4 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb niet de grace maar een andere van horigen. Ik doe ongeveer minuut de stand van de toeschietreflex en erna afkolfmodus voor 15 min en dan nog een minuut wat ik noem de miemelmodus馃ぃ dan bootst hij het laatste sabbelen van je baby na geloof ik. (Kort kort lang) Ik heb geen ervaring met andere kolven maar vind de horigen tot nu toe wel fijn. Ik gebruik er wel een medela kolf Bustier bij. Lekker de handen vrij.

4 jaar geleden

Ik huur de Medela symphony. De lactatiekundige zei dat ik direct kon overschakelen op afkolfmodus, mag vanaf dag 6 na geboorte zei ze. Heb er mij nooit vragen bij gesteld eigenlijk, wie weet doe ik het verkeerd

4 jaar geleden

Ik heb deze toevallig! Inderdaad ook met de medela opzetstukken. Als je hem aanzet gaat ie in de miemelmodus (馃槀) en na 2 min gaat ie automatisch naar de kolf stand. Ik heb aan stand 3 voldoende (vd 10) een meestal kolf ik net zo lang als dat onze meid zou drinken (10-15 min) ik ga niet een half uur zitten hahaa. Gebruik hem vaak ook alleen even om de druk eraf te halen voor het voeden, niet vaak volledig. Dan doe ik het op gevoel, tot ik denk dat m'n borsten aardig leeg zijn en ik ongeveer 120-150 ml heb gekolfd, er van uitgaande dat ze dat ongeveer drinkt. Dit is wat ik doe, absoluut geen advies want ik doe ook maar wat haha 馃き

4 jaar geleden

Ik heb deze ook met de Medela opzetstukken. Ik doe de fase van het toeschietreflex tot de melk komt, daarna schakel ik over naar de afkolffase standje 4. Ik kolf 10 minuten want dan komt er nog amper melk uit. Tenzij mijn borsten heel vol zitten (bijvoorbeeld in de ochtend), dan kolf ik 15 tot 20 minuten. Ik ben heel tevreden over deze kolf. De motor is inderdaad heel krachtig.