8 Reacties
7 maanden geleden
Hier was het hetzelfde. Wat hielp: zeggen dat ze aan het uitstellen is en dat je daar niet langer in meegaat. Dat je het niet fijn vindt dat ze huilt als je weggaat, maar dat je wel naar beneden gaat. Dan gaan. Deur dichthouden en doen alsof je er niet bent. Na 5 minuten weer op bed leggen en zeggen: ik kan nu nog even kriebelen (of iets wat jullie doen) en dan ga jij netjes slapen. Zo niet dan is mama weer weg. Als ze dan niet rustig gaat liggen: weer doen tot het lukt of tot je denkt nu is het klaar en dan gewoon laten huilen. Is misschien vervelend voor de buren, maar is maar 1 of 2x. Nu heb je dit iedere avond :)
Nu het weer beter gaat doe ik soms ook even iets langer knuffelen of net een verhaaltje extra om het weer leuk te maken. Want voelde me wel lullig, maar was wel echt het enige wat werkte!
7 maanden geleden
Ik herken dit ook heel erg. We hebben al heel veel dingen geprobeerd.
Elke keer terug brengen zonder veel te zeggen. (Elk woord wat je zegt is aandacht) maar dit duurde vaak ook minstens 1.5 uur.
Vaak negeren we hem en gaan gewoon op ons bed in onze eigen slaapkamer zitten. Dan is hij ook niet boos of aan het gillen. Uiteindelijk valt hij dan in de gang of op de grond in onze slaapkamer in slaap. Waarna we hem in zijn eigen bed leggen.
Ook geprobeerd om de deur even dicht te houden door de klink omhoog te houden. Wat resulteert in hem die helemaal over de rooie gaat en zijn hele kamer overhoop haalt. Letterlijk alles omver gooien alle spullen uit de kasten trekken.
Ik heb ook geen idee meer wat echt gaat werken. Hij wil gewoon niet slapen in zijn eigen kamer of bed.
6 maanden geleden
Hoe gaat dit nu?
Wij geven wel toe aan haar behoefte. Ze heeft even een stukje nabijheid nodig voor ze gaan slapen. Ik spreek dan wel met ze af dat ze dan wel stil moet zijn en gaat slapen, anders kom ik er niet bij liggen/zitten. En ik spreek af dat ik 5 min blijf liggen en daarna weer uit de kamer ga.
En ik beperk het uitstelgedrag. Ze mag 1 ding vragen en daarna is het slapen. Ze heeft een slaaptrainer. En met rood weet ze dat ze in bed moet blijven liggen.
6 maanden geleden
Herkenbaar. Onze peuter vraagt ook of wij bij hem willen zijn en dit doen we ook omdat we merken dat hij dit nodig heeft. Ook hij blijft praten/vragen. We geven dan met zachte stem heel beknopt antwoord met daarbij dat we nu gaan slapen. Dit blijven we herhalen en uiteindelijk valt hij in slaap.