4 Reacties
3 maanden geleden
Herkenbaar, in middels 6 jaar en niet meer bang. Wij hebben het zo aan gepakt met de kapper er over gehad dat hij bang was dus hebben we de scheerapparaat een paar knip beurten weg gelaten alleen met de schaar geknipt, en toen de kappers angst weg was hebben we gezegd dat hij mooier haar kreeg als wij het knippen met scheerapparaat. En dat heeft hij geaccepteerd.
3 maanden geleden
Je moet je kleine laten verliefd worden op de kapster 😝 als we er nog maar langs lopen wil die naar binnen gaan 😁😁
Maar ik denk ook dat de aanpak van Harien kan werken. Je kind leert dat het gehoord wordt en dat zijn gevoel wordt gerespecteerd. Is hij na een bezoek fier op zijn verse coupe?
3 maanden geleden
Hier ook een jongetje dat bang is voor de kapper.
Wat hier helpt, veel blijven uitleggen. Zeggen wat ze doet en voor dat de kapper begint met de tondeuse zetten ze hem samen aan en houd ze hem even op zijn hand. Zo voelt die de trilling( ervaart hij als ontspanning) en went die aan het geluid. Dan begint ze met scheren en telt steeds tot 6. We zijn begonnen met 3 en gaan dan weer terug naar zijn handje
3 maanden geleden
Reactie op Zusje ongeduld
Hier ook een jongetje dat bang is voor de kapper.
Wat hier helpt, veel bl ...
Ik was te snel.
Iedere keer als de spanning te hoog word. Gaat ze terug naar zijn hand. Het kost wat meer tijd. En ze praat ook tussen door tegen hem. Maar hij ziet er weer netjes uit. Is het perfect nee. Gaat het zonder tranen zeker nog niet. Maar het gaat steeds beter.
Ook neem ik hem mee als ik zelf moet knippen. En mag hij helpen met haren wassen. Vegen kammen. Zo word het steeds normaler en minder eng.