21 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb gekozen voor de puckababy omdat ik het een fijn concept vind, de buikband die erin verwerkt zit zorgt ervoor dat je kleintje op ze plek blijft en niet in het slaapzakje kan schieten, de stof is fijn 100% katoen. En ja! Ik vind de printjes ook gewoon leuk 😍
Maar niet elk frummeltje vind het fijn om zo ingebakerd te zitten.
5 jaar geleden
Wij hebben een Puckababy 4 seizoenen slaapzak die geschikt is vanaf 6 maanden tot ruim 2,5 jaar. Je hoeft dus geen aparte zomerslaapzak en winterslaapzak te kopen en ze kunnen er heel lang mee doen. Verder sluit hij mooi aan bij het nekje en blijft hij mooi na veelvuldig wassen. Ik vind het dus wel het geld waard. Daarnaast hebben wij nog een Hema slaapzak, maar mijn dochter draagt liever de Puckababy slaapzak. Ik heb verder geen ervaring met de swaddles of de newborn slaapzakken. Mijn dochter sliep de eerste maanden zonder slaapzak onder een lakentje en dekentje.
5 jaar geleden
Wij zijn echt wel fan van Puckababy 🙈Die 4 seizoenen slaapzak is misschien prijzig, maar ik ben blij dat we die hebben! Ons zoontje heeft er jaren heerlijk in geslapen en hij gaat zeker 2,5 jaar mee, ipv vaker nieuwe slaapzakken kopen met andere lengte en seizoen. Het is echt persoonlijk maar in ons geval was goedkoop duurkoop (die andere zakken gingen niet zo lang mee en kwaliteit was ook minder)
We hebben nu de laatste slaapzak voor hem van puckababy; bag kids. En we hebben ook nog de wikkel gogo (bij de geboorte gebruikt in de maxicosi. Die hergebruiken we bij dit kleintje
5 jaar geleden
En Puckababy heeft tm 10 februari 20% korting met de code ForeverLove2021
5 jaar geleden
Ik vind de puckababy heel fijn! Beiden mijn kinderen hebben in alle slaapzakken ervan geslapen en is echt de investering waard!
Voor onze kleine meid heb ik toevallig net een nieuwe besteld, tot en met 10feb krijg je 20% korting!
Ik merkte vooral dat ze geborgen lagen te slapen, geen wapperende handjes en het maakte ze rustig.
Inbakeren hielp namelijk niet ze worstelden zich elke keer los.
Ook het uitbouwen met handjes los lukt ook prima met de volgende slaapzak. Wij zijn echt super tevreden geweest
5 jaar geleden
Hier fan van slaapzakken van Hema, babydump, action (die gaat wat minder lang mee maar prijs ook naar) inbakeren was niet nodig dus ook geen puckababy gekocht. Voor inbakeren is wat ik hoor wel een heel goede slaapzak!
Een gewone slaapzak sliep ze hier pas later in, zeker de eerste 6 weken niet. Dacht pas na 3 maanden, daarvoor deken en laken.
Ik denk dat je helemaal in het begin geen slaapzak hoeft aan te schaffen en eerst kan kijken hoe het gaat en wat je kindje fijn vindt. Als inbakeren nodig is kan de kraamverzorgster je uitleggen hoe je dat kan dan met een XL hydrofiele doek en kan je alsnog een puckababy aanschaffen.
5 jaar geleden
I ♥️ Puckababy! Raad het iedereen aan! Door het inbakeren sliepen mijn kindjes door. Ze konden zichzelf niet wakker slaan. Toen ze 4 maanden waren heb ik een slaapzak gekocht. Zat mooi getailleerd en het gat van het hoofd was klein zodat ze niet met hun hoofd in de zak konden komen. Heb ook de vier seizoenenzak. Het echt het gevoel dat deze zakken het warmst en dikste zijn.
5 jaar geleden
Ik lees en hoor ook veel positiefs over de Puckababy Piep! Ikzelf twijfel ook om deze al aan te schaffen alleen sommige zeggen weer van dat ik eerst even moet afwachten.. er is nu wel een mooie aanbieding! Dan zijn ze 35 ipv 45!
5 jaar geleden
Het is inderdaad even een aanschaf, maar daarna heb je er echt wat aan.
Ik ben begonnen met de piep en mini. Allemaal 2e hands. Ik was daar zo enthousiast over dat ik daarna 2 nieuwe 4 seizoenenzakken heb gekocht.
Buitenom die 2 heb ik geen andere zakken.
Als je gewone slaapzakken koopt heb je dunne of dikke. Dikke zonder mouwen, dikke met mouwen, dunne zonder mouwen, dunne met mouwen.
Zeker in het voor- en najaar heb je een hoop gewissel met zakken. Soms is het opeens heel warm en de volgende week is het een stuk frisser. Met een 4 seizoenenzak heb je alles in 1x en rits je eraan of eraf wat op dat moment nodig is. Tegenover het aanschaffen van verschillende soorten zakken in eenzelfde maat.
Als je alles bij elkaar optelt denk ik dat het aanschaffen van verschillende soorten zakken in verschillende maten gezien over 2,5 jaar tijd net zo duur is als(of misschien wel duurder dan) de aanschaf van 2 puckababy 4 seasons.
Het is net wat je zelf wil en of je de aanschafprijs er in 1x voor over hebt.
Je kunt ze natuurlijk ook op een verlanglijstje zetten🙃 als een groep vrienden dan gezamenlijk een cadeau wil geven kan het ook he😁
5 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik voorlopig even afwacht met de aanschaf van een slaapzak en/of swadddle. De slaapzak is als ik het goed begrijp ongeveer vanaf 6 maanden dus dat duurt nog ff. En of inbakeren wat gaat zijn zie ik wel als het kindje er is. Vind het nu toch iets te prijzig om al van te voren aan te schaffen
5 jaar geleden
Ik gebruik ook (gekregen) puckababy slaapzakken. Deze zijn echt mn favoriet! In de zomer heerlijk dun en in de winter superwarm. Op de creche gebruiken ze de slaapzakken ook voor buitenslapen (tenzij het vriest). Zo goed zijn ze dus! Ik heb ook hema slaapzakken en andere merken maar die van puckababy heb ik continu in gebruik, die anderen echt tweede keus. Vind ze ook echt duur, ik schrok ervan! Op marktplaats staan er ook veel. Soms vallen er kleine gaatjes in de stof, bij die van mij gebeurt dat en op marktplaats zag ik het ook.
5 jaar geleden
Kwaliteit is echt top. Het gaat lang mee, alles klopt qua maten ook. De 'inbaker' varianten vind ik heel fijn, omdat ze niet zo strak zijn ingebakert, maar wel vrij zijn te bewegen. En de 4 seizoenen slaapzak is gewoon simpelweg top. 4 seizoenen, op 4 verschillende manieren te dragen. Stof is heerlijk, het blijft mooi en ik merkte zoveel verschil dat onze 1e dochter hier veel beter in sliep. Groot fan hier zoals je leest 😁
5 jaar geleden
Wij hebben puckababy, maar eigenlijk niet zo vaak gebruikt. De winterslaapzak kan je de armen niet af doen. Wel jammer. Ik vind die van jolein wel goed, ook praktisch om er 2 te hebben, ongelukje is snel gebeurd. En zijn niet zo duur. We hebben er ook 1tje van noukies. Zomerslaapzak heb ik bij Hema gekocht.
5 jaar geleden
Voor de dames die een Hema slaapzak hebben: Ik zag op internet dat in Juli 2020 een veiligheidswaarschuwings was afgegeven voor de Hema slaapzakken. Ik heb niet verder uitgezocht welk type etc
5 jaar geleden
Heerlijk makkelijk 4 seizoenen. Ook prachtige kwaliteit. Zware stof, geeft gevoel van geborgenheid. Warm.voor in de winter en goed te downgraden bij warmte. Als klein minpuntje vind ik de 4 seizoenen slaapzak wat smal. Onze zoon lijkt hier geen last van te hebben maar heeft meer bewegingsruimte in die van de Hema. Alleen heeft die al die andere opties en voordelen niet als waarmee een pucka baby zich onderscheid ;)