13 Reacties
4 maanden geleden
Hier precies hetzelfde!! Bij haar oudere zus was het meteen alles op de wc zowel overdag als snachts. Bij onze 2de meid gaat plassen super, maar poepen op wc of potje ho maar... Dan zegt ze ook dat ze het eng vind! Wij hebben overdag de luier verbannen wil ze ook echt niet meer aan! Wat wij hebben gedaan is bij de action goedkope onderbroekjes gekocht die van 6 voor 3euro ofzo..... En als ze dan echt er een keer in heeft gepoept deze gewoon weggooien! We proberen het niet te pushen ook uit angst dat ze anders echt bang word maar ik merk dat ik na 4 weken ook wat meer gefrustreerd raak!! Gisteren hadden we een innieminie overwinning en had ze een mini poepje van ik gok 1cm op de wc gedaan 🤣🤭 dit dus uitgebreid gevierd met dansjes en liedjes zingen met iets lekkers erbij, in de hoop dat ze het niet meer eng zou vinden....... Maar ze heeft vandaag nog niet gepoept, dus ik weet niet of dat geholpen heeft! Heeft iemand anders nog andere tips lees ik graag mee 😄
4 maanden geleden
Hahaha ik heb ook al geprobeerd om haar om te kopen 😂. Mijn schoonmoeder heeft een keer gezegd dat we naar d Efteling zouden gaan als ze op de wc poept. Toen heeft ze 1 keer op de wc gepoept. Maarja om nou elke keer naar de Efteling te gaan als ze poept 😂. Kan ik er wel een baan bij nemen haha
4 maanden geleden
Reactie op H0bbezak
Hahaha ik heb ook al geprobeerd om haar om te kopen 😂. Mijn schoonmoeder h ...
Ja Efteling voor elk poepje is idd wel een extra hypotheek waard 🤭 ik heb ook tegen mijn man gezegt dat we na deze taart weer over gaan op kleine dingen zoals stickers of een paar smarties 🤣🤣 maar hij was zo blij dat ze wilde dat hij zei als je nu een grote poep doet mag je zeggen wat je wilt, en tja dat was een unicorn taart 🤭 maar ik hoop voor ons dat het nu de goede kant op gaat! Hopelijk vind je voor jou dochter ook wat helpt! Ik snap de frustratie want ik merk het bij mezelf ook, maar probeer de moed erin te houden vroeger of later krijgt elk kind het door! Misschien dat gewoon onderbroekjes aanhouden voor jou dochter ook werk uiteindelijk?!
4 maanden geleden
Hier ook problemen met poepen, hier helpt het wel echt als ze een cadeautje krijgt. Ik haal dus kleine cadeautjes a 2 euro ofzo bij de action en die staan op de kast en ze mag er dan een uitkiezen als het lukt. Ze voelt het hier niet aankomen, dus wij gaan op eigen initiatief enkele keren per dag 'proberen' te poepen op de wc. In iniminie stapjes wordt het beter.
4 maanden geleden
Onze dochter is in november zindelijk geworden, ze was toen precies 2,5 plassen ging goed op de wc maar poepen wou ze in haar luier, ze kwam dan echt vragen om een luier. Wij hebben hier nooit een probleem van gemaakt en een half jaar later wou ze zelf op de wc poepen zomaar uit het niets. Komt vanzelf wel goed hoor, ik denk dat hoe minder strijd hier makkelijker het gaat
4 maanden geleden
Herkenbaar, hier ook gehad. Ze is na haar 3e verjaardag plaszindelijk geworden, poepen lukte nog niet. Ik heb er ook geen probleem van gemaakt, ze vroeg zelf om een luier als ze moest poepen. Na een 3 maanden opnieuw geprobeerd door te zeggen dat de luier vanaf nu alleen nodig is met het slapen en toen ging het vanzelf. Sindsdien gaat het goed.
4 maanden geleden
Hier is ze sinds afgelopen juni plaszindelijk, poepen begint nu nog een beetje maar dat vind ze heel erg spannend! Ze zit dan ook op de wc of het potje met haar handen over haar oren… hier mag ze een sticker plakken als ze gepoept heeft. Als het stickerboekje vol is mag ze een cadeautje uitzoeken. Na het boekje 1x volgeplakt te hebben is het stickeren ook klaar.
4 maanden geleden
Hier hetzelfde, net voor onze vakantie begonnen. Plas zindelijk en de nachten droog. Poepen op de wc vindt hij spannend zegt hij zelf. Wel een paar keer op de wc een heel klein poepje gedaan.
Paar keer in de onderbroek gepoept zonder dat hij aangaf te moeten, dat is ook niet fijn.. 🙈 Dus hier afgesproken dat als hij voelt dat hij moet poepen of naar de wc gaat of een luier om mag. Hij kiest tot nu toe steeds voor optie 2. Hij geeft het nu tenminste aan, dus dat vind ik al een stap vooruit. Het poepen op de wc komt vanzelf een keer denk ik. Wil er geen druk op leggen en het is al heel fijn dat hij het op deze manier wel al aangeeft.
Ik zou het nog even wat tijd geven!
3 maanden geleden
Ons zoontje was met 2 jaar en 10 maanden volledig zindelijk bij het proberen. Maar wel eerst plassen wat goed ging. Poepen vond hij ook spannend, dus ook paar keer in een onderbroekje gedaan wat hij echt vervelend vond ook. Wij gingen toen veel boekjes lezen (zoals de kleine mol die wil weten wie er op z'n kop gepoept had). En we praatte er veel over. Toen werd ons zoontje wel benieuwd naar hoe zijn poep er uit zag als het niet in de luier zat, dus toen geprobeerd op de wc. En toen uitgebreid bekeken wat voor soort poep hij had, of het leek op dat van een koe, of duif of varken 😂😅 werkte iig goed. Daarna was het geen issue meer.
3 maanden geleden
Reactie op Leeuwtje91
Hier hetzelfde, net voor onze vakantie begonnen. Plas zindelijk en de nacht ...
Vandaag bij het CB geweest, zij gaven aan dat veel kinderen poepen spannend vinden. Eerst op vraag in de luier is prima en al stap vooruit in zindelijkheid. Zij gaven nog als tip mee om hem dan wel in de wc ruimte te laten poepen. Weer een stapje verder zeg maar. Vervolgens kun je dan met luier aan op de wc en daarna af. Zo kun je het in kleinere stapjes opdelen.. Wij gaan het eens uitproberen.
2 maanden geleden
Geen zorgen maken. Want dat deed ik ook! Onze dochter wou ook niet op de wc poepen. Ze ging het poepen zelfs bewust uitstellen, 4/5 dagen. Heel sneu omdat ze er zichtbaar last van kreeg. Maar zo ineens van de een op de andere dag was het voorbij. Ik denk dat er tussen het plassen en poepen 3 maanden heeft gezeten!