Heyhey dames
Ik vraag mij af of iemand toevallig een vlees vervanger weet (vegetarisch of vlees dat wij wel mogen). Al weken lang krijg ik het niet uit mijn hoofd en hunker ik zo erg naar rauw vlees. Nu heb ik vegetarische filet american maar dit geeft geen voldaan gevoel. Het gaat voornamelijk om carpaccio vlees (rosbief/ossenvlees). Het is al zodanig erg dat de biefstuk in kleine reepjes door gebakken wordt zodat ik dit wel mag eten, net als bij de varkenhaasjes. Damm nog 30 weken te gaan en ik maar denken dat stoppen met roken het zwaarst zou zijn😮😮 zijn er meer meiden met dit probleem zo ja hoor ik graag hoe jullie jezelf hierdoor heen halen
Hi! Hetzelfde probleem hier, alcohol laten staan is geen probleem, maar biefstuk, rauwe ham etc.: zo'n zin in! Ik eet mn biefstuk etc. altijd rare, dus doorbakken is niet echt een optie, maarr kalfsvlees is doorbakken best lekker als je normaal van minder doorbakken houdt. Vitello tonato is een 'alternatief' voor carpaccio.
Ik was gisteren uiteten en was echt een beetje chagrijnig, omdat alle lekkere dingen niet mogen 😑 andere kant, dit is m'n vierde zwangerschap dit jaar en als het deze keer goed mag gaan dan doe ik het met alle liefde 😅 maar ik mis het ook enorm!
Ik lees mee...
En bietencarpaccio telt niet.... dat is GEEN acceptabele vervanger in mijn ogen😂😂😂
Ik mis ook mijn rode biefstukje, de carpaccio, de fuetjes, rauwe hammetjes etc... maar alles voor het doel he
Mijn gynaecoloog zei dat als je vlees minstens 3 dagen invriest, je het zon ...
Ik vind dit bijzonder. Listeria gaat niet dood door vriezen. De parasiet toxoplasma gondii wel, daar zal je gynaecoloog wel op doelen. Dus zou het nog niet doen.
Ik heb bij de app al melding gemaakt van foute voorlichting. Vitello tonnato is geen tonijn maar kalfsvlees. Alleen de van origine erbij horende saus bevat tonijn. Maar daar kan je prima truffelmayo oid voor gebruiken.
Rauwe ham zou je evt. nog op een pizza kunnen doen zodat ie meegebakken wordt. Heb je toch de smaak nog een beetje.
En wat carpaccio betreft, ik gooi nu in ieder geval overal truffelmayo op 😅 zit natuurlijk vaak op carpaccio dus dan heb ik die smaak nog een beetje.