23 Reacties
één jaar geleden
Hier doen we sinds een paar maanden geen dutjes meer, omdat er 's avonds te veel gedoe was. Hij doet het er goed op. Af en toe is hij wel moe, dan bieden we wel een dutje aan en als hij in de auto in slaap valt, laten we dat ook toe. Het is een overgangsfase, denk ik maar 🤷♀️
één jaar geleden
Ja, wij hebben nu paar keer gehad dat ze niet wilde slapen tussen de middag. Als ze slaapt dan kan ze heel lang slapen dus (3 uur) dus wij halen haar er nu eerder uit omdat het savonds anders drama is. Over het algemeen wil ze smiddags nog dutten. Ik hoop (voor mijzelf) dat dit nog even zo blijft haha!
één jaar geleden
Reactie op S83
Hier doen we sinds een paar maanden geen dutjes meer, omdat er 's avonds te ...
Zelfde hier inderdaad!
één jaar geleden
Hier is het sinds kort een strijd om naar bed te gaan s middags (neeeeee, ik ben niet moe mamaaaaa!!) Maar hij valt wel binnen de 2 minuten in slaap en slaapt dan 1,5uur.
Voorlopig houd ik de dutjes er dus nog even in, al is de bedtijd s avonds ook moeilijk en de nachten weer gebroken. Dus eventueel toch tekenen dat het dutje te veel vermoeidheid wegneemt. (Hoewel ik denk dat het slechte slapen s nachts toch eerder oververmoeidheid is dan ondervermoeidheid)
één jaar geleden
Hier al sinds bijna twee weken geen dutje thuis willen doen, in de opvang doet ze wel gewoon mee! We proberen maar ze weigert “niet slapen, niet moe” , forceren heeft ook geen zin lijkt me.. in de avond is het ook al moeilijker om te gaan slapen, soms echt een strijd, we moeten ook bij haar blijven tot ze slaapt (was vroeger nooit). Haar zusje komt zeer binnenkort, misschien voelt ze de verandering, ik heb geen idee..
één jaar geleden
Mijn dochter doet nog wel een dutje van 1 a 1,5 uur. Maar het duurt wel 30 minuten voordat ze in slaap valt, zowel 's middags als 's avonds....'s middags maak ik haar meestal wakker
één jaar geleden
Voor de mama's waarvan jullie kleintje geen dutje meer doet of in de overgang zit, hoe laat gaan ze naar bed? Vandaag toevallig er uit gehaald omdat ze alles behave bezig was met slapen na een half uur. Maar zit te denken om haar lekker om 18:30 in bed te doen (waar ze normaal om.19:30 gaat en dan minstens een half uur nodig heeft om in slaap te vallen)
één jaar geleden
Reactie op Roos3117
Ja, ik doe haar op die dagen ook 18.30 in bed
Hoe laat word ze dan weer wakker? Hier om 6 uur 🫣
één jaar geleden
Reactie op Roos3117
Ja hier ook maar als ze later naar bed gaat wordt ze nog eerder wakker 😅
🤣🤣 het is toch altijd wat he, slaapjes 😅
één jaar geleden
Hier ook geen middagdut meer. Was heel veel strijd ‘s avonds, of ‘s nachts klaar wakker. Hij is vaak wel moe en soms valt hij in slaap op de bank, maar 6 van de 7 dagen in de week red hij het prima ook icm peuterspeelzaal. Hiij gaat rond 18:30/19:00 naar bed
één jaar geleden
Hier ook sinds kort een weigeraar (2,5 jaar). Het gaat goed, inclusief pyjama aandoen. Tot ze in bed moet. Dan zet ze pruillippen op en grote ogen en dan wil ze niet. Wij zijn al over naar een peuterbed vanwege haar lengte, dus ze klimt er meteen gillend uit. Anders kon ik nog proberen haar er toch in te zetten.. Dit wad echt van de 1 op andere dag. Terwijl ze altijd ruim 2,5 uur nog kan slapen. Het is een fase schijnt... En op Snuggles & Dreams staat dat je er niet aan toe moet geven omdat het dutje voor de ontwikkeling dus echt wel nodig is op deze leeftijd. Ben haast geneigd een meegroeibed te kopen die iets groter is dan het ledikant zodat ze er niet uit kan 🙈 Heel eerlijk, ik moet er enorm aan wennen.
één jaar geleden
Hier geen dutjes meer hoor. Zelfde leeftijd. In de auto is ze zo vertrokken ja. Maar thuis doen we het niet meer.
één jaar geleden
Hier zelfde leeftijd en sinds een maand ongeveer ook. Maar is dan duidelijk wel moe. Hij mag dan op de bank gaan rusten zeg ik. Krijgt hij dan wel tut en z'n knuffel (mag alleen met slapen en rusten en vind hij altijd fijn dan). En dan zeg ik dat ie niet hoeft te slapen maar wel even moet rusten. Meestal is ie binnen 5 minuten vertrokken. Soms niet. Maar dan rust hij wel een uurtje a anderhalf uur en red hij het wel tot half 7. Als ie toch slaapt, slaapt ie s avonds om half 8. Hij slaapt meestal s nachts beter als ie overdag ook geslapen heeft.
één jaar geleden
Hier ook geen dutjes meer. Soms valt hij in slaap in de auto of op de bank, na peuterspeelzaal of een lange dag bij opa en oma. Maar dan slaapt ‘ie ‘s avonds niet voor 22:00 🤭