17 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op mk87
Volgens mij moet je dan ‘oppassen’ met je dekbed, omdat een gewoon dekbed a ...
Hoe bedoel je hier kan toch ook gewoon de lakens in zoals je in een wieg of co sleeper kan doen?
5 jaar geleden
Ik heb precies dezelfde afwegingen gemaakt als jij en wij hebben gekozen voor het huren van de bednest! Wordt geleverd als ik 37 weken ben (eerder was niet nodig volgens kraamzorg want bij eerder bevallen breng ik blijkbaar toch n nachtje in t ziekenhuis door). Het is idd gewoon als een wiegje qua lakens, matras afmetingen zijn 80*40. Behalve dan dat je de zijkant open kan doen zodat je snachts vanuit je bed snel bij je baby kan voor voedingen enzo. Sorry dus nog geen ervaring, hoop dat je er toch wat aan hebt 😅
5 jaar geleden
Hoi, wij hebben de bednest gebruikt bij mijn dochter en gaan het nu weer doen. Het is top dat het als een wieg van je bed afkan wanneer je daar aan toe bent 🤣 en in het begin met voeding fijn dat je de baby zo kon pakken. Het is een persoonlijke afweging wat je moet maken wat je denk prettig te vinden.
5 jaar geleden
Wij hebben een bednest. Ik vond het heerlijk met mijn zoontje. Het bedje kan schuin en ivm reflux was dit heel hard nodig, het bedje is heel licht, inklapbaar en dus makkelijk overal mee naar toe te nemen. En heel fijn om je kindje naast je te hebben als zowel een co sleeper als wieg. Nu zwanger van de tweede en zij gaat er ook zeker de eerste maanden in. Als je specifieke vragen hebt dan hoor ik het graag ☺️
5 jaar geleden
Reactie op mk87
Volgens mij moet je dan ‘oppassen’ met je dekbed, omdat een gewoon dekbed a ...
Wat heef je eigen dekbed hiermee te maken? Je kind ligt alsnog los van je eigen bedje toch? Wij hebben onze dochter die nu 1,5 is nog in een slaapzak en hebben dit vanaf geboorte gedaan minder risico.
5 jaar geleden
Ik heb nu de snuzpod aangeschaft. Bednest vind ik prachtig, maar net even te duur. Heb een mooie snuzpod via marktplaats kunnen vinden en deze kan zowel als co sleeper als los staand wiegje.
5 jaar geleden
Wij zaTen hier ook over te twijfelen maar iemand moet toch eruit omdat je je kindje waarschijnlijk dan ook moet verschonen
Dus gekozen voor ledikantje klein formaat, wij vonden spijlen wel een prettig idee als ze gaat draaien
5 jaar geleden
Ik heb nu de snuzpod aangeschaft. Bednest vind ik prachtig, maar net even t ...
Ja wij willen niet wiegen daarom valt de snuzpod af voor ons
5 jaar geleden
Ik heb nu voor mn tweede kindje een cosleeper gekocht (maxi cosi iora). Die is niet duur en maakt een soort veilig geborgen nestje. Mn eerste was een dramatische slaper in haar bedje met spijlen, hopelijk gaat dit beter. En cosleeper of niet, je moet toch echt gaan zitten/staan om je kindje te pakken want liggend je kindje pakken gaat bij gebrek aan buikspieren waarschijnlijk lastig
5 jaar geleden
Wij hebben een bednest. Ik vond het heerlijk met mijn zoontje. Het bedje ka ...
Hoe makkelijk is het wegschuiven van de bednest? Kun je de kleine pakken vanuit bed of is dat een te romantisch beeld?
5 jaar geleden
We hebben bij de eerste een bednest gehad. Was super fijn. Ik vond hem wel wat “losjes”, dus de wandjes van het bedje zelf. Bednest hebben we maar 1,5 maand gebruikt en toen weer verkocht. Nu voor de tweede zou mijn dochter steeds op de rand gaan hangen, dus gaan we direct over op het ledikant.
5 jaar geleden
Reactie op Carola1988
Hoe makkelijk is het wegschuiven van de bednest? Kun je de kleine pakken va ...
Wegschuiven gebeurt niet zo snel. Zelf nooit last van gehad. Je krijgt het met bandslingers dus die kan je altijd vastmaken als dat fijner voelt.
Je kan de kleine prima vanuit bed vastpakken. Maar je gaat toch altijd wel iets omhoog zitten, maar je hoeft niet onder je warme deken vandaan.