11 Reacties
5 jaar geleden
Ja ik! Ben gevoelig voor schimmel en BV. Liep daarvoor voorheen bij de GYN. Zij hebben mij daar normaflor voor geadviseerd, is een vitamine C die de PH balans van de vagina hersteld zonder dat je een AB gebruikt of een anti schimmel tablet. Werkt heel fijn en mag tijdens zwangerschap gebruikt worden. Ik heb het voorheen dat ik nog niet zwanger was 3 mnd nadat ik ongesteld was geweest gebruikt en toen was ik van mijn klachten af. Tijdens eerste maand zwangerschaps nog 1 keer teruf gekomen en op advies van GYN nog 1 keer te gebruiken. Sindsdien geen klachten meer. Het is zonder recept verkrijgbaar op de online drogist geloof ik. Maar mocht je hier niet zeker bij voelen zal ik toch de huisarts eerst bellen :)
5 jaar geleden
Reactie op Jessiejess
Ja ik! Ben gevoelig voor schimmel en BV. Liep daarvoor voorheen bij de GYN. ...
Bedankt voor je reactie. Mr. Google laat je derikt geloven dat je gegarandeerd een vroeggeboorte zult bekomen hierdoor. Ik heb bij mijn vorige zw een infectie gehad weliswaar iets anders en dan had de gynae mij gelijk opgebeld om te starten met AB. Uiteindelijk normale goede zwangerschap gehad. Nu heb ik weer een “infectie” maar ze heeft me nog niet opgebeld hierover. Ik zie haar zowizo binnen een week. Ik ga ervan uit als het erg zou zijn ze me al zou gebeld hebben wat nog niet is gebeurd .. het zal idd wel simpel te behandelen zijn zoals ik ook overal lees maar het stoort me een beetje met de vroeggeboorte die ze eraan linken .. afwachten maar en positief zijn 😀
5 jaar geleden
Hoe merken jullie dat je dit hebt als ik vragen mag?
Ik had er vlak voor mijn miskraam last van.
Het is echt een rottende, vieze geur, niet te missen.
Vloeide heel erg en het was brokkelig en geelig..
Het kan vanzelf overgaan zei mijn vk maar medicatie word in het algemeen afgeraden vanwege onbekendheid of het de zwangerschap negatief beinvloed
5 jaar geleden
Reactie op Romana91
Ik had er vlak voor mijn miskraam last van.
Het is echt een rottende, vieze ...
Klopt. Ik heb dit hierover gelezen ook jeuk zou erbij horen. Maar ik heb dus asymptomische effectie en dus al die symptomen niet. Ben 11weken ver en alles is oke met de baby. We zien wel hoe het verder gaat.
5 jaar geleden
Reactie op jaxx123
Bedankt voor je reactie. Mr. Google laat je derikt geloven dat je gegarande ...
Ja, vervelend dat het soms groter word gemaakt dan dat het daadwerkelijk is. Maar evengoed niet algeheel onbelangrijk. Ik hoop dat je snel van je infectie af bent. Sterkte ermee x
5 jaar geleden
Reactie op Wise
Ik mocht van de huisarts de crème van drogist (Candesten of eigen merk) geb ...
Deze middelen zijn tegen een schimmelinfectie (Candida). Ook heel vervelend maar anders dan bacteriële vaginose.