16 Reacties

5 jaar geleden

Hoi hoi! Welke clipper thee drink je? Want het gaan om de soort thee, niet het merk 😄 in zwarte en groene thee zit sowieso theïne. In kruidenthee en rooibos zit geen theïne. Ik ben zelf echt gek op koffie en drink nu cafeïne vrije koffie! Vind ik echt prima smaken. Zelfs mijn vriend drinkt het soms mee en vindt het lekker 😄 En verder drink ik rooibos en kruidenthee. Pukkka heeft een kruidenthee voor zwangere vrouwen die ik erg lekker vind.

5 jaar geleden

Hoi hoi! Welke clipper thee drink je? Want het gaan om de soort thee, niet ...
Nee dat begreep ik hoor maar ik dacht dus altijd dat clipper vrij van beide was en vind deze heel lekker. Ik ga eens even op zoek naar pukka! Bedankt

5 jaar geleden

Reactie op Nsvb

Nee dat begreep ik hoor maar ik dacht dus altijd dat clipper vrij van beide ...
Nee clipper is niet per definitie vrij van theïne voor zo ver ik weet 😄

5 jaar geleden

Verse munt thee en gember thee😁

5 jaar geleden

Ik ben ook echt een koffieleut. Ook ik ben overgestapt op decaf. Dat is heel goed te drinken! Het onderzoek waaruit blijkt dat je als zwangere vrouw 1 kop koffie per dag mag, is niet onafhankelijk. Frisdrankmaatschappijen hebben dat onderzoek gepubliceerd en hebben dus baat bij een bepaalde uitkomst. Dus ik vertrouw het niet helemaal. Decaf voor mij!

5 jaar geleden

Je hebt wel van pickwick een cafeïne vrije thee. Ik drink kruiden thee en max 2 kopjes koffie.

5 jaar geleden

Verse gember, munt, citroen thee. Heerlijk met een scheutje honing.

5 jaar geleden

Reactie op Gea30

Je hebt wel van pickwick een cafeïne vrije thee. Ik drink kruiden thee en m ...
Pickwick zet het op de verpakking als het cafeïne vrij is. Niet enkel rooibos maar ook kruidenthee en van die 'infusions' zijn een hoop caffeine vrije van. Wel opletten, zoethout en steranijs kun je beter niet nemen tijdens de zwangerschap.

5 jaar geleden

Ik drink momenteel Lipton, staat duidelijk in het hoekje wel thee caffeine vrij is😊

5 jaar geleden

Ik drink 1 kopje koffie per dag, voor de rest spa rood en biologische kamille thee (de kamille van clipper zit trouwens kaneel in dus die mijd ik)

5 jaar geleden

Voor mij ook cafeïne vrije koffie, prima te doen!

5 jaar geleden

Ik ben ook clipper fan! Ik beperk het tot 2 koppen thee per dag (raspberry mint is mijn favo), maar kan me voorstellen dat je na 2 miskramen alles ontwijkt. Er zit zeker theïne in de thee van clipper. Ze hebben ook “zen” thee, daar zit volgens mij niets in, maar smakelijk vind ik m niet.

5 jaar geleden

Ik ben ook clipper fan! Ik beperk het tot 2 koppen thee per dag (raspberry ...
Ja heerlijk! Drink er nu 2 slap en de rest maar gewoon heet water met verse gember en citroen. Even wennen maar wel lekker nu. Koffie mee gestopt, na zes dagen hele erge hoofdpijn mis ik het nu niet meer :-)

5 jaar geleden

Je kan bij de ingrediënten kijken. In alle thee die theeblaadjes bevatten (zwarte thee, groene thee, witte thee) zit cafeïne (of word in thee theïne genoemd). Vruchtenthee is vaak op basis van zwarte, groene of witte thee en bevat dus in dat geval ook cafeïne, maar je hebt ook veel vruchtenthee zonder theeblaadjes. Interessant is misschien ook dat er in witte thee de meeste cafeïne zit, dan in groene thee en in zwarte de minste van de 3. Ik drink zelf graag hibiscus thee, fruit thee of bijna elke thee met gember

5 jaar geleden

Als er geen theïne in zit, staat het er meestal duidelijk op. Meeste soorten thee hebben theïne. Behalve theïne vrije thee een rooibos thee. Ik drink 1 kop (zwarte) thee per dag en verder water nu.