20 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb de glazen flessen van Philips avent gekocht. Ook omdat ik niet zo een fan ben van plastic en evt microplastic wat met verwarmen vrij komt.
https://www.blabloom.com/nl/blog/algemeen/waarom-plastic-niet-de-beste-keuze-is-voor-een-babyfles/96/
5 jaar geleden
Ik heb voorlopig even twee glazen flesjes van dr Brown aangeschaft, lijken me heel fijn. Kan altijd, als deze niet werken, overstappen op iets anders. Maar vraag me dus af of het flesje aan de buitenkant niet heet wordt bij opwarmen in de magnetron bijvoorbeeld. We gaan het gewoon maar uitproberen denk ik... :)
5 jaar geleden
Reactie op Okja
Ik wil ook graag die dr brown, maar het kraambureau heeft ons geadviseerd o ...
Dat adviseren ze altijd. Want je kunt dan snel een flesje gaan kopen als je het nodig hebt zeggen ze dan. Alleen kun je glazenflessen niet in de meeste winkels halen. Die moet je vaak online bestellen. Dus misschien toch verstandig om er vast 1 aan te schaffen..
5 jaar geleden
Ik gebruikte de zakjes van medela en lief het ontdooien in de koelkast en warmde het au bain Marie in een glazen fles van dr Brown op. Ik gebruik geen magnetron. Die straling lijkt me niet goed voor de voedingsstoffen in de melk.
Helaas moesten we voor het kinderdagverblijf wel plastic flessen meegeven omdat glas daar niet was toegestaan.
5 jaar geleden
Tweede kindje hier en heb de eerste 20 maanden gevoed, voorheen alles plastic. Nu overgestapt op glas, glazen flesjes besteld die passen op mijn kolf (Medela). Dit zijn voor ons de flesjes van Ardo, voelen mooi en degelijk aan. Ook glazen flessen van Dr. Brown aangeschaft dit keer. Heel benieuwd! Wij blijven flessen opwarmen in de flessenwarmer tzt. Magnetron gebruiken wij eigenlijk nooit.
5 jaar geleden
Glazen flessen lijken me nogal zwaar voor de kleine als hij/zij over een half jaartje zelf de fles vast gaat houden. Wij hebben altijd gewone flessen van Dr. Brown’s, maar die zijn sowieso BPD vrij.
5 jaar geleden
Reactie op HalloBaby2021
Glazen flessen lijken me nogal zwaar voor de kleine als hij/zij over een ha ...
Alle plastic babyflessen zijn BPA vrij(dit is verplicht) maar uit onderzoek van november 2020 blijkt dat er wel BPS in zit. Dit is net zo schadelijk als BPA. Alleen toen ze er achter kwamen dat er PBA in flesjes zat in de 90ejaren duurde het ook een hele tijd voordat alle flesjes verplicht BPA vrij moesten zijn. Het zal dus nog wel even duren voordat alle babyflesjes ook BPS vrij zijn. Dit is een reden voor veel ouders om te kiezen voor glazen flessen.
5 jaar geleden
Ik heb glazen flessen van avent aangeschaft. Inmiddels door mijn werk ervaring met de glazen flessen, de zwaarte valt wel mee en ze worden zeker niet heet aan de buitenkant bij het opwarmen. Kan gewoon in de magnetron
5 jaar geleden
Reactie op Joyceje
Kun je de glazen flesjes ook gewoon in de magnetron gebruiken?
Gebruiken jullie plastic flesjes in de magnetron? Dat durven wij niet hoor