15 Reacties

3 jaar geleden
Twijfel niet aan jezelf! Onze dochter is de ene dag helemaal in haar hum & de andere dag alleen maar dwars en dramatisch 😅.

3 jaar geleden
Hier ook een handenbindertje. We zijn net terug uit Curaçao. Maar de heen en terug reis ging super. Heenweg was een dag vlucht maar ze heeft njet geslapen en terug was een avond vlucht maar mevrouw heeft niet geslapen en was gelukkig wel heel vrolijk. Onze kleine is gek op eten. Dus we hadden veel
Fruit en gezonde snacks mee. In het vliegtuig is het eten nogal zout dus dat is wat lastiger maar ze heeft ook wel wat meegegeten. Bij onze hadden ze eten over dus toen kreeg de kleine ook. En we hebben d’r ook veel laten lopen. En achterin het vliegtuig kon ik lekker snacks halen en de kleine kroop lekker rond daar want daar is meer ruimte.
Fine reis!
You’ve got this! 💕

3 jaar geleden
Ohhh hier precies hetzelfde hoor! Ik had het zelf kunnen typen. Zo knap, naar Indonesië! Wij vliegen september als het goed is naar KOS, 3,5 uur en daar zie ik nu al tegen op. Hoe gaan we haar in vredesnaam stil houden zo lang😂

3 jaar geleden
Oh oh oh, alsof je mijn dochter beschrijft. Onze meid is ook zo druk soms en sinds kort slooft ze zich ook nog eens uit als er andere mensen bij zijn. Betekend dus dat ze dan nog drukker wordt en nog meer de grenzen opzoekt. Ik heb mijn handen er aan vol. En dat dramatische reageren als iets niet mag herken ik ook. Erg vermoeiend soms.
Wij zijn begin mei voor het eerst met het vliegtuig gegaan en onze meid heeft heen en terug best lang geslapen terwijl wij niet totaal niet hadden verwacht. Ze had zo veel indrukken dat ze gewoon instortte tijdens het vliegen.

3 jaar geleden
Hier niet een dochter maar een zoon. Sinds kort is het af en toe echt drama! 😅😂 Is ie leuk aan het spelen kruipt ie naar de keuken om vervolgens aan mijn slof en enkel te gaan hangen, dit is dan voor mij het moment dat ie eten wilt haha😜 Met name het ‘afscheid’ nemen bij de opvang, als ik hem op de grond neerzet en zn vest uit doe begint het al tranen en tuiten, aan de ene kant fijn dat ie me mist, maar zo moeilijk om dan toch weg te gaan 😔.
5 min later is ie mij al weer vergeten hoor en is ie aan het spelen 😝.
Ook rustig spelen en als je dan even langsloopt om wat te pakken gaan jammeren en op de grond rollen haha stiekem gewoon een beetje lachen 😂
Ik merk wel dat ie gewoon wat vaker samen wilt spelen en idd als ik het zat ben dan gaan we lekker buiten wandelen even naar het winkelcentrum (niet goed voor mama’s portomonee), of de hond uitlaten! Op de opvang is ie altijd lekker druk aan het spelen en rondkijken, maar denk dat ie daarom thuis een stukje minder te vreden is 😂

3 jaar geleden
M'n dochter was en is net zo. Ze is nu bijna 5 jaar en weinig veranderd.. 🤭 Accepteren dat het zo is, is al stap 1. En verder eerst haar aandacht geven en iets actief doen. Ik maakte soms een klimparcours van stoelen enzo (was ze wel ietsje ouder) en heel veel naar buiten. Gelukkig vermaakt ze zich in de tuin wel heel goed zelf. En na een drukkere activiteit, dan was het tijd dat ze zelf ging spelen. Ene keer gaat dat makkelijker dan de andere keer. Lukt het niet en ik moet echt wat doen dan zette ik haar vast in de kinderstoel met een puzzel, poppetjes of kleurtjes. Afhankelijk wat ik ging doen. Daarbij heb ik ook een speelplek op zolder, voor als ik de was doe. Ik vouw dus dan ook de was grotendeels boven op. Omdat ze daar andere speeltjes heeft en niet dagelijks komt, was ze weer even zoet.
En dan daarna weer tijd voor haar..
Maar zeuren, piepen, dreinen houden we kort.. Dit doet ze dus nog steeds. Zo min mogelijk aandacht aan geven, wel beetje situatie afhankelijk natuurlijk. M'n zoontje nu heeft ook af en toe een driftbui (13 maanden) poeh! Is het kort even boos dan laat ik het heel even en dan pak ik hem en zeg dat hij het ook best niet leuk mag vinden of boos mag zijn. En dan ga ik hem afleiden met iets anders. Is hij hysterisch dan moeten we überhaupt alles uit de kast halen om hem weer rustig te krijgen 🙈
Oh en met vliegen komt het wel goed, ze doen altijd wat anders dan je denkt. Genoeg eten en drinken mee, tablet met filmpjes en spelletjes, wat nieuw speelgoed. Heen en weer lopen.

3 jaar geleden
Reactie op HLN92
Allereerst, superfijn om wat herkenning te lezen! Ik zie in mijn omgeving a ...
In onze omgeving ook. Moet ook zeggen dat het allemaal jongetjes zijn (misschien ligt het daar aan). Al vanaf haar geboorte hadden we alleen maar kindjes in de omgeving die met 6 weken al de hele nacht doorsliepen en altijd tevreden en rustig waren. Onze dochter is nooit zo geweest en dat zal ze ook waarschijnlijk nooit worden en ik vind het helemaal prima. Ze is goed zoals ze is en ik hou juist ook van haar ondernemendheid (is dit een woord?!). Het is soms wel zwaar maar probeer het te omarmen. Ik denk altijd maar: beter een aanwezig en ondernemend kind ipv zo’n saai kind 🤭😜

3 jaar geleden
Niet twijfelen aan je zelf mama❤️
Hier ook een meisje van net 1 die graag alles aan het indekken is en als het niet gaat zoals ze wil dan is het net een drama queen. Ik denk dat dit echt de leeftijd is. Ze krijgen nu door dat ze een eind willetje hebben. Wij zijn net voor het eerst op vakantie geweest met haar en ook wij zagen erg op tegen de reis omdat ze geen seconde stil zit. We hadden een paar nieuw speelgoedjes voor haar gekocht en genoeg eten en drinken mee. Met opstijgen kreeg ze een flesje en ik geloof voor dat we in de lucht waren was ze al in slaap gevallen hihi. Toen de walker werd kreeg ze wat te eten en daarna kaar nieuwe speelgoedjes. Het was een droomvlucht. Dus maak je niet te druk het gaat vast helemaal goed komen

3 jaar geleden
Hahaha ik herken dit zo. Onze zoon sliep nooit in een kinderwagen die niet reed. Nooit verder in de maxicosi als de auto rit voorbij was. Nooit op mij of mijn man. Vanaf de geboorte vonden ze hem al een extreem alert mannetje.
Meestal is het gezellig druk en ondernemend maar jezus ik ben soms blij als ik naar het werk kan. 🤭 Ik noem hem hier een kleine gifkikker ipv dramatisch 🤣
Volgens mij hoort het er wel een beetje bij maar vaak denk ik inderdaad ook waarom reageer je zo extreem? Hier gooit die zich al echt extreem boos dat overstrekken als ik hem bijv. tegen zijn zin ergen op/neer zet.

3 jaar geleden
Reactie op Sigis
Hahaha ik herken dit zo. Onze zoon sliep nooit in een kinderwagen die niet ...
Ik onderneem trouwens dan ook veel met hem qua wandelen, fietsen, afspreken met vriendinnen die ook kinderen hebben, ergens hapje eten/drinken. Bij lekker weer meteen de tuin in met water.. Een hele dag thuis is echt onmogelijk/zeker niet gezellig vaak. Terwijl als we op pad zijn we er geen ‘kind’ aan hebben.

3 jaar geleden
Reactie op Sigis
Hahaha ik herken dit zo. Onze zoon sliep nooit in een kinderwagen die niet ...
Gaat dat slapen onderweg nu beter? Bij ons gaat het ook niet makkelijk, maar als we het goed plannen en ons best doen dan lukt het wel gelukkig. Wel korter dan wat ze normaal in bed zou slapen. Maar nog steeds wel veel zeuren/huilen in de buggy en maxi cosi, op gegeven moment is ze het gewoon zat en dan begint de hele drama..
Ik doe ook exact de dingen die jullie ook samen doen. Gewoon echt zoveel mogelijk erop uit. Vanochtend bijv naar het park geweest en daar de hele tijd gelegen, en dan is ze heel gezellig! En dan slaapt ze smiddags weer heel goed, wat mij weer even rust geeft. Ik ga proberen het meer te omarmen en accepteren dat het wrs in haar karakter zit.

3 jaar geleden
Reactie op HLN92
Gaat dat slapen onderweg nu beter? Bij ons gaat het ook niet makkelijk, maa ...
Nee hier gaat dat onderweg niet. Hooguit in de auto als hij echt heel moe is dat hij wel een dutje kan doen. Maar als we ergen zo zijn dan geeft hij niet toe aan zijn slaap. Wellicht als we hele dag door dierentuin wandelen dat hij dan ook nog wel even kan dutten. Maar ergens op bezoek waar die kan spelen en rondkruipen zeker niet haha. Als we dus ergens langere tijd heen gaan op bezoek nemen we eigenlijk altijd campingbed mee zodat hij in een kamer daar kan slapen en de rest plan ik maar om zijn dutjes heen zo veel mogelijk. Laatst op de camping op bezoek geweest nou dan blijft ie gewoon 7u lang wakker hoor 😅

3 jaar geleden
Reactie op Sigis
Nee hier gaat dat onderweg niet. Hooguit in de auto als hij echt heel moe i ...
Och heel herkenbaar! Gisteren wezen shoppen… mw heeft wel 1 dutje gedaan maar verder moest ze in elke winkel wel ff rondkruipen en in de auto was ze het zo zat! Ik was echt doodop daarna 🤭
Was ze 7 uur lang vrolijk dan?! Echt knap hoor! Ik ben stiekem opgelucht om te lezen dat ik niet de enige ben