53 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben deze warmer+sterilisator in 1 van dr Browns:
https://www.mamaloesbabysjop.nl/dr-brown-s-deluxe-flessenwarmer-en-sterilisator-ac148-intl?channable=01abc1696400373032363973&gclid=Cj0KCQjwmcWDBhCOARIsALgJ2Qf_0Jfyze-JF3afXOT8zwxGGaagWrLRRcylG-ugsnaPnd917JgZmIMaAgmQEALw_wcB
5 jaar geleden
Reactie op 12062021
Ik ga voor Alecto
https://www.wehkamp.nl/alecto-bw-700-digitale-flessenwar ...
Heb ik ook🙌🏼
5 jaar geleden
Reactie op 12062021
Ik ga voor Alecto
https://www.wehkamp.nl/alecto-bw-700-digitale-flessenwar ...
Deze hebben wij ook! Fijn apparaat.
5 jaar geleden
Reactie op Warsha85
Zo hele domme vraag nu, maar waarom niet in de magnetron, is dat slecht voo ...
Kan zeker hoor, is waar je voorkeur na toe gaat!
@TS wij hebben die van alecto die snel opwarmt
5 jaar geleden
Reactie op Warsha85
Zo hele domme vraag nu, maar waarom niet in de magnetron, is dat slecht voo ...
Voorheen(jaren terug) werd het afgeraden om afgekolfde melk op te warmen in de magnetron omdat het 'hotspots' in de melk kon creëren, dus dat het niet volledig egaal werd opgewarmt waardoor vitamines verloren konden gaan.
Maar tegenwoordig (zie voedingscentrum) wordt het advies gegeven dat het wel gewoon kan. Gewoon op een lage stand, af en toe doorroeren tegen die hotspots tot een tenp van 30 a 35C.
Is dus maar net wat je fijn vind 😉
5 jaar geleden
Hey, mag ik vragen waarom jullie kiezen om het flesje op te warmen. Onze gynecoloog zei dat dat tegenwoordig niet meer perse gedaan wordt. Zo is het gemakkelijk om op stap melk aan te bieden, zonder hier iets voor te moeten zoeken om dit op te warmen.
Wij gaan dus voorlopig geen warme melk geven. Enkel borst of afgekolft op kamertemperatuur.
Ik vraag het mij gewoon af. Omdat ik zoveel vragen heb rondom de voeding enzo. #firstbaby
5 jaar geleden
Reactie op Onlylove
Hey, mag ik vragen waarom jullie kiezen om het flesje op te warmen. Onze gy ...
Melk uit de borst ligt ook zo rond de 35C.. daarom wordt het opgewarmd. Dit wordt gezien als de ideale drinktemperatuur. Kamertemp is toch een stuk koeler. En als je vanuit de koelkast (of vriezer) moet wachten tot het op kamertemp is, ben je ook wel even bezig.
5 jaar geleden
Reactie op Onlylove
Onze dochter kreeg borstvoeding maar als het gekolft in een flesje wilde ze het wel ook warm anders dronk ze veel minder.
Eenmaal naar opvolgmelk bleek dat ze hield van bijna hete melk anders dronk ze niet of liet ze het staan..
Het zou praktischer zijn als het niet nodig is idd maar is erg afhankelijk per kind. Werk in de kinderopvang en je merkt verschil, de een drinkt melk prima op kamertemperatuur, de ander wilt het lekker warm en het liefst dat je het tussendoor nog weer opwarmt..
5 jaar geleden
Reactie op Sevyfay
Melk uit de borst ligt ook zo rond de 35C.. daarom wordt het opgewarmd. Dit ...
Precies wat hier wordt gezegd. Het hoeft ook niet warm warm, maar wel ongeveer dezelfde temperatuur als de temperatuur uit de borst.
5 jaar geleden
Mijn beide dochters zijn prematuur geboren en hebben veel flessen afgekolfde melk gehad voordat ze aan de borst konden drinken. We gebruiken/gebruiken gewoon een bakje (maatbeker met handvat is handig) met heet kraanwater met daarin de fles. Met 10 min ofzo is het warm. Ook later, bij grote flessen, gaat dat perfect. Wat mij betreft is flessenwarmer echt overbodig.
5 jaar geleden
Reactie op Onlylove
Snap je vraag; gaat niet om het opwarmen van de fles maar om het opwarmen van afgekolfde melk als ik bijv een keertje kolf en de melk daarna opgewarmd moet worden. In onze vorige kraamtijd werd afgeraden de magnetron te gebruiken maar zie nu al weer dat daar andere ideeen over bestaan :) leerzaam zo’n forum!
5 jaar geleden
Reactie op Onlylove
Hai! Bedoel je met opstap melk die pakken flesvoeding met nummer 2,3 etc? Kijk even keuringsdienst van waren terug op ik dacht nederland 2 of drie. Gaat over flesvoeding. Opstap/opvolg melk is marketing en bevat heel veel suikers. Ik vond het super interessant. Voor onze eerste twee heb ik hele dure voeding gekocht toen borstvoeding klaar was. Nu dus een goedkopere net zo goede variant mocht zelf voeden niet lukken :-)
5 jaar geleden
Reactie op Nsvb
Hai! Bedoel je met opstap melk die pakken flesvoeding met nummer 2,3 etc? K ...
Ja klopt, maar mijn baby wou geen koude melk. En overal willen ze wel snel even een flesje opwarmen. Indien je dat niet wilt, kan je vooraf wat water warm maken en meenemen in een thermos. Heel gemakkelijk en doen we ook als we op reis gaan. Altijd proper en warm water dan mee. Borstvoeding is ook lekker warm dus flesvoeding had hij ook liever zo.
5 jaar geleden
Nooit flessenverwarmer gehad. Zoals hieronder aangegeven: heet water in een kom/pan/wasbak en fles/zakje erin. Binnen een paar minuten kom je rond de 35graden. Warmer hoeft inderdaad niet.