11 Reacties

5 jaar geleden

Vla schijnt te helpen. Heb er nu gelukkig nog geen last van. Bij m'n eerste begon het al bij 18 weken ofzo

5 jaar geleden

Ik heb t al vanaf week 11 :( ben nu 19+6 en heb geen gouden tip helaas.. ik zit zelf aan de omeprazol omdat ik al bekend ben met maagzuur problemen

5 jaar geleden

Ik heb er al enorm van last van vanaf 6 weken nu 19 weken en nog steeds net zo... Al heel veel geprobeerd ook omeprazol maar daar werd het bij mij alleen maar erger van.. Helaas geen gouden tip..

5 jaar geleden

Yes, heb ook geen tips. Alles geprobeerd en uiteindelijk toch via de huisarts Omeprazol gaan gebruiken, nu voel ik me weer kiplekker!

5 jaar geleden

Had t eigenlijk al vanaf het begin, week 6... bij mij hielp over de dag kleine beetje eten. Kaakjes... rijst/maiswafels... witte bolletjes, van die craqottes. En toch ook wel maagzuurremmers van de lidl voor de avonden en de nachten.. Opletten met vettig en spicy eten... en heb t geaccepteerd. Ben nu 20 weken en tis nog steeds, wisselend in heftigheid. Beter maagzuur dan misselijkheid geldt voor mij 😆

5 jaar geleden

Gewoon rennies gebruiken. Die neutraliseren maagzuur, meer niet. Maagzuur kan je slokdarm aantasten en nare gevolgen hebben.

5 jaar geleden

Reactie op unexpectedmom

Gewoon rennies gebruiken. Die neutraliseren maagzuur, meer niet. Maagzuur k ...
Rennies zit heel veel troep in. Je kan beter Maalox nemen. Dit helpt direct en er staat extra vermeld dat dit voor zwangere vrouwen is. Dit wordt door artsen ook veel aangeraden.

5 jaar geleden

Vanillevla is bij mij dé oplossing. Neem nu standaard een bakje vla voor het slapen gaan. Voel soms nog wel wat omhoog komen maar het brandt niet meer.

5 jaar geleden

Ik heb daar ook super veel last van en kreeg ook het advies omeprazol maar ik wil net zoals jij dit uitstellen. Maar paar hapjes vla helpt me echt goed... Melk ook wel maar dat helpt korter dan de vla. Ook niet vlak na het eten naar bed gaan. En in bed gaat het beter als ik op de linker zij lig...anatomisch heeft je maag dan meer ruimte dan op rechts...

5 jaar geleden

Ik heb hier van in het begin al last van. Het probleem bij mij is dat mijn middenrif is spasmes trekt (lees: ik kan amper ademhalen) bij zuur oprispingen dus ik had echt nood aan medicatie. Ik neem nu elke avond voor ik ga slapen een lepel Gaviscon en ik ben er content mee.

5 jaar geleden

Ik heb het vooral 's avonds als ik in bed lig. Wat bij mij helpt, is een danoontje eten voor het slapen gaan, zuivel koelt de maag zeggen ze. Verder lig ik zo hoog mogelijk met m'n hoofd waardoor het maagzuur minder snel omhoog komt. Spanning vermijden en met een ontspannen muziekje in slaap vallen helpt bij mij ook tegen maagzuur!