12 Reacties

4 jaar geleden
Raar dat ze niet een sediment doen. Daar hoef je niet zo lang op te wachten als een kweek

4 jaar geleden
Ik heb ook antibiotica gehad, voor een andere indicatie. De antibiotica was minder erg dan de mogelijke gevolgen van geen antibiotica.
Als de arts weet dat je zwanger bent zal hij/zij enkele medicatie voorschrijven die veilig is. Ook de apotheek zou horen te weten dat je zwanger bent en indien het middel niet veilig krijg je een alternatief voorgeschreven. Bij twijfel bijsluiter na lezen en contact opnemen met een arts.
Antibiotica dien je normaal altijd af te maken, maar als je het slikt voor bacteriën die er niet blijken te zijn dan mag je op advies van je arts de kuur stoppen. Soms wordt dan een ander type antibiotica voorgeschreven omdat die beter werkt.
Een onbehandelde urineweg infectie kan een nierbekken ontsteking geven.

4 jaar geleden
Hoi. 🙂Ik heb blaasontsteking en moest drie kuren van nitrofurantoïne afmaken. Het is ook Furabid . Ik had geen last van die medicijn, alleen was mijn urine geel maar dat is normaal, kan geen kwade maken. 😉Ik heb heel over deze medicijn gelezen en het is veilig tijdens de zwangerschap. Alleen is niet goed tijdens de laatste weken van de zwangerschap net voor de bevalling (heeft iets te maken met bloed celen van baby, ik vergat wat was precies). Was op begin bang, maar infectie tijdens de zwangerschap kan meer kwade brengen dan de antibiotica.En vaak zijn ze zonder gewone symptomen. Is niet mooi te horen dat we moeten medicijnen tijdens de zwangerschap gebruiken, maar soms kan niet anders. Groetjes.☺️

4 jaar geleden
En ja, ik heb ook gevonden dat deze medicijn niet lang in de bloed van moeder blijft, maar gaat snel naar de urine. Zo heel klein hoeveelheid gaat naar de baby.

4 jaar geleden
Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt, maar kreeg ik niet de antibiotica voorgeschreven. De assistente van de huisarts vond het niet nodig om een afspraak te maken bij de huisarts ondanks dat ik zwanger was. Het was idd een blaasontsteking maar na maanden ermee gelopen te hebben werd het een nierbekkenontsteking. Ik ben opgenomen in het ziekenhuis met spoed en heb daar de antibiotica toegediend gekregen. Heb -6 kg gewicht verloren omdat je van de nierbekkenontsteking ook heel misselijk wordt. Dus beter maar gelijk die antibiotica, pas na het vaak gekregen te hebben kan het kindje er resistent voor worden, maar na 1 keer niet.

4 jaar geleden
Vorige zwangerschap 2x een kuur tegen blaasontsteking gehad. Ik had slechts vage klachten maar mijn urinetest was duidelijk.
Wel appart dat ze het 'preventief' geven terwijl het nog op kweek staat..
Maar verder, zo'n kuur kan geen kwaad. Een blaas of nierbekken ontsteking kan daarintegen wel veel kwaad voor jou en je kleintje.