29 Reacties

4 jaar geleden

Ik denk dat het door het maagzuur komt. Ik heb het ook heel fel en ik neem dan gaviscon...

4 jaar geleden

Reactie op Sandy_

Ik denk dat het door het maagzuur komt. Ik heb het ook heel fel en ik neem ...
Spuug je er ook door? Ben daar namelijk een beetje angstig voor omdat ik met 11 weken zoveel gespuugd heb dat ik uitgedroogd was en dus opgenomen moest worden in het ziekenhuis. En nu dus weer niet kan eten en drinken ben ik bang dat het weer gebeurd

4 jaar geleden

Ik denk inderdaad ook dat het door het maagzuur komt. Huisarts kan omeprazol voorschrijven. Zelf gebruik ik vooral voor het slapen gaan gaviscon de vloeibare variant. Heb met de kauwtabletten van rennies helaas meerdere keren alsnog maagzuur gespuugd maar gaviscon lijkt heel goed te werken!

4 jaar geleden

Ik heb het ook heel hevig, bijna elke nacht gespuugd.. nu omeprazol van de huisarts en antagel van de apotheker die combinatie werkt voor mij wel☺️ en 3 uur voor het slapen gaan niet proberen te eten en niet gelijk gaan liggen op de bank na het eten maar rechtop blijven zitten. Sterkte!🍀

4 jaar geleden

Ik denk inderdaad ook dat het door het maagzuur komt. Huisarts kan omeprazo ...
Ja maar dan moet ik dus tot morgen wachten. Weet nie of ik dat nog volhoud. Heb ook zo een enorme honger 🙈

4 jaar geleden

Ja maar dan moet ik dus tot morgen wachten. Weet nie of ik dat nog volhoud ...
Alle trucjes terug proberen die ze in het begin van de zwangerschap aanraden? Zo is mijn vriend nu ziek en misselijk dus heb ik opnieuw stokbrood waar hij het binnenste uit eet, banaan en cakejes gekocht wat het maagzuur zou moeten absorberen en je daardoor toch wat binnen krijgt.... Bij mij helpt cake eten, heel rustig. Gaat het niet volledig mee weg maar dan heb je wel iets binnen en hopelijk helpt het waardoor je het niet uitspuugt.

4 jaar geleden

Wat vervelend zeg. Hier wisselende dagen. Niet voedingsgerelateerd maar echt afhankelijk hoe hij ligt. Vanmorgen controle gehad en hij zwemt nog rondjes in m'n buik (31+5). Soms een akelig gevoel en drukkend aan 1 kant bij m'n zij en maag... Alle trucjes al geprobeerd? Vanille vla, gemberthee, banaan etc? Gaviscon werkt hier ook veel beter dan rennies

4 jaar geleden

Evt warm bad of douche even proberen te ontspannen

4 jaar geleden

Ik neem al mijn volledige zwangerschap gaviscon en dat werkt echt goed bij mij. Ik heb soms last van middenrifkrampen waardoor m'n rug pijn doet en soms zelfs in die mate dat ik mezelf moet verplichten om adem te halen. Dan neem ik een lepel Gaviscon, een pijnstiller en een kersenpitkussen, schouders goed naar achter duwen zodat m'n middenrif wordt opgetrokken en dat lijkt te helpen.

4 jaar geleden

Reactie op MdeLange

Wat vervelend zeg. Hier wisselende dagen. Niet voedingsgerelateerd maar ech ...
Ja heb zelf alles geprobeerd. Droog brood eten. Magere melk of yoghurt kamille thee warme douche. Maar niets helpt. Had alleen rennies die zijn inmiddels ook op en helpen maar korte periode. Ben enorm aan het twijfelen om gewoon naar de avond arts te gaan

4 jaar geleden

Doe wat goed voelt! Liever een keer te vaak bellen dan te weinig hoor Je hebt het geprobeerd, het gaat niet, je maakt je zorgen : bel

4 jaar geleden

Ja maar dan moet ik dus tot morgen wachten. Weet nie of ik dat nog volhoud ...
Ja zou gewoon spoed lijn bellen hoor. Erge maagzuur is ook zo vreselijk kan je compleet overnemen. Ik heb t ook welleens tot braken toe! Toen ben ik pantoprazol gaan slikken Echt een live saver betreft maagzuur! Werkt voor een aantal uren veeeeel beter dan rennies etc.

4 jaar geleden

Ik had dit ook, en die rugpijn niet te doen. Ik heb een recept gekregen van de huisarts en nu is het helemaal over!

4 jaar geleden

Ik ben eens wakker geschoten omdat het zuur tot mijn mond is gelopen en ik kon erdoor niet meer ademen, ik was aan het stikken. Ik had nochtans gaviscon genomen. Ik kon niet meer liggen en de pijn was vreselijk. Wat uiteindelijk geholpen heeft is een glas water met een theelepel baking soda en 2 soeplepels droge havermout eten. Nu eet ik kleine porties, niets vettigs meer, geen chocolade, geen tomaten, geen kaas, en het blijft onder controle met gaviscon en baking soda. Ik weet dat de huisarts in sommige gevallen omeprazole voorschrijft. Succes meid, het is idd echt niet fijn...

4 jaar geleden

Pfff zwanger zijn is niet niks dames. Wat een verhalen allemaal en die maagzuur.....je weet pas wat maagzuur is als je zwanger bent geweest. Bijna niks helpt dan. Waardeloos! En al die andere klachten. Soms is het echt afzien en de maanden aftellen. Jullie zijn allemaal kanjers!!😊 We doen het allemaal voor een goed doel en dat is een mooi jongetje/ meisje op de wereld te zetten!!💪🏼🥰 iedereen mag trots op zichzelf zijn! Jullie kunnen het💪🏼 nog even volhouden😊💋

4 jaar geleden

Pff hou op lig gewoon wakker van maagzuur heb net melk gedronken maar help niet echt..rugpijn en alle andere kwaaltjes neem ik voor lief.. maar pff wat is maagzuur vervelend.. dan nog te beseffen dat de kinderen zo wakker worden voor school... succes allemaal♡♡

4 jaar geleden

Hier ook al wakker door de maagzuur. Al sinds 12 weken tot heden enorm last van. Antagel & omeprazol verzacht wel iets, maar moeten het maar met lief nemen. Je weet pas wat echt maagzuur is als je zwanger bent. En de rug-buikpijn zelfde verhaal en dan zit ons klein meisje ook nog fijn tegen me ribben aan te schoppen. Zwanger zijn heeeel bijzonder.. maar ben ook wel echt blij als de kwaaltjes afnemen!

4 jaar geleden

Omeprazol, gewoon van het Kruidvat eigen merk! Werkt echt perfect tegen maagzuur! Ik reageer er best heftig op dus raad wel aan 1 na het avondeten in te nemen (dan geen bijwerkingen), ik ben er dan 3 dagen vanaf 😅

4 jaar geleden

Nou dames had gister tog de vk gebeld heb rechtop moeten slapen omdat alles omhoog kwam. Krijg vandaag een nieuw middeltje van de huisarts! Dus hopen dat k vanaf nu weer lekker kan eten slapen

4 jaar geleden

Nou dames had gister tog de vk gebeld heb rechtop moeten slapen omdat alles ...
Duim voor je!