6 Reacties
één jaar geleden
Hier ook al even de waarom fase. Ik vind het eigenlijk een hele leuke fase. Ik probeer ook eigenlijk altijd antwoord te geven. Als ik er even geen zin meer in heb dan stel ik een vraag terug over iets heel anders wat ik weet wat hij leuk vind. Bijvoorbeeld of ie gezien heeft dat er koeien in de wei stonden of dat hij weet hoe .... heet en wijs ik iets aan waarvan ik weet dat hij het wel kent en leuk vind en begin ik daarover te kletsen. Afleiding dus.
één jaar geleden
Hier is die fase ook al even bezig. Waarom? en hoe? - de hele dag lang. Leuk, prikkelend maar ook wel wat vermoeiend vind ik het 😵💫
Ik probeer zoveel mogelijk te antwoorden en als ik het niet meer weet (of beu ben) dan vraag ik "wat denk je zelf? Waarom is dat?". Je ziet dat kopje dan echt nadenken, de schat! En zo komen we vaak op heel andere onderwerpen en stoppen de vragen weer even.
één jaar geleden
Hier vorige week een uurtje het waarom vragen uurtje. Het is hier voornamelijk: “mama, wats dit?” En dan alles aanwijzen.
Ik vraag ook vaak: wat denk jij dat het is, of waarom denk jij zelf? Dan is het vragenuurtje vrijwel meteen voorbij 🤣 dan gauw afleiden met iets anders of iets juist verkeerd benoemen, dan is het heel hard lachen en zeggen: “gekke mama!!!”
één jaar geleden
Ik moest er gister zo om lachen. Elke keer, maar waarom??? Of maar waarom dan?? Met een beetje zo'n paniekerig toontje. Ging over dat papa moest werken. Waarom dan? Papa moet centjes verdienen. Oh. Maar waarom? Dan kunnen we boodschappen doen. Oh. ... maar waarom dan? Omdat we toch wat willen eten zoals de bananen en aardbeien. Oja. Hahahah en vandaag, in de winkel, ineens zegt ie. Papa werken, centjes verdienen wij boodschappen doen. Zeg ik ja! En hij, wij aardbeien en bananen kopen. Uhhh dat was ik eigenlijk niet van plan maar snap dat je ons gesprek van gister dus wel echt hebt opgeslagen haha.
één jaar geleden
Hier is waarom ook 1 van de standaard antwoorden. Meestal stel ik de vraag aan hem terug.
Doe je even je jas aan? Waarom? Waarom denk je dat je je jas aan moet doen? En dan stopt het wel. Maar dingen die hij niet kan weten leggen we natuurlijk uit.
Maar soms weet ik het antwoord ook niet en dan gaan we samen even brainstormen over het waarom? 😅