15 Reacties

4 jaar geleden

Ons kereltje is 11 weken. Hij krijgt 5 flessen van 180 cc water + 6 schepjes voeding. Deze flessen krijgt hij overdag tussen de 3 a 4 uur. Soms 4,5 uur. De laatste voeding is om 23 uur en dan slaapt hij tot de volgende ochtend 7:00/7:30uur.

4 jaar geleden

7.30 180cc drinken 9.00 a 9.30 dutje (meestal 1 uur a anderhalf uur) 11.45 180cc drinken 12.30 dutje (2u30 a 3uur) 15.45 180cc drinken 16.30a17.00 dutje (1u30 a 2u) 19.45 180cc drinken Naar bed 23.45 borstvoeding (aan het afbouwen, binnen 2 weken flesje) Nadien slaapt hij over het algemeen door, maar hij zit nu in een sprongetje en huilt in z'n slaap. Als dit vannacht gebeurd gaan we eens een klein flesje proberen.

4 jaar geleden

Hi mama's, Tommy, 12 weken. 4x 150+5 en in de avond voor zn langere nachtslaap 1x 180+6. Flesjes om 8,12,16,20 en ergens tussen 4 en 6 nog eens. We houden duidelijk een wakkertijd van 1 a 1.5 uur aan, afhankelijk wanneer hij begint met moesignalen (gapen) gaat hij wakker maar moe naar bed waar hij zelfstandig in slaap valt. Hij krijgt veel daglicht, kent volgens ons het verschil tussen dag en nacht, onthouden hem van teveel prikkels etc etc.. Toch is hij elke dag vanaf 15/16 tot z'n laatste avondfles wakker en niet meer in slaap te krijgen, tegen zijn laatste avond fles is hij dan zo vermoeid dat hij ook niet meer gezellig is en zichzelf enorm in de weg zit.. We nemen hem lekker bij ons en kroelen veel. Erg zielig en voor ons best frustrerend omdat het elke dag hetzelde riedeltje is zonder verbetering, mijn partner ziet alleen maar een lastiger kindje op hetzelfde tijdstip per dat als hij uit werk komt, is dit een fase en komt dit iemand bekend voor? Heel verhaal! Sorry!

4 jaar geleden

Reactie op BIEBERDIEBIEBAB

Hi mama's, Tommy, 12 weken. 4x 150+5 en in de avond voor zn langere nachtsl ...
Heeeel bekend verhaal! Wij hebben precies het zelfde. Mijn partner ziet haar ook alleen na z’n werk wat Pieperig omdat ze vanaf 5 uur tot de laatste niet slaapt en door het niet slapen wat huilerig kan zijn. Ook wij hebben geen avondje eens voor ons zelf😅

4 jaar geleden

Hi mama's, Tommy, 12 weken. 4x 150+5 en in de avond voor zn langere nachtsl ...
Ook hier heel herkenbaar! De avond is altijd lastig, slaapt alleen als we met hem lopen in de draagzak, wat we dan ook vaak samen doen. Hij gaat rond 20.00 uur in bad (wat het huilen even doorbreekt) en krijgt vervolgens zijn laatste fles. Na die fles slaapt hij tot 07.00. ‘T is echt geen avondmens geloof ik 😅

4 jaar geleden

Reactie op ninlovb

Heeeel bekend verhaal! Wij hebben precies het zelfde. Mijn partner ziet haa ...
Fijn om wat medestanders te zien haha, al is het wel erg lastig af en toe.

4 jaar geleden

Reactie op CRMN•

Ook hier heel herkenbaar! De avond is altijd lastig, slaapt alleen als we m ...
We moeten maar even volhouden en doorzetten 💪 Ben soms alleen zo aan het twijfelen of wel wel goed doen en niet teveel zijn patroon doorbreken.. Nja gewoon go with the flow denk ik!

4 jaar geleden

We moeten maar even volhouden en doorzetten 💪 Ben soms alleen zo aan het t ...
Precies! Straks als ze wat langer wakker kunnen zijn lost dit ‘probleem’ zich vanzelf op denk ik. Maar veel knuffelen en hobbelen met die draagzak, is ook zo erg nog niet 🙃

4 jaar geleden

Reactie op CRMN•

Precies! Straks als ze wat langer wakker kunnen zijn lost dit ‘probleem’ zi ...
Zo is dat, ik kan niet wachten, haha. Hoe doe jij dat eigenlijk met dingen ondernemen overdag zonder de wakkertijd teveel te schaden?

4 jaar geleden

Hier een jongetje van 11 weken. Er begint hier net een soort van ritme te komen qua slaapjes wantttt heel herkenbaar dat hij 's avonds niet wilt slapen. Maar afgelopen 2 weken lijkt 't net wat anders te gaan. Het is nu ongeveer zo: 0630 fles 150+5 Dutje tot 0930 of dutje vanaf 0900 tot volgende voeding 1030 fles 150+5 1200 dutje tot volgende voeding 1430 fles 150+5 1700 dutje tot volgende voeding of slaat deze over. 1830 fles 150+5 2000 dutje tot 2230 2230 fles 150+5 Slapen tot hijzelf wakker wordt, meestal ergens tussen 0300/0500 0300/0500 fles 90+3 De dutjes verschuiven nog wel eens. Soms is 't toch ineens na de fles al een dutje, bijvoorbeeld na de fles van 0630 of 1030.

4 jaar geleden

Reactie op Japink

Ons kereltje is 11 weken. Hij krijgt 5 flessen van 180 cc water + 6 schep ...
Wij inderdaad ook op deze manier 🤗👍

4 jaar geleden

Zo is dat, ik kan niet wachten, haha. Hoe doe jij dat eigenlijk met dingen ...
Nou zeg dat :-) Ik hou me voor nu gewoon even aan zijn ritme en dus het slapen in zijn eigen bed, en kan idd niet heel vaak de deur uit. Naar de winkel ga ik bijv direct na de fles, als ik thuis kom kan ‘ie meteen naar bed! En als ik echt wat langer weg moet gaat hij mee in de draagzak, dat pikt hij altijd! Vind het lastig hoor, zou graag wat vaker spontaan en langer met hem op pad gaan, maar ook dat komt wel weer hoop ik. Hij heeft zijn slaap gewoon nog heel hard nodig en mag ook eigenlijk niet klagen, niet slapen is helemaal niet fijn!

4 jaar geleden

Reactie op ninlovb

Heeeel bekend verhaal! Wij hebben precies het zelfde. Mijn partner ziet haa ...
Hier ook zo! Merk wel dat het steeds beter gaat. Om 17:00 de fles, dan zit ze even in het wipstoeltje bij ons op tafel en gaan we eten met haar erbij. Ze vermaakt zich nu prima met knuffeltjes die daar aan hangen en haar eigen handjes die ze ontdekt. Rond 18:30 wordt ze vaak moe, dan leggen we haar in de kinderwagen met een speentje. Soms valt ze in slaap voor 30-45 minuten en is ze daarna weer wakker genoeg om weer even te ‘spelen’ tot het 20:00 is: laatste flesje en naar bed. Soms wandel ik ook wel na het eten. Dan valt ze toch iets langer in slaap. Maar voorheen was het ook veel huilen hoor! Ze is nu 9 weken.

4 jaar geleden

Reactie op CRMN•

Nou zeg dat :-) Ik hou me voor nu gewoon even aan zijn ritme en dus het sla ...
Dat doe je super goed mama! Hier hangt ook alles om de wakker tijden, straks wordt alles wat makkelijker.

4 jaar geleden

Hier vandaag 11 weken. 07.00u/08.00u eerste voeding 150+5 Daarna weer slapen in de co-sleeper. 10.00u/11.00u voeding 150+5 Daarna naar buiten, boodschappen doen, wandelen, met slecht weer spelen. Bij terugkomst vaak nog even knuffelen en slapen op mij op de bank. 13.00u/14.00u voeding 180+6 Daarna even spelen/tummy time en wil ik haar het liefst boven in haar ledikantje laten slapen. Verduisterend, dus niet pikkedonker op haar kamer. 16.00u/17.00u voeding 150+5 Daarna spelen, knuffelen op de bank en dan gaat ze vaak wel slapen op mij op de bank. Als ze om 18.30u nog wakker is dan zet ik haar in de wipper op de eettafel zodat ik kan koken, gaan mijn vriend en ik eten. Daarna gaat ze slapen bij mij of bij m'n vriend. 20.00u naar boven, douchen/bad, schone kleren aan. Krijgt ze nog een voeding bij ons in bed van 180+6. Daarna nog heel even knuffelen en dan de co-sleeper in. Dan slaapt ze tussen 20.30u/21.30u door tot de volgende ochtend eerste voeding. Ik geef haar dus verschillende groottes voedingen, omdat ik merkte dat zij smiddags en voor het slapen gaan wel echt meer wilde drinken. Het gaat niet altijd op, ze laat er tussen de 10cc en 40cc meestal in zitten bij elke fles. Ik merk wel dat ze steeds langer wakker blijft. Vrij-za-zon kwam ze om 03.00u weer voor een flesje voor die 2 nachten, ze bleef die dagen ook langer wakker na het flesje (1.5/2 uur in totaal met flesje geven erbij) en slaapt dan 1 slaapje van 45min. Is dan halfuur wakker en dan wilt ze pas het volgende flesje. Dus ik denk dat het ritme wat ik net heb uitgetypt weer gaat veranderen aankomende week 😂