18 Reacties

5 jaar geleden

Meyco via bol.com misschien?

5 jaar geleden

https://mamaluu.eu/assortiment/wagen-deken/dekentje-teddy-wafelstof#intro deze website heeft maat 60x80 kan je daar iets mee ?

5 jaar geleden

Ik maak zelf dekentjes! De wiegdekens die ik maak zijn 60x80 cm

5 jaar geleden

Een gewone wiegdeken kun je er toch ook in doen? Die zijn zijn 75 bij 100 misschien kun je hem dan iets minder goed instoppen aan de zijkant maar voor de rest ruimte over

5 jaar geleden

Evt op Amazon?

5 jaar geleden

Reactie op Carola1988

Een gewone wiegdeken kun je er toch ook in doen? Die zijn zijn 75 bij 100 m ...
Nou ik wist niet of dat mag voor veiligheid...

5 jaar geleden

Onze wieg is ook niet groot en heb gewone wiegdekens, je vouwt ze dan een heel stuk onder het matras. Dit doe je in het begin ook in het ledikant. Is even een handigheidje om dat netjes te doen zonder dat het matras helemaal scheef ligt 🙈 maar de kraamverzorgster leert je dat zo. Als je de zijkanten maar kan instoppen en met een deken van 75 over breedte van 50 lijkt mij prima, zit nog een baby tussen dus aan allebei de kanten mooi randje in stoppen.

5 jaar geleden

Reactie op Verwachtend

Nou ik wist niet of dat mag voor veiligheid...
De kraamzorg wil de deken helemaal om t matras vouwen. Dus t maakt allemaal niet zo veel uit. Het bedje wordt toch ‘laag’ opgemaakt 🤷‍♀️.

5 jaar geleden

Wiegdeken is 75 x 100 Ledikantdeken is 100 x 150. Dat zijn de standaard maten. Zelf maken is natuurlijk ook een optie.

5 jaar geleden

Wij hebben de wieg dekens zelfs gebruikt voor het ledikantje de vorige keer veel handelbaarder dan de grote ledikantdekens 🙈 Nu ook een co sleeper (wiegje) gebruiken weer de wiegdekentjes ☺️

5 jaar geleden

Amazon?

5 jaar geleden

Standaard maten voor een wiegdeken zijn 75×100, deze kan je gewoon gebruiken. Overtollige deken stop je weg onder het matras. Net zoals; standaard ledikant maat is 60×120 De ledikantdekens zijn 120×150 Dat lijkt ook heel groot, maar je stopt een deel gewoon goed in in het bedje.

5 jaar geleden

Ik heb deze ook en baal dat ik m niet direct heb uitgepakt. Kan hem namelijk niet meer ruilen maar vind t niets. Dat matras is ook zo hard. Doe jij daar iets anders in?

5 jaar geleden

Gewoon wiegdeken nemen, je kunt het eronder vouwen met opmaken toch? Gewoon bed zijn de dekens ook veel te lang voor kort opmaken in begin

5 jaar geleden

Ik maak zelf lakentjes en dekentjes. En verkoop deze op mijn webshop. Www.kleinwonderhandgemaakt.nl Mocht je een afwijkende maat willen dan kan je mij altijd even via de site contacten ;). Komende weken komen er weer nieuwe lakentjes en dekentjes op de site 😊

5 jaar geleden

Reactie op aris

Ik heb deze ook en baal dat ik m niet direct heb uitgepakt. Kan hem namelij ...
Ik heb zo'n syntheter topper erbij gekocht. Dat was een vereiste van de kraamzorg. Dan is het ietsje zachter. Deze kon je erbij bestellen. Ik baal overigens ook achteraf van mijn aankoop.

5 jaar geleden

Reactie op aris

Ik heb deze ook en baal dat ik m niet direct heb uitgepakt. Kan hem namelij ...
Ik heb bij Van Asten een topper gekocht voor deze co-sleeper. Voelt een stuk aangenamer nu en was nog geen 20 euro...

5 jaar geleden

Qua dekentjes heb ik ook de standaard wiegdeken maat. Je stopt het toch in aan de zijkant. Bij Van Asten heb ik ook hoeslakens in dit voorbaat besteld maar kwam erachter dat de standaard wieg hoeslakens van de Hema ook gewoon in de co-sleeper passen.