gebruiken. We hebben er eentje waar de baby door zou kunnen ademen als het toch om de een of andere manier zou omdraaien. Ik heb voor het nestje gekozen, omdat dat in mijn ogen toch nog extra geborgenheid geeft. Hier ook niet de bedoeling om in te slapen natuurlijk. Maar het nestje leggen we dan gwn in de box of naast ons in de zetel. Lijkt me praktischer dan een mozesmandje. Het nestje kan je ook groter maken, naar het einde toe. Geen idee of dat met een mandje ook lukt x

5 jaar geleden

Hi, ik zou voor een DockATot babynestje dan gaan. Dit is het enige echt goedgekeurde en veilige baby nestje. Hoor veel goeie dingen hierover van vriendinnen met kinderen.