14 Reacties

5 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je een weegschaal wilt?

5 jaar geleden

Geen idee eigenlijk. Wat is de reden dat je er een wil aanschaffen? Als je je kindje thuis wil wegen kan je dat ook gewoon op een personenweegschaal doen. Eerst met je kindje erop. Dan alleen erop; het verschil is wat je kindje weegt😉

5 jaar geleden

Ik wil niet een hele dure aanschaffen hoor maar denk dat het prettig is voor mij om te weten of de baby goed groeit. Vooral nu met corona kan je niet ff naar een inloop spreek uur bij het consultatiebureau. En als de borstvoeding niet op gang komt de kunstvoeding geven naar gewicht van de baby.

5 jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Geen idee eigenlijk. Wat is de reden dat je er een wil aanschaffen? Als je ...
Haha ja dit is precies hoe ik mijn kat weeg! En tassen als ik ga vliegen 😂 kan dus prima net zo met een baby!

5 jaar geleden

Ik wil niet een hele dure aanschaffen hoor maar denk dat het prettig is voo ...
Opzich wel een goeie ja, ben net m'n dochter kok naar inloopspreekuur geweest voor gewicht en voeding etc. Maar idd kan dan denk ik ook als je een goede persoons weegschaal hebt 🤔

5 jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Geen idee eigenlijk. Wat is de reden dat je er een wil aanschaffen? Als je ...
Zo doen wij het ook al jaren met kat en kind. Gaat prima! Als je je echt zorgen maakt kun je ze altijd bellen en dan maken ze een afspraak. Toevallig heb ik het bureau vanmorgen nog gebeld ivm mijn dochter, die is het afgelopen half jaar namelijk ook maar minimaal aangekomen (ongeveer een halve kilo). We kunnen zeer snel al terecht!

5 jaar geleden

Dit monitoren doe je toch eigenlijk al heel regelmatig via de zorg? In de kraamweek heeft de kraamhulp elke dag een babyweegschaal bij zich. In de maanden erna wegen ze je kindje bij het consultatiebureau en daar worden netjes grafieken van bijgehouden. Als je dan nog vaker info wilt, kun je altijd binnenlopen bij CB om de kleine even te laten wegen. En inderdaad werkt de tip van een aantal dames hier (met en zonder baby zelf op de weegschaal) heel goed 👍

5 jaar geleden

Reactie op HalloBaby2021

Dit monitoren doe je toch eigenlijk al heel regelmatig via de zorg? In de k ...
Ik wil eigenlijk ook zo min mogelijk tussendoor naar het consultatiebureau voor alleen het wegen. En Ik wil het zelf in de gaten houden hoe alles verloopt. Ben een beetje een controle freak in die zin. Ik ga sowieso een babyweegschaal aanschaffen maar ben er nog niet over uit welke het gaat worden.

5 jaar geleden

Gewoon niet aanschaffen. Je maakt jezelf helemaal gek door die controle te willen hebben. Durf te gaan leren vertrouwen op jezelf en je kindje en op de zorg die jullie wordt geboden. Je kindje geeft echt heel goed aan wat hij/zij nodig heeft...

5 jaar geleden

Ik wil eigenlijk ook zo min mogelijk tussendoor naar het consultatiebureau ...
Snap je helemaal! Bij de eerste moesten we het ook steeds checken omdat het niet heel soepel liep in het begin en ze niet goed zelf aan kon geven of ze teveel of te weinig had. Die 'controle' vond ik toen heel fijn. Ik hoop het nu bij nr 2 weer los te kunnen laten. Hoop dat iemand je ook nog advies kan geven over welke weegschaal. 🙈

5 jaar geleden

Er is nog steeds een spreekuur voor meten en wegen op het cb. Ik heb het donderdag nagevraagd. Je moet alleen wel een afspraak maken, maar dat lijkt me snel gedaan!

5 jaar geleden

Reactie op Eve_nummer2

Er is nog steeds een spreekuur voor meten en wegen op het cb. Ik heb het do ...
Bij CB doen ze toch ook meer dan enkel wegen? Die controle lijkt me prettig van profs, zeker als je controlefreak bent want hier wordt aangegeven

5 jaar geleden

Geen een kopen. Als je zelf een weegschaal hebt is het toch voldoende? Eerst alleen op de weegschaal en dan samen.

5 jaar geleden

Ja je hebt vaste afspraken met meten, wegen en een gesprekje hoe het gaat en kan je vragen stellen etc. Je kon voor corona ook 1x in de week naar een inloopspreekuur komen, voor een kleine vraag naar vooral voor even te wegen en daar advies over te krijgen. Vooral heel fijn als er wat opstartproblemen zijn met voeding of je borstvoeding geeft en je twijfelt. Sowieso als je twijfelt over hoeveelheid voeding.