Heyhey iedereen,
Af en toe zie ik een echo apparaat voorbij komen die je thuis zelf kan gebruiken, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik ben nu 12 weken en 5 dagen maar ben bang dat die sound golven schadelijk zijn voor de kleine frummel. Ook hoorde ik iets over een apparaat waarmee je vanaf week 12 de hardslag van de baby kan horen. Weet iemand toevallig hoe dat heet?
Alvast bedankt🥰
Bedoel je de baby watcher? Wij hebben die gebruikt in onze vorige zwangerschap. Was erg leuk om zelf thuis te doen maar heel lastig om goed beeld te krijgen.
Had ik bij de vorige zwangerschap! Het is idd even zoeken en wennen maar ik had toch leuke beelden kunnen maken. Deze foto heb ik toen ook zelf gemaakt
Zo'n hartslag apparaatje heet een doppler en die kun je vanaf week 14 ongev ...
Dat is niet waar, vanaf 6+5 kon ik de hartslag al horen bij de dokter en ik heb al een doppler in huis sinds week 9 via de dokter om zelf te luisteren. Werkt iedere keer perfect en is super makkelijk om de hartslag te vinden. Je hoeft echt niet te wachten to 14 weken. Die van mij is van Babybeat an op de website hebben ze een video met hoe te gebruiken en hoe de hartslag klinkt met hoeveel weken.
Mijn verloskundige zei dat dit pas vanaf 14 weken te gebruiken is.. bij mij ...
Ze doen het vaak pas vanaf 12 weken niet omdat het nog niet eerder kan maar omdat het daarvoor schadelijk kan zijn voor de baby dus ik zou er wel mee oppassen.