21 Reacties

5 jaar geleden

heb het al vanaf 20 weken nu 35 weken en vocht zit tot aan mijn heupen vk en mijn therapeut staan er beetje versteld van zoveel maar zolang mijn bloeddruk goed is kunnen ze niet veel dan is het geen zwangerschaps vergiftiging 🤷‍♀️ lopen enz doet goed zeer savonds de foto die ik erbij voeg is dan nog weinig is nu elke avond nog veel erger🙈

5 jaar geleden

Had ik ook al heel vroeg. Mijn verloskundige zei dat dat per vrouw verschillend is hoeveel vocht je vasthoud. Mijn moeder had dat ook in de zwangerschap dus heb er gewoon meer aanleg voor. Behalve door de dag heen je voeten omhoog leggen en ook met je voeten omhoog in bed en genoeg drinken weet k niet wat kan helpen😅❤️

5 jaar geleden

Reactie op nbos2000

Had ik ook al heel vroeg. Mijn verloskundige zei dat dat per vrouw verschil ...
Precies.. vandaag gewerkt en niet gezeten.. dat zal het zijn. Vorige zwangerschap heb ik dit niet gehad!

5 jaar geleden

heb het al vanaf 20 weken nu 35 weken en vocht zit tot aan mijn heupen vk e ...
Wow.. zo erg heb ik het nog niet, maar wel super vervelend!

5 jaar geleden

Hier al weken last van, zelfs compressie kousen aan. Daarbij ook vocht in handen, daardoor karpaal tunnelsyndroom en in t gezicht. M'n man noemt me wel eens gekscherend Ollie 😂🙈 zolang bloeddruk goed is, hoort het erbij zei de verloskundige

5 jaar geleden

Al sinds 26 weken last van. Ga af en toe met de benen omhoog zitten, korte stukjes wandelen en probeer meer te drinken. Hierdoor neemt het weer wat af.

5 jaar geleden

Reactie op Kim La Grande

Hier al weken last van, zelfs compressie kousen aan. Daarbij ook vocht in h ...
Ik heb precies hetzelfde 🙈

5 jaar geleden

Ik pas geen enkel paar schoenen meer dus heb nieuwe sneakers besteld 3 weken terug in een maatje groter. Die beginnen nu ook te knellen! Echt ellendig. Mijn onderbeen is even dik als mn enkel en voet tegenwoordig. Heb ook echt worstenteentjes. Wat een verschrikking😂 maar los van het uitzicht doet het af en toe ook gewoon pijn, zeker als er flink spanning op staat! Er is helaas niet veel aan te doen🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Kim La Grande

Hier al weken last van, zelfs compressie kousen aan. Daarbij ook vocht in h ...
Herkenbaar, carpaal tunnel in m'n ene hand en nu begint de andere ook, heel lastig, laat regelmatig dingen vallen omdat alles gevoelloos is.. hopelijk komen we er snel weer van af na de bevalling 🤞🏻

5 jaar geleden

Ik ben nu 34+4 en sinds deze week lijk ik ineens enorm 😑 vooral bovenbenen, kuiten en voeten... echt formaat kamer olifant.. kilo's gaan ineens heel hard ook terwijl ik niet meer eet.. echt vocht..🥴 Voeten zijn s'avonds pijnlijk en warm.. ik doe ze omhoog en spoel ze lekker af onder de koude douche.. ik denk ook aan steunkousen?! Helpt dit bij iemand?

5 jaar geleden

Reactie op Okja

Ik ben nu 34+4 en sinds deze week lijk ik ineens enorm 😑 vooral bovenbenen ...
Bij mij werken compressie kousen wel enigszins hoor. Als ik ze niet aandoe, veel meer last en kan ik m'n schoenen niet aankrijgen. Ook omdat ik nog redelijk veel sta en loop op het werk, praktijk docent. Anders Veel meer echt zere gezwollen voeten

5 jaar geleden

Hier ook al sinds 30 weken. Ook men benen en handen. Soms echt pijnlijk. Bij mij helpt een koud voetbad

5 jaar geleden

Ik heb het ook, maar kan het aardig onder controle houden door geen chips en drop te eten. Ook oppassen met zout en juist veel bleekselderij eten zei de verloskundige. Veel water drinken En inderdaad als het even kan de voeten hoger leggen dan de heupen.

5 jaar geleden

Ik had het al voor m’n zwangerschap, op warme dagen. Nu valt het me alles mee eerlijk gezegd. Wel een sokafdruk, maar niet enorm opgezet. Kan geen kwaad hoor, is een bekend kwaaltje. Je kunt wel van A vogel tabletjes nemen die geheel natuurlijk zijn. Ze werden door mijn Vk ook goedgekeurd. De druppels bevatten een beetje alcohol dus die mag je niet.

5 jaar geleden

Ik heb dit al vanaf week 27 en ben hier in de zomer ook bekend mee. Ik had nog een paar compressiekousen van het hardlopen, die draag ik en ik heb ondersteunende pantykousjes van de Hema gekocht, ook een aanrader.

5 jaar geleden

Je hebt geen rood, glanzend been, die warm aanvoelt? Altijd alert zijn op trombose!

5 jaar geleden

Ik heb er ook last van, benen zijn vermoeid en vol vocht😱 ik heb een lpg behandeling gepland staan. Hopelijk helpt dat!

5 jaar geleden

Ik houd bij beide zwangerschappen vocht vast. Begint al bij 28 weken. Eerste keer was het 20 liter, maar dit keer heb ik een superfijne top gekregen van iemand. Zie mijn post over “vocht vasthouden” met alle info.

5 jaar geleden

Top=tip

5 jaar geleden

Ik heb dit ook, ik draag zelf schoen maat 38 maar moet die van me partner dragen 42, zelfs die doen me pijn, als ik wil rusten of ik lig op de bank kan ik nauwelijks op staan