29 Reacties
4 jaar geleden
Wij zijn vorige week begonnen (cold turkey). Hij is morgen 16 weken.
Moeilijk om echt iets zinnings over te zeggen omdat hij volgens mij ook vol in sprong 4 zit en slaapregressie. Maar hij slaapt nu iig zonder speen. In de wagen en auto is dit helemaal geen probleem. In slaap vallen in zijn eigen bedje is huilen/krijsen, maar heb dus het idee dat dit aan de sprong ligt en niet aan de speen. Wij willen graag dat het geen gewoonte wordt en dat je dan 10x per nacht er uit moet om de speen te geven. Dus wel blij dat we dit nu zo gedaan hebben.
Geen idee of we er goed aan doen.. blijft lastig.
4 jaar geleden
Reactie op linylia
Hoe heb je het gedaan ?
Eigenlijk is het vrij goed gegaan ze was er nog net niet aan 'verslaafd'. Ik heb toen heel goed op haar wakkertijden gelet zodat ik ze niet oververmoeid in haar bedje zou leggen. Toen ik ze erin legde, effe zeuren maar nooit geweend! De eerste week duurde het wel heel wat langer om in te slapen (daarmee ook goed op die wakkertijd gelet). Nu 4 weken later en ze slaapt veel beter en vaster! Nooit haar speen nog gemist 😊
4 jaar geleden
Reactie op Kelsyke
Eigenlijk is het vrij goed gegaan ze was er nog net niet aan 'verslaafd'. I ...
Ah wat fijn!
Mijn dochter is er verslaafd aan in bed. In de nacht wordt ze er gelukkig niet wakker van tot nu toe, maar overdag wel als die eruit valt. En dan kan ze huilen alsof haar leven ervan af hangt..
Met een swaddle up inbakerslaapzak stopt ze het ook vaak weer terug in haar mond😂 maar die moet ik ook een keer gaan afbouwen.
Ik heb toch liever dat ze geen slaap associatie heeft, en zelfstandig in slaap valt, zodat ze vaster slaapt overdag.
Moet echt een slaap training ervoor gebruiken🤞🏽
4 jaar geleden
Hier ook cold turkey met de speen gestopt rond 15 weken. Als vervanger heb ik witte ruis gebruikt, daar werd ze duidelijk rustig van. In de theorie staat beschreven dat baby's op deze leeftijd de speen na 2 dagen vergeten zijn. Dus even doorbijten maar hier was het zeker de moeite waard! Dochter slaapt beter dan ooit en sliep na 2 dagen zonder speen in de nacht door van 22.30u tot 7u. Inmiddels is ze 19 weken en volgens mij komen we langzaam aan in de slaapregressie terecht. Merk dat ze nu snachts vaker wakker wordt en kort huilt, maar ze valt vervolgens weer zelfstandig in slaap. Als ze de speen nog had dan waren dat waarschijnlijk de momenten dat ik de speen terug kon stoppen, dus heel blij dat dit nu niet nodig is. En m'n dochter lijkt de speen ook helemaal niet te missen.
Succes!
4 jaar geleden
Hier ook cold turkey met de speen gestopt rond 15 weken. Als vervanger heb ...
Dankjewel voor het delen, dit geeft me ook meer hoop, omdat ik er bang voor ben om het te doen. Ik wil morgen beginnen. Maar ik moet niet opgeven als ik ermee begin. Witte ruis gebruik ik altijd al. Was jouw dochter ook zo erg verslaafd in bedje?
Heb je alleen witte ruis gebruikt of ook slaaptraining?
4 jaar geleden
Reactie op linylia
Dankjewel voor het delen, dit geeft me ook meer hoop, omdat ik er bang voor ...
Graag gedaan hoor! Ik zag er ook erg tegenop en stelde het steeds uit. Alleen na een zoveelste keer naar boven te zijn gelopen heb ik de witte ruis aangezet en gelukkig doorgezet. Ik heb verder geen slaaptraining o.i.d. ingezet. Puur kort troosten door eventueel kort op te pakken en zachtjes te praten.
Mijn dochter had der speentje wel echt nodig om in slaap te vallen, zowel overdag als snachts. Overdag kon ik de klok er op gelijk zetten dat ze na 45min wakker werd omdat het speentje was uitgevallen. Nu wordt ze ook wel eens wakker maar valt uiteindelijk toch weer zelf in slaap
4 jaar geleden
Mijn zoontje van 3 jaar heeft de speen vorige week dinsdag ingeleverd bij de tandarts in de spenen pot. Eerste nachten moelijk in slaap te krijgen. Nu gaat het heel goed. Hij vraagt ook niet meer naar de speen. Blij dat we hebben doorgezet en hij er nu vanaf is.
Alhoewel ik het wel altijd heel schattig vond en hij op dat moment nog even me kleine kereltje was. Ze worden zo snel groot🥰
4 jaar geleden
Ben vandaag begonnen cold turkey te stoppen met de slaaptraining ‘pick up and put down’.
1e dutje gelukt zonder speen in slaap gevallen (30 minuten gejengeld)
2e dutje echt erom gehuild, 6x getroost volgens die methode. En ze is in slaap gevallen zonder speen😄😄
En 1 arm uitgebakerd, zodat ze zichzelf kan troosten , aan vuistje sabbelen af en toe.
Nog even deze dagen volhouden 💪🏽 🤗
4 jaar geleden
Ik wil ook cold turkey stoppen maar ik durf nog niet zo goed 🙈 we zitten nu midden in sprong 4 en zeer waarschijnlijk de slaapregressie. Ik hoor graag nog meer verhalen en vooral hoe lang het duurde 😁 misschien trekt me dat over de streep. Ik wil er zeker tijd en energie in steken
4 jaar geleden
Reactie op Nvb86
Ik wil ook cold turkey stoppen maar ik durf nog niet zo goed 🙈 we zitten n ...
Hier dus hetzelfde, maar zijn toch vorige week (zoontje 15 weken) gestopt. Hele lastige week gehad, veel krijsen als hij in zijn bedje moest gaan slapen (niet in kinderwagen of in auto, daar slaapt hij altijd direct) maar wel volgehouden. Lag denk ik ook aan sprong 4 en niet aan de speen. Nu gaat het al veel beter. Heel blij dat we dit hebben doorgezet.
4 jaar geleden
Reactie op aeijk
Hier dus hetzelfde, maar zijn toch vorige week (zoontje 15 weken) gestopt. ...
Hoelang zijn zijn dutjes nu dan? Net zolang als toen met de speen?
Ze slaapt echt korter nu zonder speen
Net 1 uur gehuild, als ik troost stopt ze wel maar in bed huilen.. terwijl ze normaal nauwelijks huilt :(