35 Reacties

5 jaar geleden

Wij gebruiken bij onze dochter Pampers Pure, die zijn 99% water en bevallen heel erg goed. Ze zijn lekker vochtig. Dus die blijven we straks ook gebruiken ☺️ We kopen ze altijd in dozen, per 17 pakjes verpakt. Dan zijn ze het voordeligst

5 jaar geleden

Kruidvat en HEMA hebben ook 99% water doekjes en dat scheelt wel qua kosten. Je moet echt goed vergelijken want soms zit er opeens toch glycerine in. En in sommige pakjes zitten dan minder doekjes waardoor ze goedkoper lijken.

5 jaar geleden

Reactie op Poezenfan

Kruidvat en HEMA hebben ook 99% water doekjes en dat scheelt wel qua kosten ...

5 jaar geleden

Dankjewel! Misschien ben ik een leek hoor haha, maar wat is het voordeel van 99% water doekjes ten opzichte van de sensitive van Kruidvat? Wij zijn ons alvast een beetje aan het oriënteren (milieuaspect mag ook meegenomen worden! Dat is o.a. de reden dat wij voor wasbare luiers gekozen hebben!)

5 jaar geleden

Reactie op Meimamma

Dankjewel! Misschien ben ik een leek hoor haha, maar wat is het voordeel va ...
In de sensitive variant zit alsnog glycerine en andere chemische stoffen, of bijvoorbeeld aloë Vera. En die met water zijn echt water. Beide varianten helaas niet biologisch afbreekbaar. Je hebt ook van die doekjes die je kunt wassen die je met een spuitje vochtig maakt, doen veel mama's met wasbare luiers, weet ff niet hoe het heet. Is wel fijn spul!

5 jaar geleden

Zit trouwens even de ingrediënten te bekijken op de site van Kruidvat, verschil is er gemakkelijk te vinden. Valt me op dat de ingrediënten van de pampers aqua bijna gelijk zijn aan de Kruidvat sensitive, en de Kruidvat pure zitten dus echt nog minder ingrediënten in. Maar gewoon proberen waar het huidje van je kleine goed op reageert en wat je fijn vind zelf. Die van de HEMA vind ik bijvoorbeeld zelf vies ruiken haha

5 jaar geleden

Reactie op Meimamma

Dankjewel! Misschien ben ik een leek hoor haha, maar wat is het voordeel va ...
Die van sensitive van het Kruidvat vind ik persoonlijk erg droog. Je hebt er echt meer nodig om een goede poepluier schoon te krijgen. Op het werk hebben wij Europrofit baby lotiondoekjes. Zijn heel fijn, goed vochtig en maken goed schoon. Het is wel zo dat hier dus wat meer toevoegingen in zitten dan de waterdoekjes van babypure, die alleen water bevatten. Maar veel kinderen met gevoelige billen kunnen wel tegen de doekjes van eurofit.

5 jaar geleden

Wij hebben wasbare doekjes van cheeky whipes. Werkt perfect voor de gevoelige huid van ons ventje

5 jaar geleden

https://www.consumentenbond.nl/verzorging-van-je-kind/wat-zit-er-in-babydoekjes Ik heb hiernaar gekeken en dan uit de groene keuze..

5 jaar geleden

Ik gebruik die van Boni van de Colruyt/Okay. Maar daar heb je d'r ook van voor gevoelige huid.

5 jaar geleden

Handige tips allemaal! Wij hebben ook wasbare billendoekjes inderdaad, maar wil die eigenlijk alleen voor plas gebruiken en dan voor poepluiers weggooi doekjes.

5 jaar geleden

Etos sensitive ga ik gebruiken. Goeie verhalen over gehoord van familie en vrienden

5 jaar geleden

Ik ben van plan de waterwipes doekjes te gebruiken. Stelt me gerust dat er geen chemisch spul in zit😊

5 jaar geleden

Waterwipes gebruiken wij, lees eens een verpakking met ingrediënten. Dan zie je hoeveel ingrediënten je blijkbaar in billendoekjes kunt stoppen. Wij gebruiken de waterwipes ook voor gezicht en handen.

5 jaar geleden

Ik lees graag mee! Zag net wel een goede aanbieding van de pampers pure doekjes bij bol voor 23 euro ipv 52, die hieronder al werden aangeraden

5 jaar geleden

Hema! Onze dochter bleek niet tegen alles te kunnen, maar die van de hema gaan goed!

5 jaar geleden

Reactie op Poezenfan

Kruidvat en HEMA hebben ook 99% water doekjes en dat scheelt wel qua kosten ...
In de Kruidvat billendoekjes zit ook Glycerin.. heb ik net gezien

5 jaar geleden

Reactie op esfisa

In de Kruidvat billendoekjes zit ook Glycerin.. heb ik net gezien
Ja ik zag het ja... Gelukkig wel minder dan 1%.

5 jaar geleden

Neutral gebruik ik! Water wipes vind ik ook fijn maar wel erg nat/koud. Thuis gebruikte ik het eerste jaar ook wasbare billendoekjes in water waar ik een beetje kokosolie in had opgelost (bakje warm water met kokosolie erin zetten, doekjes erin leggen en dat gewoon de hele dag laten staan op de commode)