20 Reacties
3 jaar geleden
Yep, hier ook met mijn dochtertje van net 16 maanden. Merk wel dat er steeds schilfers ervan in d'r haar zitten
3 jaar geleden
Hier ook nog lang last gehad! Vorige maand vond ik het tijd voor een aanpak. Je zag het amper door haar bos haar maar het zat er wel. Toen 2 dagen achter elkaar die Berg zalf gesmeerd en laten intrekken. (Vette haardos dus) na een paar uur goed uitkammen (ze zitten dan los) en haar goed wassen. Dag erna weer zo gedaan en toen was alles zo goed als weg.
Zat er al vanaf dat ze baby was. Even 2 dagen een vette kop, maar ach.
3 jaar geleden
Mijn dochter van 16 maanden heeft het maar mijn andere 2 kinderen van 4 en 6 ook. Ik laat het lekker zitten. Je ziet het namelijk niet.
3 jaar geleden
Berg is ophoping van huidschilfers, zeep, viezigheid, vettige hoofdhuid en wanneer de hoofdhuid niet voldoende gereinigd word. Wat goed helpt is aantal keer “volwassen” shampoo gebruiken in plaats van baby shampoo. Olie op de berg aanbrengen en daarna wat los laten weken en er uit proberen te kammen. Combinatie hiervan is ook effectief.
Bij haar wassen van kindjes goed de hoofdhuid wassen, dus echt met de vinger toppen over de hoofdhuid.
Misschien hebben jullie hier iets aan!
3 jaar geleden
Reactie op Jessiejess
Berg is ophoping van huidschilfers, zeep, viezigheid, vettige hoofdhuid en ...
Zie aub punt 1 en 2 op afbeelding. Volwassen shampoo is sowieso niet ok voor je baby en zeep etc kan berg verergeren. Heeft dus ook niets te maken met te weinig reinigen van de hoofdhuid.

3 jaar geleden
Reactie op Jessiejess
Berg is ophoping van huidschilfers, zeep, viezigheid, vettige hoofdhuid en ...
Oef! Dat zou ik zeker niet doen met volwassen shampoo!
Helaas onjuiste informatie..
Berg is een (onschuldige) soort vorm van eczeem. Zeep kan eczeem en soms dus ook berg juist verergeren.
Beste is om het te laten zitten of met behulp van een vettige zalf (zoals die van dr Leenarts) de schilfers los te weken.
3 jaar geleden
Het gaat niet zo zeer om de zeep wat ik lees in jullie reactie, maar om de PH waarde van de shampoo. De PH waarde van baby shampoo is zo ontwikkeld dat het mild reinigt en niet prikt in de oogjes en geen problemen veroorzaakt van het in slikken daarvan.
Daarin tegen zijn mijn eigen shampoo sulfaten en parabenen vrij en speciaal geschikt voor gevoelige behaarde hoofdhuid. Dit product is geschikt voor alle hoofdhuid types die een gevoelige hoofdhuid hebben, waaronder ook personen die berg ervaren. Deze PH waarde van “volwassen” shampoo is anders en kan een positief effect hebben op de (gevoelige) hoofdhuid.
Begrijp me niet verkeerd, mijn reactie is gebaseerd op mijn eigen positieve ervaringen en de producten die ik gebruik.
Het is niet mijn intentie om “onjuiste” informatie te delen zoals sellie2021 refereerde. Het is wel degelijk juiste informatie, enkel tips met eigen ervaring al toevoeging
☺️☺️
3 jaar geleden
Reactie op Jessiejess
Het gaat niet zo zeer om de zeep wat ik lees in jullie reactie, maar om de ...
Met deze info erbij komt je vorige berichtje al heel anders over.
Ik denk dat menig mens bij volwassen shampoo denkt aan de grote merken zoals Head&Shoulders en Andrelon. Dat is toch iets heel anders dan jij nu beschrijft ;)
3 jaar geleden
Die invulling is per individu verschillend wat ze verstaan onder volwassen shampoo, daar houd ik geen rekening mee.
Volg wat jij denkt wat beste is voor je kindje en wellicht kunnen mijn tips iets voor je betekenen ☺️
3 jaar geleden
Reactie op Jessiejess
Het gaat niet zo zeer om de zeep wat ik lees in jullie reactie, maar om de ...
Sorry, maar ik heb niks gezegd van "onjuiste info" het enige wat ik zei dat ik zelf volwassen shampoo niet gauw voor de kleine zou gebruiken en dat berg niks te maken heeft met te weinig de hoofdhuid reinigen.
Ik heb respect voor jouw mening en ervaring. Ieder moet doen met zijn/haar kind waar die zich goed bij voelt. Uiteindelijk houden we allemaal van onze kids en willen we het beste voor ze. Dus niks persoonlijks hoor. Gaf alleen m'n mening, ondersteund met een artikel.
3 jaar geleden
Reactie op Sellie2021
Sorry, maar ik heb niks gezegd van "onjuiste info" het enige wat ik zei dat ...
Excuus, ik zie het.. ik bedoelde jou eigenlijk niet.