27 Reacties

5 jaar geleden

Ik gebruik dagelijks vaseline/lanette crème. Daarnaast ga ik naar de lichttherapie.

5 jaar geleden

Ik gebruik uierzalf na het douchen. Is ook wel een vette creme, maar het broeit en jeukt minder dan vaseline heb ik gemerkt.

5 jaar geleden

Vaseline gaat bij mij idd ook niet goed. Sudocreme wel, maar dat helpt niet tegen de droge huid. Ik weet waar het van komt, heb lactose intolerantie maar nu met de zwangerschap is het wat moeilijker om me aan mijn dieet te houden waardoor ik weer wat vaker eczeem krijg.

5 jaar geleden

Zelfde probleem hier! Invetten met uierzalf vóór het douchen, het droogt je huid minder uit

5 jaar geleden

Cetaphil "Hydraterende Crème voor droge gevoelige huid | Cetaphil" https://www.cetaphil.nl/product/cetaphil-hydraterende-creme

5 jaar geleden

.

5 jaar geleden

Vaseline hielp bij mij redelijk goed, pure aloe vera ook. Nu heb ik zelf een crème gemaakt die goed werkt. Tegen plekjes die ik van de eczeem kreeg, heb ik trouwens hydrocortisone crème van de HA gekregen. De jeuk werd er niet minder van, maar de bultjes en verkleuringen wel!

5 jaar geleden

Vervelend zeg! Ik heb ook altijd veel last van eczeem gehad en snel een droge huid. Ik gebruik sinds een jaar de producten ban dr. Jetske Ultee. Wel prijzig, maar heb er hele goede ervaringen mee! De body crème gebruik ik nu 2x per dag op m’n buik en is echt heel fijn. Morgen 27 weken en ook nog geen striae, dus wie weet dat het daar ook bij helpt!

5 jaar geleden

Reactie op Jils1990

Vervelend zeg! Ik heb ook altijd veel last van eczeem gehad en snel een dro ...
Is dat deze??

5 jaar geleden

Reactie op JPx21

Vaseline hielp bij mij redelijk goed, pure aloe vera ook. Nu heb ik zelf ee ...
Pas op met het gebruik van hydrocortison... dit is een hormoonzalf, bij teveel gebruik niet prettig voor de baby

5 jaar geleden

Ik heb ook veel last van mijn huid sinds ik zwanger ben. Voorheen ook bekend met eczeem maar was altijd onder controle. Ik gebruikte altijd vaseline lanette zalf ter onderhoud, maar dit maakte het tijdens de zwangerschap alleen maar erger. Nu gebruik ik Cetomacrogolzalf en gaat het al een stuk beter!

5 jaar geleden

Zalf zonder parfum en andere toevoegingen. Ik heb zelf vaseline, een witte fles is dat. In principe zou vette crème je eczeem niet erger moeten maken. Zit er misschien een stofje in (zoals parfum) waar je niet tegen kan?

5 jaar geleden

Ja vooral opletten dat er geen parfum in je producten zit ook in je douchespul. Magnesium olie met aloë vera gel na het douchen is goed voor de magnesium opname en voor je huid, helpt hier echt enorm bij de eczeemhuid van m'n dochtertje en tegen mijn jeukende huid op m'n buik. Ook La Roche posay heeft een speciale lijn voor eczeem gevoelig huid, te koop bij de apotheek. Gebruik absoluut geen hormoonzalf tijdens de zwangerschap. Deze tips kreeg ik van de dermatoloog en hier werkt het goed 😊

5 jaar geleden

Ik heb me hele leven al eczeem en ook even een periode enorm op me buik gehad. Wat ik altijd doe is na het douchen vaseline spray dat trekt snel in en is niet dik. En bij veel jeuk hielp mentol zalf heel goed of koelpack erop. En heb hormoon zalf van de arts nu een wat lichtere omdat die ik had ze niet wilde tijdens me Zwangerschaps.

5 jaar geleden

Ik heb ook extrême last van eczeem gehad. Voor mijn gezicht en nek heb ik een lotion gebruikt van het merk zarque zonder parfum en voor mij te wassen iets van apotheker dus parfum vrij ook... Dus niets van Kruidvat maakt je huid droog. Na het scheren doe ik altijd baby olie aan. Voor men buik de zwangerschaps crème van Kruidvat of bio oil

5 jaar geleden

Thanks allemaal! Ik gebruik sws geen hormoonzalf, dit onderdrukt alleen maar en pakt de oorzaak niet aan. Bij mij zit de oorzaak met name bij lactose, maar vla helpt wel weer goed voor mijn maagklachten dus is even kiezen uit 2 kwaden..

5 jaar geleden

Reactie op Cr-ll

Is dat deze??
Ja klopt! Ik vind die echt heel fijn, voor mijn hele lijf. Maar nu in het specifiek voor mijn buik erg prettig. Bij een andere olie die zogezegd speciaal voor de zwangere buik was, kreeg ik enorme jeuk! Bij deze body crème totaal geen last van :)

5 jaar geleden

Reactie op CurlyShirley

Pas op met het gebruik van hydrocortison... dit is een hormoonzalf, bij tev ...
Volgens zowel de huisarts als de apotheek kon dit geen kwaad zolang ik het niet te lang gebruik!

5 jaar geleden

Reactie op Jils1990

Ja klopt! Ik vind die echt heel fijn, voor mijn hele lijf. Maar nu in het s ...
Ben benieuwd! Heb hem besteld, is me het geld wel waard als het goed helpt. Bedankt voor de tip!

5 jaar geleden

Reactie op Cr-ll

Ben benieuwd! Heb hem besteld, is me het geld wel waard als het goed helpt ...
Graag gedaan! Hopelijk heb jij er minstens zo veel plezier van!