5 Reacties

één jaar geleden

Jawel hoor, ooit komt het wel goed! Ik heb heel wat (ellenlange) dramatische eetfases met de oudste 2 meegemaakt. Die eten tegenwoordig helemaal prima. Nu is het de jongste die savonds amper eet. Als de tv uit gaat zodra we gaan eten, wordt ze ook wel eens heel boos. Dat is dan maar even zo. Ze zit nu naast me een beker warme melk weg te drinken voor ze zo naar bed gaat. Zit er tenminste iets in die buik😅

één jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Jawel hoor, ooit komt het wel goed! Ik heb heel wat (ellenlange) dramatisch ...
Nou idd doe ik de tv uit etc dan is het gillen en huilen met dikke tranen… 🥲

één jaar geleden

Bij ons gaat dit ook al een paar maanden zo. Met ontbijt gaat het goed en blijft ze netjes zitten. Met lunch en avondeten drama. Ik bereid haar alvast voor met 5 min gaat tv uit, en met uitzetten zeg ik je mag tv zelf uitdoen of anders doet mama het. En als ze niet zelf wil eten, dan spreek ik met haar een aantal hapjes af dat ze wel moet eten en dan mag ze daarna van de stoel af. Toetje is fruit en wat yoghurt als ze dat wil, maar vaak wil ze dat ook niet en krijgt ze nog een beker warme melk. Ik merk dat het niet altijd gezellig is met het avondeten, maar dat ze wel weet wat mijn grenzen zijn waardoor het gillen en tieren snel over gaat.

één jaar geleden

Misschien een handige tip hier werkt het wel namelijk, de oudste 2 keken ook altijd filmpje als ik kookte super handig bleek dat te zijn dat je even je handen vrij had,maar idd het schakelen van filmpje naar aan tafel is beroerd. Nu met de jongste geen filmpje voor het eten maar op tijd aan tafel waar lukt in praktijk lukt het meestal wel om 17:15 aan tafel te zitten daarna mag hij filmpje kijken en dat vind hij idd reuze leuk dus meestal stimuleert dat, dan kijkt hij max half uurtje daarna nog even spelen en dan naar bed. Hij is dan ook boos dat het weer uit moet maar dan hoeven we niet te eten😃

één jaar geleden

Wij eten sowieso niet bij de tv dus geen idee, maar ons zoontje van 2,5 weigert ook avondeten te eten de laatste tijd. Maar een boterham met smeerkaas is dan wel weer goed… 🤡