19 Reacties
4 jaar geleden
Onze dochter heeft op 8 april buisjes gekregen. Ze was toen 11 maanden. Ze had ook een vijftal oorontstekingen gehad en werd dus door NKO aangeraden. Ik was er zelf ook wat nerveus voor maar wist dat dat niet nodig was want heb zelf als kind ook meerdere keren buisjes gehad. Ze brachten haar in slaap met zo een mondmaskertje waarmee ze na minuutje vertrokken was, ik mocht mee tot dan in de operatiezaal. Zodra ze in slaap was moest ik weg en zag ik haar terug in de recovery. Heeft niet zo lang geduurd en toen ze wakker werd heeft ze heel veel geweend. Maar was vooral wat vd verdoving en omdat ze veel honger had (moest nuchter zijn) en omdat de arts op zich liet wachten om haar naar de kamer te laten gaan. Zodra ze haar flesje had was alles veel beter. Heeft goed geslapen verder en beetje aanhankelijker maar verder heeft ze daar geen last van gehad. Dokter zei ook dat ze daar geen pijn van hebben en ze mogen pijnstillers gebruiken nadien. Enkel h zalfje dat je in de oortjes moet doen gedurende paar dagen jeukt wat. Dus al bij al zeker positieve ervaring hoor.
4 jaar geleden
Goedemiddag, mijn zoontje heeft 11 april buisjes gekregen ( hij was toen 10 mnd ).
Ik als mama zijnde zat er best erg tegenop, en vooral van “ ohhh hij mag NIKS drinken in de ochtend “ en de spanning natuurlijk.
Onder narcose gaan ze niet echt, ze krijgen een roesje. ( via zo’n soort masker voor neus/mond ) maar wat vond ik dat moeilijk om te zien 🥺 tussen de tranen door heb ik gelachen; hij hielt z’n adem in - en maakte grappige geluidjes met z’n tong wat hij altijd deed 😂
Elk kindje reageer natuurlijk anders maar het is me zo erg meegevallen! Hij is echt met een lach van huis gegaan en en lach thuis gekomen!
Ik liep terug naar de wachtkamer en wilde een warme chocolade melk pakken.. dat apparaat was nog niet eens klaar en ik werd al terug geroepen dat ze klaar waren!
Mocht je vragen hebben stel ze gerust! ☺️
4 jaar geleden
Mijn zoontje heeft vorig jaar buisjes gekregen. De opname zelf verliep goed. Hij heeft lekker gespeeld met andere kinderen. De narcose verliep minder goed. Hij schreeuwde het uit toen hij het masker op kreeg en viel huilend in slaap en werd ook op die manier wakker. Dit was echt heel zielig. Ze hadden bij hem ook meteen zijn extreem grote neus amandel verwijderd waardoor hij veel pijn had en heel erg huilde. Toen hij een diclofenac kreeg viel hij als een blok in slaap. Daarna was hij weer helemaal het mannetje en de volgende dag merkte je niks meer aan m
4 jaar geleden
Geen ervaringen met buisjes bij ons kleintje maar zelf heb ik ze gekregen dat ik een jaar of 7 was meen ik. Ik kan het in ieder geval goed herinneren. Ik was zo bang en zo in paniek dat ik jaren bang ben geweest voor alles wat met dokters te maken had. Geen idee waarom, maar goed, dat weet je toch nooit met kindjes. Ik zeg dit natuurlijk niet om je hang te maken, maar het zal voor mama waarschijnlijk lastiger zijn dan voor je dochtertje. Die herinnert zich er straks in ieder geval lekker niets van en hopelijk voor goed af van die nare oorontsteking! Succes!
4 jaar geleden
Goede vraag hobbezak! Hier ook gepland om eind juni buisjes te krijgen en vind 't zelf ook beetje spannend. 't onder narcose brengen maar ook het nuchter moeten blijven. Én hoelang hij er nog last van zal houden. Moet ik rekening houden met paar dagen last en pijn of juist niet... Etc
4 jaar geleden
Reactie op Mamamei89
Goede vraag hobbezak! Hier ook gepland om eind juni buisjes te krijgen en v ...
Elk kindje is natuurlijk anders. Zal even ons verhaal vertellen.
Ik was ook zo bang voor dat nuchter blijven dacht ach me arme baby mag z’n flesje niet in de ochtend etc.
Wat ik heb gedaan is mijzelf als een speer klaargemaakt voordat hij wakker word zegmaar. Zodat ik z’n luier alleen nog maar hoef te doen (evt snel omkleden)en gelijk per direct de auto in! Hij reageerde er super goed op!
Had hieronder al eerder een berichtje geplaatst. Ik heb daarna wel voor de zekerheid gewoon een zetpil gegeven ook voor het slapen gaan, z’n oortjes waren schoon (geen ontsteking) dus heb niet veel verschil gemerkt en ook niet het idee gehad dat hij pijn had.
Mij is het zo meegevallen. Ook toen hij bijkwam ( ze hadden verteld hou echt rekening dat ze HEEEEEL overstuur zijn en uren kunnen huilen ) hij heeft heel eventjes “gehuild/gejammerd”.
4 jaar geleden
Hier ook al buisjes met 10,5 maand. Dit ging vrij vlot bij ons, want onze meid had een botontsteking erbij. We mochten meteen om 08.00 en waren al 2 dagen in het ziekenhuis. Het nuchter zijn was bij ons geen probleem. Ging soepel. Ze ging er met een grote lach heen. Eenmaal op OK wel nare ervaring, de ene arts vertelde nog doodleuk dat ik haar wel even op schoot kon nemen en dat ze dan het masker opdoen blablabla. Andere arts kwam en toen was het van: nee dat gaan we niet doen, leg haar maar neer, veel makkelijker. Vrij snel en abrupt moest dat allemaal. Meid helemaal in paniek en huilend in slaap. Zo kwam ze er helaas ook uit. Echt vreselijk om te zien. Dus tip; zorg dat je haar gewoon vast mag houden wanneer ze onder roes gaat want dan kun je haar makkelijker troosten denk ik en heeft ze meer kans dat ze er wat leuker uitkomt. Verder was de ingreep mega snel. Toen ze wakker werd dus wel totale paniek en huilen, maar dat heeft al met al uur geduurd. Toen wilde ze weer drinken en heeft ze op m’n borst geslapen. Toen ze daarvan wakker werd was ze weer helemaal de oude. Super vrolijk, geen pijn en echt een verschil met de weken ervoor (ze heeft veel pijn gehad door haar ontsteking).
4 jaar geleden
Mijn dochter heeft vanochtend buisjes gekregen. Het is me heel erg meegevallen. Het nuchter blijven is heel goed gelukt.
We moesten ons al vroeg melden in het ziekenhuis, daar heeft het nog ruim een uur geduurd voor ze werd geholpen.
Het in slaap brengen vond ik best wel naar om te zien. Ik heb een liedje gezongen en tegen haar gepraat (tussen mijn eigen tranen door 🙈) In slaap brengen heeft niet lang geduurd, net als de ingreep zelf.
Waar ik vooral bang voor was, was hoe ze wakker zou worden. Ze was nog niet wakker toen ik naar de recovery mocht. Zodra ze wakker werd mocht ik haar bij me pakken en zo heeft ze lekker bij mij gelegen. Ze heeft minimaal gehuild. De dag zelf is tot nu toe ook goed verlopen 🤞🏻
Ze mag gewoon paracetamol indien nodig.
Volgens de kno arts waren de buisjes echt nodig dus ben blij dat ze erin zitten. Hopelijk blijven ze nog even zitten. Ze heeft nu wel een oor dat flink vies is maar dat moeten we in de gaten houden
4 jaar geleden
Hier vorige week buisjes gekregen in beide oren. Geen neusamandelen geknipt. Wel vocht weggehaald achter trommelvlies. Nuchterblijven ging veel makkelijker dan gedacht. Eigenlijk ging alles heel soepel. Tot hij op de OK op de operatietafel lag. Daar kreeg ie 't mondkapje op wat hij natuurlijk niet fijn vond. Ik moest z'n armpjes vasthouden en hem geruststellen. Wat behoorlijk lastig is als je ziet dat hij in paniek is en bang en heel hard huilt. Hij sliep gelukkig wel heel snel, denk halve minuut ofzo. Operatie zelf duurde echt maar 5 minuten ofzo. Hij werd ook huilend en erg duizelig wakker. Maar was ook snel over toen hij bij me mocht liggen. Hij mocht niet eens iets eten of drinken voor we weer naar huis moesten, was heel maf. Dus wel zelf wat drinken gegeven voor we naar huis gingen in de kantine. Hij ging zwaaiend en lachend 't ziekenhuis uit. Rest van de dag nog flink onrustig door narcose en ook koorts nog 2 dagen. Niet misselijk. Maar nu is dat allemaal weg. Maar nog geen verbeting in slaap helaas...
4 jaar geleden
Reactie op Mamamei89
Hier vorige week buisjes gekregen in beide oren. Geen neusamandelen geknipt ...
Heel spannend dus wel. Wij mogen 3 augustus en met een beetje geluk mag ze eerder als er een plekje vrij komt. Hopelijk knippen ze wel haar neusamandel aangezien ze zo mega neusverkouden is elke keer. Hopelijk slaapt jullie kleintje snel weer zoals gewoonlijk
4 jaar geleden
Reactie op H0bbezak
Heel spannend dus wel. Wij mogen 3 augustus en met een beetje geluk mag ze ...
Was op sommige momenten wel spannend, maar ik had me erger voorgesteld.
Hoop ook dat 't slapen verbeterd. Iig kan hij nu wel weer plat slapen, dat kon hij tot nog toe niet. Neusamandelen twijfelden ze bij ons ook. Maar schijnt risicovoller te zijn als ze nog heel jong zijn en groeit vaak weer aan. Waardoor wij hebben gezegd dat we 't eerst zonder willen proberen. Omdat ze zonder neusamandelen niet minder snel verkouden zijn. Alleen minder snel verstopt. Nou heeft onze kleine niet vaak een verstopte neus. Eerder loopneus. Maar hangt denk ik ook heel erg van de klachten af en oorzaken van oorontstekingen. Hij had ook oorontstekingen zonder verkoudheid dus maakt 't misschien ook alweer anders.
4 jaar geleden
Reactie op Mamamei89
Was op sommige momenten wel spannend, maar ik had me erger voorgesteld.
Hoo ...
Wat een verandering dat hij nu lekker weer plat kan liggen! Ons meisje is altijd eerst heel erg verkouden met verstopte neus en daarna komen de oorontstekingen dus bij haar hangt het wel echt samen. Oorontstekingen zonder verkoudheid vooraf lijkt mij nog erger! Dan weet je nooit precies wanneer het komt 😢. Wij kunnen de klok er op gelijk zetten.
4 jaar geleden
Reactie op H0bbezak
Wat een verandering dat hij nu lekker weer plat kan liggen! Ons meisje is a ...
Nee hier dus helaas niet. Het is ook regelmatig dat ie wel verkouden was en ik me voorbereidde op oorontsteking, kwam er niks. En andere momenten was 't er ineens zonder enige waarschuwing. Vannacht sliep hij voor 't eerst, zonder enig geluidje of onderbreking, van 19.15 tot 07.15! Wie weet.
3 jaar geleden
Hoe is het met jullie kindjes?
Mijn dochter heeft afgelopen dinsdag buisje gekregen en neusamandelen verwijderd. Ze heeft hier flink last van, hoge koorts, amper willen eten en drinken en zit zichzelf heel erg in de weg. Vind het zo zielig, want ik ken haar niet zo.
Ik ga sowieso vandaag even contact opnemen met de kno, maar was even benieuwd of jullie het herkennen?
3 jaar geleden
Reactie op Mariielle
Mijn dochter heeft afgelopen dinsdag buisj ...
Ach jeetje. Wat vervelend en zielig 🥺.
Onze dochter heeft uiteindelijk alleen buisjes gehad. Ze was al heel erg verkouden met verhoging de dag voor ze geopereerd en dat was die zelfde dag nog steeds. Er zijn toch buisjes geplaatst en de neusamandel was niet nodig.
Ons meisje heeft die zelfde dag nog verhoging gehad en flink verkouden. De dag erna was haar verkoudheid al een heel stuk minder. Haar verhoging was ook weg maar die dag hebben we wel nog preventief zetpillen gegeven. Wellicht had ze anders nog wel verhoging gehad.
Dag erna merkte we al niks meer aan haar.
Sterkte en beterschap voor je kleine meisje 🍀
3 jaar geleden
Reactie op Mariielle
Mijn dochter heeft afgelopen dinsdag buisj ...
Hè vervelend zeg, hopelijk gaat 't snel beter! Ons zoontje heeft in juni buisjes gekregen. Toen eigenlijk lachend 't ziekenhuis weer uitgegaan en nergens last meer van gehad. Preventief wel 's nachts zetpil gegeven. Vorige week (of was 't al die week ervoor🤔) had hij voor 't eerst een loopoor. Daarvoor altijd oorontstekingen met veel vocht achter 't trommelvlies. Dat was 1 dag, toen weg, toen 2 dagen en eindigde met echt donker prut terwijl 't helder startte. Maar geen verhoging en ook niet echt veel last. Dus ben heel blij dat 't niet meer is zoals de ontstekingen destijds. Maar geen neusamandelen geknipt. Ik zou wel bellen hoor! Al is 't maar voor tips. Succes!!
3 jaar geleden
Ik heb idd contact gehad met de kno en sommige kindjes hebben er wat langer last van. Gemiddeld staat er zo'n 2 dagen voor, maar het was nog niet zorgwekkend dat ze gezien moest worden. Het gaat sinds vrijdag in de loop van de dag steeds beter, ze ging weer eten en drinken zodat ze kon aansterken en vanaf vandaag is ze weer aardig zichzelf, gelukkig!