27 Reacties
5 jaar geleden
Jeetje wat vervelend!! Zeker als je werkgever je totaal niet serieus neemt! Ik zou echt voor jezelf kiezen nu want bekkenklachten kan je heel lang houden, ook na de bevalling zeker als je nu niet je rust pakt.
Bel de arbo arts om te overleggen, ze hebben goede adviezen en denken echt met je mee. Dan kan je van daaruit een plan maken wat te doen met je werk. Voor nu is voor jou denk ik rust belangrijker en je werkgever is er voor verzekerd. (ik begrijp wel dat ze je ws nodig hebben maar dat is niet jou probleem om het even hard te zeggen)
Heel veel succes! En denk om je eigen lijf, je moet nog eventjes.
5 jaar geleden
Reactie op Aniekee
Wat vervelend zeg! Heel herkenbaar, maar op mijn werk in de zorg zijn ze er ...
Ik ben het met deze reactie eens. Ik heb ook al vanaf 11 weken wat bekkenklachten en loop ook al vanaf toen bij de fysio. Ik doe alle oefeningen, zij masseert regelmatig mijn liezen en bekken om alles weer soepel en pijn vrij te krijgen, maar nu ik 24 weken ben, wordt het alleen maar erger. Ik werk als huishoudelijke hulp, maar heb met mijn werk geregeld dat ik minstens 1 dag minder werk en waar het kan 2 dagen minder. Dit verlicht wat, maar soms wordt ik al met pijn wakker, dan ga ik idd met pijn werken en thuis kan ik helemaal niks meer daarna. Ik zou zeker de arbo arts bellen, daar hoort je werk namelijk zeker naar te luisteren en je kindje is het belangrijkste nu 😊 succes🍀
5 jaar geleden
Hi, wat balen! Als ik me te druk maak krijg ik ook last van bekkenpijn. Ook als ik op 1 been een sok aan doe 🙈...
Mijn verloskundige had het advies om rustig aan te doen en als klachten dan niet verdwijnen met werk te overleggen of ik minder/kortere dagen kunt maken.. Voor nu gaat het nog wel, werk ook in de zorg... maar net als de anderen hier adviseren... Het is maar werk, jij gaat voor! Sterkte en succes 💪
5 jaar geleden
Ik herken je klachten en werk ook in de (thuis)zorg. Ik ben nu ook 21 weken en sinds 3 weken volledig ziekgemeld. Altijd gesprek met de arbo arts aanvragen heb ik ook gedaan. En zijn advies moet je werkgever wel opvolgen. Besef dat wanneer je hiermee te lang doorloopt je klachten dusdanig kunnen verergeren dat je tijdelijk in een rolstoel komt of dat je blijvende klachten houdt. Je werkgever vindt wel een vervanger (kost hem trouwens niets als jij ziek gemeld wordt) maar jij hebt maar 1 lijf! Zuinig op zijn dus.
5 jaar geleden
Ik zit zelf door mijn bekken klachten sinds ik 12weken zwanger ben in de ziektewet ik ben nu 22weken zwanger. Bij mij deden ze ook heel erg moeilijk op de werkvloer en ik werd ook niet serieus genomen. Maar mijn gezondheid gaat voor alles. Ze wilde bij mij ook geen arboarts inschakelen maar daar heb jij wettelijk gewoon recht op. Ik heb het toen 3weken moeten aanvechten om eindelijk een arts te mogen spreken. Mijn relatie met mijn werkgever die toen helemaal kapot was begint nu langzaam weer te helen. Ik snap dat je het erg moeilijk vind maar je moet echt aan je zelf en je kleine denken.
5 jaar geleden
Meld je gewoon ziek. Ik werk zelf ook in de zorg, en wat niet gaat gaat niet. Ze vinden heus wel een andere oplossing.
5 jaar geleden
Deze band draag ik op advies van de osteopaath. Geeft heel veel steun bij staan en tillen! https://www.mobilicorpus.nl/product/serola-bekkenband-bekkenklachten/
5 jaar geleden
İk heb precies het zelfde probleem qua bekken ook sinds 8 weken en onderhand 21 weken zwanger en met de dag word het erger mijn fysio adviseerde om aan mijn baas te vragen of er een mogelijkheid was om even te gaan liggen in een bepaalde ruimte.. nu is dat voor mij niet mogelijk en heb ik gelukkig fysiek niet zwaar werk. Maar als je werk niet mee denkt aan het makkelijker maken voor jou is de kans groot dat je uitvalt! Dus ik zou daar over in gesprek met je teamleider en de arbodienst. Om te kijken wat ze kunnen doen om het jou zo makkelijk mogelijk te maken doen ze dit niet moet je je ziek melden. En daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen je kunt hier niks aan doen en hetis echt rot als je zoveel pijn hebt en daar moeten ze gewoon begrip voor hebben! Succes!!
5 jaar geleden
Hoi! Ik heb precies dezelfde klachten! Ik werk in de zorg en werd mij ook teveel, maar bij mij gelukkig wel begripvol. Toen ik het heb aangegeven ben ik bij de 14 weken minder zware zorg gaan doen. Heb me toen wel voor 50% ziek moeten melden. Arbo arts belt dan automatisch bij ons. Je mag geen lichamelijke klachten krijgen door je werk, dus zeker je arbo arts inschakelen. Ik vond het ook heel lastig, maar eigen gezondheid gaat voor!
5 jaar geleden
Ik zit ontzettend in dubio.
Sinds 2 weken ook steeds meer pijn in de billen en heupen. En door de werkstress ook dat mijn buik harder aanvoelt en ik de kleine niet kan voelen.
Ik kan pas volgende week terecht bij de bekkentherapeut. En nu moet ik wel werken in de tussentijd. Ik werk als verpleegkundige op revalidatie afdeling en het is op dit moment giga druk en chaotisch.
Vandaag huilend op de bank gezeten van de pijn.
Maar door de drukte en klein team durf ik niet aan te geven dat ik zoveel pijn heb.
Bukken is een ramp, lopen doet zeer. En ik word minimaal 5x per nacht wakker van de pijn in de heupen en billen.
Vind het lastig met het verantwoordelijkheidsgevoel naar mijn werk toe.
5 jaar geleden
Wel naar de arboarts gaan. Er zijn vrouwen die permanent arbeidsongeschikt raken door bekkeninstabiliteit en dus nooit meer kunnen werken.
5 jaar geleden
Reactie op Maloe1991
Ik zit ontzettend in dubio.
Sinds 2 weken ook steeds meer pijn in de bille ...
Heupen en billen heb ik ook, alleen snachts. Mijn fysio geeft aan dat dit geen bekken klachten zijn maar zwanger Schops ischias bil ( masseren dus) en heupen van het te lang in dezelfde houding en hormonen.. niks aan te doen.. baal er van. Wellicht is dat bij jou ook zo? Over het werk overdag zou ik willen adviseren toch aan gd geven!
5 jaar geleden
@Nu29 Heb al sinds 17 weken last van hetzelfde probleem als jij. Ben nu bijna 23 weken en het wordt met de dag erger. Maandag pas maar fysio, heb zelfde beroep als jij. Ik volg gewoon advies van verloskundige en fysio. En probeer zoveel mogelijk beweging te hebben anders trek ik het echt niet. Als je verloskundige deze advies geeft dan zou ik het zeker doen. Ook wat unexpectedmom zegt over nooit meer kunnen werken wegens bekkeninstabiliteit en daardoor arbeidsongeschikt.
5 jaar geleden
Ja om bedrijfsarts of arbo arts vragen is ook mijn tip. Zit al ruim 5 weken thuis in de ziektewet en voor m'n werkgever ook beter dan halve diensten omdat ze nu vergoeding krijgen waarmee ze vervanging kunnen regelen.
Vriendin van mij heeft ook te lang doorgewerkt en nu 3 jaar na de bevalling nog steeds last.
5 jaar geleden
Ik ben 21 weken zwanger en sinds 3 weken ook bekkenklachten (vooral bij de schaamstreek uitstralend naar mn billen en bovenbenen) ik werk ook in de zorg, 32 uur als neurologie verpleegkundige! Ik ben sinds deze week 25% ziek gemeld en werk nu Max 2 dagen achter elkaar met een pauze van 2 dagen! Gelukkig is mijn teamleider super begaand maar je moet echt een grens treken voor jezelf en je kindje! Als je door blijft lopen kun je levenslang last houden!
Ik heb van de bekkentherapeut een bekkenband gekregen en dat helpt mij enorm!Snachts slaap ik met een kunnen tussen mijn benen zodat mijn benen niet gekruist liggen! Succes!