8 Reacties
4 maanden geleden
Doet hij dit al langer of is dit nieuw gedrag? Mijn dochter doet graag huishoudelijke klusjes samen. Ja het kost wat meer tijd, maar ik krijg dan in ieder geval dingen gedaan. Verder even onderzoeken welke momenten jouw zoontje mss wel makkelijk speelt, en wanneer niet. Mss helpt een wekkertje om het zelfstandig spelen op te bouwen. Dus je start even op en zet dan een wekker voor 10 min. En vooral complimenteren wanneer hij even zelfstandig speelt, al is het 5 min.
4 maanden geleden
Reactie op xtcc
Nee zeker al langer... ik ga even opletten idd welke momenten hij makkelijk ...
Dan kan je van daaruit opbouwen. Wij hebben hier ook vanaf 2 jaar aan gewerkt, en vervolgens was ze 3 en lukte het ineens. Ze gaat wel de opvang waar ze veel andere kindjes ziet spelen. Gaat jouw zoontje naar de opvang of peuterspelen?
O ja en dat complimenteren dat doe je pas nadat hij klaar is met zelfstandig spelen, om die focus niet te verstoren.
4 maanden geleden
Ja hij gaat naar de opvang. En vandaag ook alweer continu hangen en echt alleeeeeen met mij willen spelen. Maar ik zat er even bij en dan speelt hij dan denk ik oke nu kan in gaan en dan weer huilen en dan op me springen echt aandacht vragen. Alleen als hij tv kijkt heb ik even rust
4 maanden geleden
Hoihoi. Hier wel een beetje hetzelfde. Gelukkig niet huilen als ik niet mee speel maar wel continu aandacht vragen inderdaad. Zelfstandig spelen heeft hij nooit gekunt. Ik probeer tegenwoordig af en toe een wekkertje. Instellen op 5 minuten, en zo doe ik het afwisselen. 5 minuten zelf spelen/ daarna doe ik 5 minuten mee. Dat werkt redelijk.
Ik denk wel dat het een beetje gewenning kan worden maar als ik het verschil zie tussen mijn 1e als baby en de 2e nu...
Hij is ook met slapen erg lastig maandenlang. Veel uit bed komen snachts en inslaapkomen moeten we erbij zitten. Anders breekt de hel los 😂(Herkende je naam van een ander topic over slapen)
Hij is ook erg aanhankelijk. Wil veel op schoot zitten. Zegt veel ik hou van je en als ik weg ben geweest dat hij me heeft gemist.
Ik word er soms ook een beetje gestoord van dat hij niet zelf kan spelen. Het huis word een mega puinhoop vaak omdat ik nergens aantoe kom. Hij mag vaak meehelpen als ik dingen gedaan wil hebben maar dat duurt natuurlijk allemaal erg lang.