16 Reacties

3 jaar geleden

Rietjesbeker misschien eerst?

3 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde probleem en bij ons werkt de rietjesbeker van nuby alleen. Ook rietjesbekers van andere merken geprobeerd alleen die waren ook niet goed.

3 jaar geleden

Reactie op nnvk

Rietjesbeker misschien eerst?
Al geprobeerd maar werkt helaas ook niet

3 jaar geleden

Reactie op alinayaz

Wij hebben hetzelfde probleem en bij ons werkt de rietjesbeker van nuby all ...
Ok茅, bedankt! Ga ik die denk ik ook nog maar aan onze bekercollectie toevoegen 馃槈

3 jaar geleden

Rietjesbeker van Nuby gaat goed hier, kon eerst uit de Nuby 360 drinken ineens geen zin meer of te lastig toen hij rechtop ging zitten

3 jaar geleden

Bij mij gaf het cb aan dat het geen probleem was toen ik vertelde wat we al geprobeerd hadden. Ze zei waarschijnlijk is hij nu even met iets anders bezig qua ontwikkeling en komt dat later. Ze gaf aan het even 2 maandjes niet te proberen. Lekker flesje geven en dan weer gaan oefenen. Mn dochter kon het ook niet, dat hebben we toen langzaam moeten oefenen met eerst een zachte tuitbeker, toen een harde tuit en zo naar een open beker en daarna pas kon ze ook uit een rietjesbeker drinken. Mondmotoriek is niet zo sterk maar andere dingen weer wel. Bedoelt cb niet dat je van de kunstvoeding af kan en niet perse 'de fles'. Dat is nog wel is een misverstand. 馃檲

3 jaar geleden

Hebben de tuitbekers een zachte tuit? Deze lijken het meest op een fles (bijv die van Avent). We zijn daar eerst mee begonnen en nu drinkt ons zoontje uit alles :).

3 jaar geleden

Bij ons 360 graden oefenbeker niet. Rietjesbeker nuby ook niet. Antilektuitbeker wel maar alleen als ze op haar rug lag. Toen rietjesbeker van de Hema. Die snapte mijn twee oudste kindjes als eerste. En kindje nummer 3 dus ook 馃槄.

3 jaar geleden

Reactie op Suusje97

Al geprobeerd maar werkt helaas ook niet
Probeer het nog een keer. Mijn dochter dronk eerst ook niet uit een rietjesbeker en heb toen maar gewoon zitten afwisselen tussen een tuitbeker en gewone bekers (ging ook niet helemaal lekker) maar nu drinkt ze wel ineens uit een rietjesbeker. Ik combineer dat nog wel steeds met een normale beker ook, zodat ze daarmee blijft oefenen. Succes mama, komt vast en zeker goed!

3 jaar geleden

Hier is het de borst en sinds een maand af en toe de rietjesbeker van Avent.. op een goeie dag drinkt ze daar 100ml uit. Voor die maand speelde ze er vooral mee, af en toe een slokje en weer uit de mond laten lopen toen ze doorhad dat er wat uitkwam. Dus ik zou vooral blijven aanbieden. Fles, beker, tuit etc weigert ze altijd al.

3 jaar geleden

Ow ja onze zoon drinkt wel uit zn rietjesbeker, maar dan vaak ook alleen water. Als ik er melk in doe dan drinkt ie dat weer beter uit de fles en dat geef ik ook nadat we de rietjesbeker even hebben geprobeerd krijgt hij het restje in een fles voor zn slapen

3 jaar geleden

Hier 't zelfde. Maar denk eigenlijk dat cb bedoelde alle flesvoeding en niet letterlijk de flessen. 馃槣

3 jaar geleden

Reactie op Mamamei89

Hier 't zelfde. Maar denk eigenlijk dat cb bedoelde alle flesvoeding en nie ...
Jawel zowel de flesvoeding als de fles 馃槈

3 jaar geleden

Reactie op Suusje97

Jawel zowel de flesvoeding als de fles 馃槈
Oh en weet je wat de reden is dat hij niet meer uit een fles mag drinken? Ik werk in kinderopvang en heel veel kindjes hebben nog tot 2, soms zelfs 2,5 jaar een flesje... En heb nooit gehoord dat 't niet mag. Misschien verschillende richtlijnen?

3 jaar geleden

Reactie op Mamamei89

Oh en weet je wat de reden is dat hij niet meer uit een fles mag drinken? I ...
Voor de mondmotoriek is het beter om uit een gewone beker te drinken.. Maar ik ben heel blij te lezen dat mijn kleine man niet de enige is die het moeilijk vindt!

3 jaar geleden

Reactie op MTND

Voor de mondmotoriek is het beter om uit een gewone beker te drinken.. Maa ...
Hm ja dat kan ik me voorstellen van die motoriek. Maarja, ik vind 't dan wel weer belangrijk dat ie vocht binnen krijgt. Toevallig had ik een klein plastic bekertje gezien afgelopen weekend bij de Hema. Heb die gekocht. Dacht dat die wellicht handiger vast te houden is voor 'm dan een grote plastic beker. Ik ga eens kijken of we niet in 1x over kunnen op uit een beker drinken en de tuitbekers etc over kunnen slaan. 馃