40 Reacties

5 jaar geleden

Ik vind Fien mooier dan Feikje.

5 jaar geleden

Fien stond ook op ons lijstje. Dus dat zou mijn keuze dan zijn. Maar probeer het een tijdje om de naam hardop uit te spreken. Wat klinkt fijner en vertrouwder. Het is uiteindelijk jullie kindje ❤️

5 jaar geleden

Ik vind namen met 'je' aan het einde altijd heel leuk, maar vraag me altijd af hoe dit voor een volwassen vrouw/man is.. Hoewel ik het verkleinende bij Feikje nog wel mee vind vallen. Fien spreekt wel lekkerder

5 jaar geleden

Fien! Super leuk

5 jaar geleden

Ik vind het niets om iemand een naam te geven die een verkleinwoord is. Dat is leuk tot een jaar of zes. Later als CEO in de dop is het gewoon onhandig. Ik zou mijn kind een makkelijkere start willen geven en een andere leuke Friese kiezen.

5 jaar geleden

Fien

5 jaar geleden

Fien vind ik echt super leuk! Feikje vind ik wat lastiger als je volwassen wordt.. Het 'je' voelt voor mij persoonlijk altijd wat kinderlijk.

5 jaar geleden

Fiene vind ik ook wel leuk

5 jaar geleden

Feikje is leuk

5 jaar geleden

Fien!

5 jaar geleden

Fien is een leuke naam! En zeker als dat de naam is die jullie beide leuk vinden....ik zeg doen!

5 jaar geleden

Fien!

5 jaar geleden

Fien! Was voor ons de keuze als het een meisje was geweest. Nu zijn er weinig meisjesnamen die ik écht leuk vind, maar Fien was toch wel de leukste dachten wij, naast Jet (maar dan kwam mijn vriend met: jumbojet?), Juul (tot ik iemand tegen kwam die Juul heette en een man is) en Loes (en dan kwam hij met: Loes met je natte....?).

5 jaar geleden

Fien!😊

5 jaar geleden

Fien

5 jaar geleden

Feikje vind ik mooi en bijzonder! Fien ook heel leuk, maar die hoor je weer wat vaker

5 jaar geleden

Fien! Maar ik ben bevooroordeeld, onze dochter gaat Josephine heten met als roepnaam Fien 😉

5 jaar geleden

Ik vind het lastig om je te adviseren omdat namen zo persoonlijk zijn. Ik vind namen met ‘je’ aan t eind altijd een beetje lieflijk en vooral kinderlijk. Zou zo’n naam niet snel geven omdat het misschien in t volwassen leven dan niet passend is. Ik had een klasgenote die Feike heette, dat vind ik ook een leuke naam. Zie nu dat t eigenlijk een jongensnaam is 😅 haha grappig. Zo had ik er nooit naar gekeken. Als wij een meisje krijgen staat Josephine in mijn top 3.

5 jaar geleden

Ik vind een verklein 'woord' achter een naam niet zo leuk (maarja, blijft persoonlijk) als volwassene vind ik Feikje dus niet zo leuk. Als oma weer schattig haha Ik vind Fien leuk! Lief en krachtig.

5 jaar geleden

Jaa Fien! Voor deze tijd weer erg leuk 😄