11 Reacties

3 jaar geleden

Kan hand voet mond zijn. Al hoop ik het niet voor je want dat is echt niet fijn bij die kleintjes

3 jaar geleden

Kan ook waterpokken zijn

3 jaar geleden

Ai, hand voet mond ziekte of mondonsteking door herpes. Waterpokken mogelijk maar dan heb je ze ook op Andere plekken zitten. We hebben zoiets met onze zoon gehad. Was echt drama toen de blaasjes kapot gingen. Hij wilde niets meer eten en ook geen speen meer (daarna was hij daar wel vanaf, dat scheelde 😬).

3 jaar geleden

Tips die we toen kregen: ijsjes (verkoeling in de mond). We gaven toen gepureerd fruit, flesvoeding etc als ijsje. Maar we zaten echt 4/5 dagen op Max paracetamol en slechts 2 halve drinkmomenten op de hele dag. Zaten tegen ziekenhuisopname aan vanwege uitdroging, zo zielig. Hoop dat het bij jullie meevalt!

3 jaar geleden

Het kan ook roodvonk zijn. Dat hebben wij toevallig nu. Een symptoom er van kan een frambozentong zijn. Plaatjes op het internet zijn vrij extreem als je het Googled

3 jaar geleden

Mijn kleine (10 maanden) heeft al meer dan een week witte vlekjes op zijn binnenlippen en tong. Naar de huisarts geweest en die zei dat het spruw is. Heel gek dacht dat het alleen bij newborns kwam. Anyways, de druppels die we hebben gehad helpen totaal niet dus vrees dat ik terug ga moeten.

3 jaar geleden

Het kan stomatitis zijn (soort van herpes infectie) of mond-hand-voetziekte. Hier beide al gehad, cadeautje van de opvang 🥴. Veel koelen en paracetamol bij last.

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft dat ook gehad, kwam met corona mee! ik en mijn man hebben het allebei ook gehad. Ging vanzelf weer weg al duurde het wel 1,5 week of zo

3 jaar geleden

Is het niet iets van een schimmelinfectie zoals spruw?