41 Reacties
5 jaar geleden
Bij mijn dochter had ik een babykamer van TWF. Brede commode, naast aankleedkussen nog genoeg ruimte. Vond ik nu ook een belangrijke.
Had toen 3 grote lades. Nu een met minder opbergruimte erin. Maar nu weet ik ook meer hoe ik dingen fijn vind.
Zeker wel weer een hanglegkast. Wel een iets smallere gekozen. Alle shirtjes en boxpakjes (en bij mijn dochter) jurkjes hangen. Mijn dochter heeft dan ook meer hangplek dan onze aankomende zoon.
Je kan in lades echt veel kwijt! En je went ook aan wat je hebt. Daar ga je het mee doen. Kies vooral wat je mooi vindt!
5 jaar geleden
Wij hebben een oude grenen ladenkast (via marktplaats) als commode. Lekker hoog en echt een flinkert, maar als je een kleine kamer hebt is dat misschien minder fijn.
Ik betwijfel of we echt een hangkast nodig gaan hebben maar we schaffen er wel een aan.
Gaan daarvoor de Ivar van ikea lades en deurtjes elementen op elkaar stapelen en dan een roede in de kast met deurtjes maken. (Hoop dat dit te volgen is haha)
5 jaar geleden
Ooh jullie brengen mij wel op ideeën! Ikea heeft natuurlijk ook kasten die je inderdaad zelf kan samenstellen.
Heel stom, de Hemnes is wel voorradig op de vestiging maar bij bestellen geeft hij aan van niet. Terwijl ik het gewoon zou kunnen ophalen. Misschien even bellen.
Maar nu twijfel ik toch over een hangkast 🙈 we krijgen een meisje, jurkjes en boxpakjes en jasjes ophangen lijkt me ook wel handig en er zitten wel vaak extra ligplaatsen in.
5 jaar geleden
Wij hebben ook een hemnes met drie lades, inderdaad breed genoeg om naast het verschoonkussen nog wat mandjes en spulletjes te zetten. We hebben ook haakjes aan de zijkanten gemaakt voor mandjes en er hangt een plank boven met een paar haakjes eronder zodat je enkele spulletjes kan ophangen, zoals een hydrofiel en handdoekje, en natuurlijk een pakje waar mee gepronkt mag worden.
Daarnaast hadden wij een hangvak in een vakjeskast maar die heb ik nooit gebruikt. Geloof me: op den duur was je zó veel dat het al een opgave is om je was te vouwen en op te ruimen, laat staan op hangertjes te hangen. Plus dat met aankleden je veel makkelijker een pakje uit de bovenste lade grijpt dan dat je het met één hand van zo’n hanger moet prutsen terwijl je met je andere hand de baby vast houdt ;-)
Wat betreft drie of zes lades: ik ga een keer in de twee/drie maanden door de kleertjes heen die te klein zijn, die in een doos in de berging gaan. Zo trek ik nooit te kleine kleertjes omhoog en blijft de commode altijd groot zat. Zeker in dat eerste jaar groeien ze zo snel dat je helemaal niet zoveel kleren in die commode hebt zitten. Wij hadden een la met kleren, een met hydrofielen etc, en een met random spullen. Nu de tweede op komst is passen haar kleertjes er gewoon bij omdat we de random spullen ergens anders opgeborgen hebben. Dus ook de kleine hemnes is ruim zat!
5 jaar geleden
Hier ook de Hemnes ladekast met 8 lades. Mooi groot en fijn dat alles bij elkaar en bij de hand ligt. We hebben in principe alles aangeschaft wat nodig is en 2 lades zo goed als leeg. Ruimte om meer spullen te gaan verzamelen.😂
Zelf niet gekozen voor een hangkast. Voor mijn gevoel neemt het veel ruimte maar ook veel licht in, in een kamer. Ik vind dat ruimtelijke gevoel met veel natuurlijk licht erg fijn..
Wel hebben we van die ikea kruidenrekjes (zie voorbeeldfoto) waar we eventueel een paar kleertjes aan kunnen ophangen, die echt gehangen moeten worden. Mochten we echt hangruimte missen, schaffen we alsnog een hangkast aan of besluiten we dingen in onze eigen kledingkast te hangen..

5 jaar geleden
Wij gaan ook de malm ladekasten 2x de 4 lades naast elkaar doen. Wij zijn wat langer en dan is de 4 lade de perfecte hoogte. Wel aan de muur bevestigen :) en ik leg een antislipmatje die je niet ziet onder het verschoonkussen omdat de malm net wat gladder is.
Als je op het forum malm inklikt zie je dat meer mom’s dat hebben en via pinterest ook leuke malm hacks!
5 jaar geleden
Wij hebben de hemnes met 8 lades én een hangkast. Nu moet ik zeggen dat de hangkast er een beetje sneu uitziet als je hem open doet, op de kleertjes na ligt alles in de hemnes namelijk. En het had ook allemaal makkelijk in de hemnes gepast want we hebben nog lades leeg.
Een tip. Binnenkort kun je waarschijnlijk ook weer afhalen bij IKEA n.a.v. de nieuwe maatregelen die 9 februari ingaan. Wellicht kun je de hemnes dan wel vanuit de vestiging krijgen!