10 Reacties

5 jaar geleden

Wij hadden een dun matrasje, niks over gehoord.. Geen idee hoeveel cm maar zeker geen 6 cm, eerder 3 ofzo

5 jaar geleden

Matrasje van onze wieg is ook zeker geen 6 cm dus ben benieuwd... ik volg even mee🤔 Voor ledikant had ik wel iets gelezen dat die dikker moest zijn, maar niet onthouden hoe of wat precies 🙈🤣

5 jaar geleden

Ik wilde dat dus gaan vragen aan het kraambureau als ze zouden komen 3 maart, maar ze belden dat het een telefonische afspraak word... wij hebben een wiegje gekocht van childhome en daar zit een matrasje in, maad ik twijfel zelf ook over de kwaliteit ervan... 🤷‍♀️

5 jaar geleden

De kraamzorg komt niks controleren, stond bij ons heel duidelijk in de uitnodiging voor het intake gesprek. Denk dat je het meer als advies moet zien op basis van bepaalde richtlijnen (die misschien inmiddels achterhaald zijn?). Volgens mij kan de kraamzorg je nergens toe verplichten behalve dat zij hun werk goed kunnen doen (dus hoogte van je bed, ruimte om het bed heen, etc.) + eventuele aanvullende regels rondom Corona maatregelen.

5 jaar geleden

Als het niet goed zou zijn neem ik aan dat ze het ook niet gaan verkopen in babywinkels wel? Zal toch wel goed zijn. En daarbij wat wil de kraamzorg doen als ze het niet eens is met de dikte van het matras? Het is jullie kind. Ze kan je moeilijk gaan verbieden je kind in die wieg te leggen. Je bepaald dat nog altijd zelf als ouder.

5 jaar geleden

Reactie op Jils1990

De kraamzorg komt niks controleren, stond bij ons heel duidelijk in de uitn ...
Ze komt t inderdaad niet checken, maar zag staan dat je haar wel advies kan vragen en kan vragen even met je mee te kijken naar je spullen. :-)

5 jaar geleden

Reactie op Odie

Ze komt t inderdaad niet checken, maar zag staan dat je haar wel advies kan ...
Ja dat wilde ik dus heel graag doen! Hoe meer advies hoe veter toch? Vind het alleen maar fijn als ze langs zouden komen, Maar de intake word nu telefonisch.. 😑

5 jaar geleden

Reactie op Okja

Ja dat wilde ik dus heel graag doen! Hoe meer advies hoe veter toch? Vind h ...
Misschien kan je vragen of het via videobellen kan? Dat heb ik ook weleens gehoord. Kan je t toch een beetje laten zien..

5 jaar geleden

Reactie op Odie

Misschien kan je vragen of het via videobellen kan? Dat heb ik ook weleens ...
Dat is een goede idd! Of dat ik wat foto's mail naar ze! Stomme corona :(

5 jaar geleden

Maak je geen zorgen, dat vinden ze niet erg hoor! Het is alleen de vraag waar jij je prettig bij voelt. Onze eerste sliep vooral in een 30 jaar oud wiegje met dito matrasje, ze heeft nooit geklaagd 😜. Je kan zoveel geld uitgeven aan nieuwe matrasjes als je zelf wilt maar ik zou het persoonlijk gewoon zo laten!