28 Reacties

5 jaar geleden

Www.babystofjes.nl daar haalt mijn moeder het altijd die maakt ook complete baby uitzets. Staat zoveel verschillende dingen op

5 jaar geleden

Ik ben er ook mee begonnen. Stof heb ik gewoon in de stoffenwinkel hier in het dorp gehaald en op internet is een hoop te vinden over hoe en wat, zelfs patronen. Vind deze site ook fijn om te gebruiken voor inspiratie of handleiding https://www.mysimplyspecial.com

5 jaar geleden

Jaa, ik ga ook naaien hoor! Stof koop ik soms online maar meestal op de markt/in stoffenwinkel om het toch eerst even te kunnen voelen. Ik ben erg fan van het merk Sofilantjes. Het zijn betaalde patronen maar echt heel uitgebreid uitgelegd, goed op maat en naadtoelage zit als in het patroon verwerkt. Ze hebben ook leuke baby patroontjes

5 jaar geleden

Ik ook! Op Facebook heb je een aantal groepen waar veel simpele en meer gevorderde gratis patroontjes gedeeld worden (bijvoorbeeld Gratis naaipatronen kids, en naaien met tricot stof). Ook leuk voor tips & tricks en inspiratie door andere maaksters. Stofjes koop ik liefst bij stoffentijd, Senza limits, babystofjes, van Domburg textiel, en alles wat daarna in je advertenties voorbij komt ;-)

5 jaar geleden

Wat leuk jullie reacties en tips die voorbij komen..morgen even snuffelen tussen alle tips!

5 jaar geleden

Ik haal alles bij kickenstoffen.nl hele fijne zachte babystofjes. Ook actief op Facebook dus veel inspiratie. De boeken die ze verkopen zijn voorzien van makkelijke patronen. Het babynestje heb ik m’n moeder laten maken en die heeft via Pinterest een goed patroon gevonden. Super leuk om te doen!

5 jaar geleden

Ik ben stiekem een beetje verliefd op de magic uv stoffen van deze serie. De prints zijn zwart-wit, en kleuren pas als ze in de zon komen. Ik heb er zelf een met koala's, maar die zie ik niet meer te koop. Niet goedkoop helaas. https://www.stoffen.net/52-86162-902_katoenjersey-magic-uv-bosdieren-wit-groen.html?gclid=CjwKCAjwq_D7BRADEiwAVMDdHhOkIYWXHcXWJU-4qMYZOcJ4plkWkuvIcpPMWzXGbkSwXpja7o3TLBoCcKgQAvD_BwE

5 jaar geleden

Ik wil dit ook wel gaan proberen! Ben nu bezig met een dekentje haken. Maar kleertjes zelf maken is natuurlijk super cool🥰😍

5 jaar geleden

Reactie op Venkel

Ik ben stiekem een beetje verliefd op de magic uv stoffen van deze serie. D ...
Ik heb meerdere keren dit soort stoffen gebruikt, helaas werken ze steeds minder goed hoe vaker je ze wast😔 Op een gegeven moment verkleuren ze amper tot helemaal niet meer. Zelfs een keer een stofje gehad waar de uv-kleurende delen gewoon grijs werden! Ik koop het dus niet meer. Als je het toch wil kopen, let zeer goed op de kwaliteit!

5 jaar geleden

Hebben jullie al iets af? Ik heb al een knuffeldoekje klaar. In het zelfde stof ben ik bezig met een box kleed. Naai nog niet zo lang maar geeft me wat te doen. Ben benieuwd naar jullie creaties.

5 jaar geleden

Reactie op Saar-Jo

Hebben jullie al iets af? Ik heb al een knuffeldoekje klaar. In het zelfde ...
Ohh wauw zoo leuk...zo ver ben ik nog niet ;) ...maar werkt wel aanstekelijk heel leuk!!

5 jaar geleden

Jaaa heel veel zelf gemaakt voor mijn eerste dochtertje. Alles neutraal gehouden dus kan het zo weer gebruiken. Nu vooral kleding naaien en een nog wat warmer dekentje.

5 jaar geleden

Via babystofjes.nl heb ik stof besteld ☺️

5 jaar geleden

Reactie op lisanne-17

Via babystofjes.nl heb ik stof besteld ☺️
Hey, welke patroon heb je hiervoor gebruikt?

5 jaar geleden

Hier net het eerste setje af 🥰 wilde nog niet begonnen omdat dat vanwege verhoogde kans op vroeggeboorte niet goed voelde maar nu durfde ik het aan en wil ik meteen niet meer stoppen. Dit bloemenstofje komt van een van mijn favoriete online winkels, stoffentijd.nl. Het patroon van het broekje is de Footed Pants van the makerist (gratis) en het mutsje via Pinterest en YouTube. Het shirt is van h&m maar ga ik proberen na te maken, T-shirt patroontjes die ik veel gebruik zijn de Ringer Tee van Brindille&Twig, de curved hem ter van Lowland Kids en evt aanpassen met polosluiting obv het gratis patroontje van zonen09. Voor broekjes gebruik ik voor kleine maatjes liefst die footed pants (kan je tenminste ook geen sokken verliezen!) en later vooral de Oliver. Allemaal simpel maar met leuke stofjes altijd weer complimentenknallers ;-)

5 jaar geleden

Reactie op FemkeLT

Hier net het eerste setje af 🥰 wilde nog niet begonnen omdat dat vanwege v ...
Echt heel leuk! Ik gebruik de (gratis) patronen van ellmini en ben nu aan het 2e pakje bezig. Die van de foto krijgt alleen bovenaan nog 2 drukkertjes maar dat doe ik pas als ik hem kan passen. Verder heb ik ook al een aankleed kussenhoes gemaakt en staan er nog moltons op het lijstje voor het bedje en de kinderwagen. Die vind ik zo duur anders!

5 jaar geleden

Reactie op Lientje90

Echt heel leuk! Ik gebruik de (gratis) patronen van ellmini en ben nu aan h ...
Die patronen van haar gebruik ik ook. Die zijn zo fijn! Heb al een hele berg kleertjes en een jasje gemaakt. (Daarnaast ook nog boxkleed, deken en knuffeltjes. ) Gisteren nieuwe stofjes binnen gekregen dus we kunnen weer vooruit. Dat pakje staat ook nog op mijn lijstje, maar dan de andere variant. Het patroon voor het boxpakje is ook echt een aanrader. Zo schattig!

5 jaar geleden

Reactie op Saar-Jo

Die patronen van haar gebruik ik ook. Die zijn zo fijn! Heb al een hele be ...
Het boxpakje is in de maak inderdaad! Jij hebt ook leuke dingetjes zeg!

5 jaar geleden

babystofjes.nl prachtige stoffenhal karteris

5 jaar geleden

M'n schoonmam is creatief met de naai- en lockmachine