11 Reacties
5 jaar geleden
Had t eigenlijk al vanaf het begin, week 6... bij mij hielp over de dag kleine beetje eten. Kaakjes... rijst/maiswafels... witte bolletjes, van die craqottes. En toch ook wel maagzuurremmers van de lidl voor de avonden en de nachten..
Opletten met vettig en spicy eten... en heb t geaccepteerd. Ben nu 20 weken en tis nog steeds, wisselend in heftigheid. Beter maagzuur dan misselijkheid geldt voor mij 😆
5 jaar geleden
Gewoon rennies gebruiken. Die neutraliseren maagzuur, meer niet. Maagzuur kan je slokdarm aantasten en nare gevolgen hebben.
5 jaar geleden
Reactie op unexpectedmom
Gewoon rennies gebruiken. Die neutraliseren maagzuur, meer niet. Maagzuur k ...
Rennies zit heel veel troep in. Je kan beter Maalox nemen. Dit helpt direct en er staat extra vermeld dat dit voor zwangere vrouwen is. Dit wordt door artsen ook veel aangeraden.
5 jaar geleden
Ik heb daar ook super veel last van en kreeg ook het advies omeprazol maar ik wil net zoals jij dit uitstellen.
Maar paar hapjes vla helpt me echt goed...
Melk ook wel maar dat helpt korter dan de vla.
Ook niet vlak na het eten naar bed gaan. En in bed gaat het beter als ik op de linker zij lig...anatomisch heeft je maag dan meer ruimte dan op rechts...
5 jaar geleden
Ik heb het vooral 's avonds als ik in bed lig. Wat bij mij helpt, is een danoontje eten voor het slapen gaan, zuivel koelt de maag zeggen ze. Verder lig ik zo hoog mogelijk met m'n hoofd waardoor het maagzuur minder snel omhoog komt. Spanning vermijden en met een ontspannen muziekje in slaap vallen helpt bij mij ook tegen maagzuur!