11 Reacties

4 jaar geleden
Allereerste check doen ze terwijl je baby bij je ligt, eigenlijk kijken en luisteren ze vooral hoe je kindje huilt, er uitziet qua kleur etc volgens mij hebben ze haar niet eens aangeraakt.
Pas later controleren ze meer dingen, dat duurt echt nog geen 10 minuutjes. Ik heb dat helemaal niet als vervelend ervaren ofzo. Ze leggen alles uit en kon mooi even van een afstandje kijken naar onze kleine meid.
En idd scores kunnen alle kanten opgaan. M'n dochter moest even opgang komen dus begon wat lager in score en later alles top. Maar ik heb de echte score in eerste instantie niet eens meegekregen. Later nog nagevraagd en wat de verloskundige vertelde over waarom het wat lager was, kon ik helemaal in komen. Het was trouwens helemaal niet erg, ze lag lekker bij mij en moest echt even aarden haha gaf haar geen ongelijk, het ging heel snel allemaal. Wil je nog iets anders er over weten?

4 jaar geleden
Reactie op Sellie21
Allereerste check doen ze terwijl je baby bij je ligt, eigenlijk kijken en ...
Bedankt voor je reactie. Fijn dat het zo gaat. Zolang de baby niet meegenomen wordt want dat zou ik niet leuk vinden

4 jaar geleden
Bij ons is onze dochter wel gelijk meegenomen (heel logisch hoor), ze is met een spoedkeizersnede ter wereld gekomen en huilde niet gelijk. Mijn man kon trouwens wel mee naar de testen. Zij had eerst een slechte score, van 4, na 5 minuten 6 en na 10 minuten 8. Dus ze hebben hem ook meerdere keren gedaan met tussenpozen.

4 jaar geleden
Ik weet dat mijn eigen score een 2 was. Dus echt heel laag. Maar trok allemaal eigenlijk best snel bij weet ik van mn ouders.

4 jaar geleden
Ik heb het niet eens doorgehad dat ze een apgar score deden. Zoon werd met 34 weken geboren en de kinderarts bleef netjes nog even op de gang wachten om ons het eerste moment samen in rust te geven en omdat onze zoon het goed deed natuurlijk. Pas toen de navelstreng uitgeklopt en geknipt was en placenta geboren, nam ze hem mee voor onderzoek en ging mijn man mee zoals we hadden afgesproken.
Pas op het ontslag formulier uit het ziekenhuis 2 weken later ontdekte ik de apgar score.

4 jaar geleden
Hier bij de eerste ook niet gemerkt. Score was 9/10 maar dat is later pas verteld.

4 jaar geleden
Bij mijn kindjes ging het in twee keer. Eerste keer bij mijn dochtertje was 9/10 en tweede 10/10
En bij mijn zoontje 7/10 en daarna 9/10. Hij huilde amper en huidskleur heel grauw. Vandaar de eerste slechtere score. Ze hebben hem toen even in een soort glazen kastje gelegd voor wat ‘piep /peep’ geen idee .. maar toen kleurde hij bij

4 jaar geleden
Hier was ie bij de eerste 9/10, dat staat als dan vaak in je kraamboekje. En anders kan je er altijd naar vragen. Hoe hoog de score is is afhankelijk van hoe je kindje het doet direct na de bevalling geloof io.