22 Reacties

5 jaar geleden

En ja ik heb veel geprobeerd om ander werk te zoeken maar tot nu toe geen positieve berichten gekregen..

5 jaar geleden

Ik zou gewoon eerlijk zijn. Vertel dat je zwanger bent en dat je af en toe buikpijn hebt vanwege je werkzaamheden. Of ze wat dingen kunnen aanpassen zodat jij gewoon kunt blijven werken tot je verlof. Want het moet wel gezond blijven voor jou en de baby. Heel veel vrouwen kijken er tegen op, maar wij hebben zoveel rechten op ons werk tijdens zwangerschap!

5 jaar geleden

Ik ben ook bang om het te vertellen. Zit bu al 6 maanden thhis met een burn-out en ben net weer begonnen met opbouwen. Ben bang hoe ze gaan reageren op mijn zwangerschap🙄

5 jaar geleden

Ik snap je angst wel en je hoeft het gelukkig ook voorlopig nog niet te vertellen. Dus dat scheelt. Of alleen je leidinggevende vertellen? Ik begin a.s. maandag ook met een nieuwe functie met allemaal nieuwe collega's. Oeps... maar ik wacht ook nog even met het vertellen. mijn/ons geluk gaat voor😊 En staat voor op wat een ander er van vind

5 jaar geleden

Reactie op Cnsbzdg

Ik zou gewoon eerlijk zijn. Vertel dat je zwanger bent en dat je af en toe ...
Dankjewel! Ja het klinkt zo logisch maar ik vind het sowieso al moeilijk om voor mezelf op te komen. Alleen nu gaat het over mini me en ikzelf... En dat is toch best belangrijk?

5 jaar geleden

Reactie op Maloe1991

Ik snap je angst wel en je hoeft het gelukkig ook voorlopig nog niet te ver ...
Nou ik heb zo'n zere buik steeds op het werk dat ik er thuis nog last van heb, dus daarom moet ik het denk ik wel vertellen.. Dat ze er rekening mee gouden. Maar die stap is zo moeilijk en groot voor me pfff! Ooohhh hahaha je hebt net een nieuwe baan 😂 wel grappig.. Maar joh dat komt goed!

5 jaar geleden

Reactie op YLM

Ik ben ook bang om het te vertellen. Zit bu al 6 maanden thhis met een burn ...
Ohhh ook zo'n rot situatie bah!! Maar... Gezondheid van jouw kindje en jouzelf is heel belangrijk. Je kunt dit!

5 jaar geleden

Reactie op marizsz

Nou ik heb zo'n zere buik steeds op het werk dat ik er thuis nog last van h ...
Heb je wel fijne manager? Misschien dat je samen met diegene iets kan verzinnen?

5 jaar geleden

Reactie op Maloe1991

Heb je wel fijne manager? Misschien dat je samen met diegene iets kan verzi ...
Ja ik zal er eens over nadenken... En even overleggen thuis hoe ik dit het beste kan doen.. Bah blijft lastig zoiets!

5 jaar geleden

Reactie op marizsz

Ohhh ook zo'n rot situatie bah!! Maar... Gezondheid van jouw kindje en jouz ...
Ja, dat zeker! Voorlopig mag ik nog niet klagen als het over "zwangerschapsklachten" gaat. Dus wil het voorlopig nog even stil houden en gewoon verder gaan met opbouwen. Voel me goed😊

5 jaar geleden

Reactie op YLM

Ja, dat zeker! Voorlopig mag ik nog niet klagen als het over "zwangerschaps ...
Hier zelfde verhaal, 3 aug begonnen bij nieuwe werkgever, 2 aug voor t laatst ongesteld geworden... en vorige week werd ik ineens niet meer ongesteld na 5 jaar proberen. Ene kant heel blij, andere kant is de timing wel heeeeeeel slecht...

5 jaar geleden

Reactie op lizzy189

Hier zelfde verhaal, 3 aug begonnen bij nieuwe werkgever, 2 aug voor t laat ...
Ja lastig hé! Hou jij het voorlopig nog geheim?

5 jaar geleden

Is heel lastig meid maar je rechten gaan pas in vanaf het moment dat je het hebt verteld. Hoe moeilijk ook het feit dat jij pijnlijke buiken krijgt van je werk is niet goed en geeft al aan dat je kleintje het nodig heeft dat je het rustiger aan doet. Misschien durf je het niet goed voor jezelf, maar misschien wel vanuit het oogpunt dat het voor zo'n kwetsbaar kleintje is die het zelf niet kan zeggen? Mijn ervaring met moeilijke en vervelende dingen is vaak dat hoe meer je er tegenop ziet, hoe meer het mee valt... ik hoop dat dat ook voor jou geld 😘

5 jaar geleden

Reactie op Celiie

Is heel lastig meid maar je rechten gaan pas in vanaf het moment dat je het ...
Ik vind jouw reactie heel fijn! Ben gisteren 1 dagje bij huis gebleven en ik kreeg meteen een appje of ik morgen wel kwam omdat er al 3 in de ziektewet zijn. Dus dan denk ik, dan ben ik wel verplicht om m'n gewone uren te draaien. En aan de andere kant denk ik, ik vind m'n kindje heel belangrijk en eigenlijk staat hij/zij voorop 😢

5 jaar geleden

Reactie op marizsz

Ik vind jouw reactie heel fijn! Ben gisteren 1 dagje bij huis gebleven en i ...
Staat inderdaad voorop! Straks ben je volop bezig terwijl het eigenlijk te zwaar is. En als er dan wat met je kindje gebeurt vergeef je het jezelf nooit meer. En als je nou leuk werk had met leuke collega's zet je altijd net een stapje meer, maar denk echt om jezelf! Dat doen zij blijkbaar ook

5 jaar geleden

Reactie op YLM

Zelfde, ben net begonnen ! Durf het niet te zeggen..

5 jaar geleden

Reactie op MGG95

Staat inderdaad voorop! Straks ben je volop bezig terwijl het eigenlijk te ...
Dankjewel! Kan wel huilen nu (hormonen 🙈) zo lief je berichtje. Dat klopt helemaal!

5 jaar geleden

Reactie op Elisaa

Zelfde, ben net begonnen ! Durf het niet te zeggen..
Poeh lastig zeg! Maar Hee sommige mensen kunnen heel goed begrijpen dat je een wondertje in je hebt groeien.. Xx

5 jaar geleden

Reactie op YLM

Ja sws! Ik ga eerst die 12 weken voorbij en daarna met manager om tafel. Zal spannend zijn, maar dit is zo welkom, dat gaat alles voorbij. En dan zien we wel wat hij ervan zegt...

5 jaar geleden

Och wat vervelend! Mag ik vragen wat voor werk je doet? Ik heb zelf een zorg achtergrond. Ik heb het op een gegeven moment wel verteld omdat het te zwaar werd. En ze krijgen van het uwv gewoon betaald als jij zwanger ziek bent. Voor jezelf gaan. Je bent daar ook maar een nummer. Ik spreek uit ervaring. Liep mezelf voorbij heel me team ziek. En ik voelde me schuldig. Man wat heb ik afgezien. Me kindje gelukkig gezond maar ik had een flinke burn out en depressie nadien. Ik ben daarna alleen nog maar voor mezelf gegaan. werk is werk.