14 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben zelf van plan om even naar een schoenenwinkel te gaan, zij hebben daar het meeste verstand van. Ook qua vorm van zn voet enzo. Vind het ook lastig namelijk 😅

4 jaar geleden

Ik snap dat je wilt dat je zoontje dan ook buiten kan stappen bij ons werd echter geadviseerd te wachten met schoentjes tot dat je kindje echt goed kan lopen. Bij ons hebben de oudste 2 dan ook pas schoentjes gekregen nadat ze goed konden lopen en ook hebben we ze eerst (binnen dan wel) altijd laten lopen op blote voetjes. En buiten dan toch maar in de kinderwagen of bij papa of mama op de arm.

4 jaar geleden

Ik ga ook tegen die tijd naar een kinderschoenenzaak. Ik heb de Vans Alpacha voor hem maar dit zijn ontzettend slechte schoenen om te lopen (geen flexibele zool en te stug) dus dit zijn dus echt zitschoenen :)

4 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Ik ben zelf van plan om even naar een schoenenwinkel te gaan, zij hebben da ...
Ja dat heb ik idd ook al gedaan :) daar opgemeten en advies gevraagd. Maar ik vind 60 euro voor schoenen waar hij over twee maanden alweer uit is gegroeid zo duur. Ben dus vooral benieuwd of goedkopere schoenen ook prima zijn. Maar wat ik hier verder lees is ook veel voor te zeggen, nog even wachten tot hij echt loopt. Binnen staat hij idd altijd op blote voetjes voor extra grip :)

4 jaar geleden

Ik heb net schoentjes bij Van Haren gekocht waar ons zoontje mooi met stapt. Ze zitten stevig rond zijn voetje en hebben een goede zool en ze zijn niet te zwaar voor hem. We hebben ook flexibele all stars voor wanneer hij in de draagzak ofzo zit, zo verliezen we minder kousjes 🙈 Thuis loopt hij altijd op zijn blote voetjes, maar buiten stapt hij soms eens aan de hand want stilzitten is niet echt aan hem besteed 🙈.

4 jaar geleden

Ik heb gehoord dat de schoenen van de van haren orthopedisch goed zijn, ik ben van plan ze daar te halen

4 jaar geleden

Reactie op MaritDPL

Ik heb net schoentjes bij Van Haren gekocht waar ons zoontje mooi met stapt ...
Een fotootje van zijn schoentjes 🥰

4 jaar geleden

Naturino heeft goede schoentjes. Zijn van leer en hebben soepele zool: perfect voor de eerste stapjes. Qua maat: ga de 1e keer naar een goede kinderschoenen winkel. Je koopt ze namelijk al snel te klein.

4 jaar geleden

Ik zou eerst slofsokjes of van die slofschoentjes aandoen met een hele zachte zool. En als hij een week of 6 losloopt, schoenen met iets stevigere maar flexibele zool.

4 jaar geleden

Wij hebben schoentjes van Nike, Vans en van de H&M. Allemaal met harde zool (geen slofmodel). Onze dochter loopt hier nog niet op maar we doen ze aan als we naar buiten gaan zodat ze geen koude voetjes krijgt en ik vind het er heel schattig uit zien.

4 jaar geleden

Ben maar met de kleine naar een kinderschoenen winkel gegaan want ik wist het ook niet. Wilde eigenlijk gewoon Adidas of Nikes halen maar wist niet of dat goed zou zijn voor de ontwikkeling van de stand enzo. We zijn ook op naturino schoentjes uitgekomen. De zool loopt om de neus zodat ze niet beschadigen van het kruipen en de hiel is verhard. Verder is de zool niet zacht maar ook niet stijf zodat deze wel goed mee beweegt. Ik zou zeker aanraden om naar een kinderschoenen zaak te gaan dat ze even mee kunnen kijken. Ze moeten namelijk ook genoeg ruimte hebben om de tenen te kunnen spreiden. En er moet een duimbreedte ruimte zitten bij de neus zei ze geloof ik.

4 jaar geleden

Onze fysio raadde schoentjes aan van shoesme of bunnies Deze hebben een zachte zool waardoor ze beter leren afrollen

4 jaar geleden

Wij hebben schoentjes van Keq gehaald. Heel leuk! En een flexibele zool. Voetjes zijn in de winkel opgemeten en kwamen qua lengte uit op 20,5. Toch ivm de breedte en haar wreef uitgekomen op maat 22. Zou dus wel even in de winkel goed passen!