31 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op JMWV
Goedemorgen, denk niet dat het iets is waar je je heel erg zorgen om hoeft ...
Oke ik had gewoon de hele dag een dikke, opgezette buik. Ik kon het ook niet verbergen. Tot we gister bij een vriend kwamen en die zei: even kijken hoor, oh nee er is nog niks te zien. En nu vanochtend heb ik mn 'oude' buikje weer terug...hoe ver ben jij?
5 jaar geleden
Reactie op Nikki1995
Goedemorgen x ik heb dat ook sinds dat ik 8 weken ben is me buikje weg x ik ...
Fijn dat je je geen zorgen maakt! Ik ga meteen van alles denken en opzoeken op internet. Maar stel even dat het het hartje wél is gestopt he? Dan krijg je toch ook geen krampen en/of bloedverlies? Dat zie je dan toch pas op de volgende echo ?
5 jaar geleden
Reactie op Marieke1984
Fijn dat je je geen zorgen maakt! Ik ga meteen van alles denken en opzoeken ...
Dat ligt eraan wanneer je lichaam 't doorheeft dat het uit je lichaam moet...
De hormoonlevels moeten volgens mij dan eerst gaan dalen en dan kan 't op gang komen.
Bij m'n eerste zwangerschap had m'n lichaam 't na 2,5 week pas door dat 't vruchtje gestopt was met groeien.
5 jaar geleden
Week 13 t/m 20
15% van de groei van je gewicht is in deze weken. Zodra je in het tweede trimester bent aanbeland, begint je buik sneller te groeien. Bij 13 weken kan je al een kleine babybuik zien. Vooral bij je onderbuik kan een bolling zichtbaar zijn. Je komt in het tweede trimester ongeveer een halve kilo per week aan. Ben je voor de tweede keer zwanger? Dan kan je al een duidelijke zwangerschapsbuik hebben in deze periode.
5 jaar geleden
Week 21 t/m 30
In deze weken vindt de grootste gewichtstoename plaats, namelijk 50% van het totaal. Je buik groeit hard en wordt meestal ronder. Als je een navelkuiltje had, zal deze waarschijnlijk rond week 26 naar buiten ploppen. Voor iedereen is nu duidelijk te zien dat je zwanger bent. Gemiddeld ben je tegen het eind van het tweede trimester (rond de 26 weken) zo’n 9 kilo aangekomen.
5 jaar geleden
Reactie op Nikki1995
Lieve schat probeer faith te hebben xx en als je je echt zorgen maakt dan m ...
Ja ik snap dat je pas later een buik krijgt van het kindje. Maar veel eerder kan je al een darmen buikje hebben. En die had ik echt! Maar die is nu ineens weg...
5 jaar geleden
Reactie op Nikki1995
Ja maar lieve schat op een gegeven moment zijn je darmen even gesetteld..
Oh ja dat wist ik niet. Ik had geen idee dat dat buikje dan ineens weer verdween 😅
5 jaar geleden
Reactie op Marieke1984
Oh ja dat wist ik niet. Ik had geen idee dat dat buikje dan ineens weer ver ...
Ja geef niks x eerste zwangerschap ? Voor mij al 3e haha x plus als je nou staat toch en met je rug beetje naar achteren gaat dan voel je dat het onderin hard aanvoelt enz hahaha
5 jaar geleden
Een paar keer goed naar de wc of (in je slaap) even goed scheten laten en je buikje is ook weg/minder 😃
5 jaar geleden
Maar niet van t ergste uitgaan meteen. Dan heb je niet echt een fijne tijd ... mijn buik is s ochtends ook slanker dan s avonds en ik verwacht een tweeling. Genoeg enge berichten overal. Beetje vertrouwen in een goede afloop. Succes !
5 jaar geleden
Reactie op Okja
Als in in de ochtend wakker word ben ik ook helemaal plat... maar in de avo ...
Hier exact hetzelfde ! Echt bizar eigenlijk , smorgens past m'n broek prima, halverwege de middag zit ie vervelend en savonds wil die niet meer dicht 😂
5 jaar geleden
Ohhhhh ik kijk er super naar uit dat dat opgeblazen gevoel weg is . Ik zit op 7+4 en zoooo veel last!
5 jaar geleden
Reactie op BelleVlinder
Ohhhhh ik kijk er super naar uit dat dat opgeblazen gevoel weg is . Ik zit ...
Snap ik echt ! Maar als het van de ene op de andere dag ineens weg is, kijk je wel raar op...