13 Reacties

3 jaar geleden

Hier doen we dan gewoon go with the flow.. Ons zoontje is meestal rond 8u pas wakker maar we zijn laatst van 11.00 tot 16.00 naar blijdorp geweest. Hij sliep op de heenweg half uurtje in de auto en op de terugweg een half uurtje. Wel tussendoor wat rustmomenten aangeboden in de draagzak en wandelwagen.. En gegeten in restaurant (ook rust momentje)

3 jaar geleden

Ben toevallig zaterdag met m’n tweeling naar Artis geweest. Omdat ik dat echt als een uitje zie maak ik me voor dagje niet druk over het slapen. We waren er 09:00 uur en gingen 14:00 uur weg, ze hebben een half uurtje in de auto op de terug weg geslapen. Als je altijd met slapen rekening moet houden, kun je nooit een dagje weg! Dus heel af en toe doe ik het zo en ze doen het verder fantastisch :-)

3 jaar geleden

Met een dagje weg houden we geen rekening met het slaapje. We zorgen wel dat als ze wil slapen ze die mogelijkheid heeft bijvoorbeeld in de buggy. Vaak wil ze zelf toch niet slapen en slaapt ze vaak op heen en terug weg. Ook proberen we haar savonds dan op tijd in bed te hebben. So far zonder problemen :)

3 jaar geleden

Op de heen weg gaat hij zeker niet slapen, dat is nog te vroeg. 🤔 Maar zijn ze nog wel beetje te doen als ze dan alleen op de terug weg slapen voor max 30 minuten? Als je normaal 2 a 3 uur slaapt? Zou het zo jammer vinden als het einde van de dag dan slecht afgesloten wordt, vanwege vermoeidheid (niet luisteren, niet weten wat hij wil e.d.)

3 jaar geleden

Wij zijn afgelopen weekend naar de dierentuin geweest. We zijn van 10 tot 13 uur geweest. Toen was het voor haar ook echt genoeg geweest. Het lijkt mss heel kort, maar soms is dit al genoeg voor hen denk ik dan. We zijn naar huis gegaan en dan heeft ze nog geslapen in haar bedje van 14 tot 16:30 🫣. (Normaal 13-15) Savonds was ze ook gewoon terug heel moe om 19 uur dus op haar gewone uur gaan slapen. In ieder geval veel plezier!

3 jaar geleden

Wij letten niet zo op de slaapjes op zo’n dag. We gaan er gewoon redelijk op tijd heen. We zorgen voor voldoende beweging dat ze lekker veel gaat lopen, waardoor ze dusdanig moe wordt om wel een dutje te doen in de buggy of in de auto. We nemen voor de zekerheid altijd een pakje melk mee, want daar slaapt ze altijd wel lekker op. Je merkt snel genoeg wanneer ze moe zijn, dan is het even flesje geven en goed doorwandelen, waardoor ze in slaap kan vallen. Ze doet het over het algemeen best goed op zulke dagen en einde vd dag wat makkelijks te eten maken wat ze sws lust en normale tijd naar bed. Vaak zo moe dat ze lekker wil uitslapen de volgende dag 👍

3 jaar geleden

Reactie op Charloo

Op de heen weg gaat hij zeker niet slapen, dat is nog te vroeg. 🤔 Maar z ...
Gewoon proberen en zien hoe het gaat. Anders kan je nooit ergens heen. Is ook zo jammer. En elk kindje is anders en gaat hier anders mee om. Als wij ergens anders zijn of een dagje weg kijken we ook niet al te hard naar de tijd qua slaapjes. Gewoon zien waar ze op dat moment behoefte aan hebben. En als ze ergens anders zijn kan een slaapje altijd wel een uur of een paar uur uitgesteld worden is mijn ervaring.

3 jaar geleden

Op zo’n dag zien we wel hoe het loopt.. er wordt dan vaak helemaal niet geslapen. Wat soms niet heel ideaal is 🤪😮‍💨😆, en een andere keer beter gaat. Voor die ene keer doen wij er niet moeilijk over, en is het maar niet anders.

3 jaar geleden

Een abonnement en dan vaker een paar uurtjes gaan. Op de terugweg slapen in de auto.

3 jaar geleden

Vandaag dagje Beekse Bergen. Zoonlief was vanochtend om 8 uur wakker en is tot zeker 15u wakker geweest. Slaapt meestal wel in de auto met dit soort dagjes maar als hij echt moe is valt hij vanzelf een keer in de buggy in slaap

3 jaar geleden

We zijn vandaag geweest, heeft rond zijn gewone slaaptijd geslapen in de wandelwagen. Jeej! Wel iets korter, maar ik steeds prima! Erg blij mee

3 jaar geleden

Haha soms verrassen ze je wel eens..😉 leuke dag gehad?👍😄

3 jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Haha soms verrassen ze je wel eens..😉 leuke dag gehad?👍😄
Haha ja zeker! Was een erg leuke dag geweest. Leuk hoe ze de plaatjes uit boekjes kunnen plaatsen.