10 Reacties
8 maanden geleden
Hi! We zitten in hetzelfde schuitje. 13 mei wordt onze dochter 3 en onze jongste dochter is nu bijna 4 maanden. Ook onze oudste wordt moe om 15.00/16.00. Wij kiezen er juist voor om iets actiefs te doen, omdat ze anders in slaap valt en in de avond niet meer slaapt. Om 15.00 gaan wij dus juist naar buiten, zodat we om 17.00 eten en ze makkelijker in slaap valt. Het is voor ons ook zoeken
8 maanden geleden
Reactie op Jojabo
Hi! We zitten in hetzelfde schuitje. 13 mei wordt onze dochter 3 en onze jo ...
Wat toevallig! Dan zijn onze kindjes even oud! Zit je toevallig ook in de januari groep hier op het topic? Lastige fase he, vond het zo lekker dat middagdutje, helemaal nu die 4 maanden regressie er aan zit te komen
8 maanden geleden
Reactie op Ilmi
Ps is dat met plaatjes of echt voor kinderen alleen luisteren?
Ik heb op spotify gewoon kinder luisterboeken in getypt en dan krijg je heel veel verhaaltjes. Het is dus zonder plaatjes. Echt luisteren. Doe het via een tablet inderdaad. Vooral Fien en Teun verhaaltjes zijn favoriet hier.
8 maanden geleden
Wij zijn langzaam af gaan bouwen met middagdutjes. Eerst 4x in de week, toen 2x in de week en nu met 3 jaar mss nog 1x in de week. We hebben haar toen wel even wat eerder naar bed gebracht, halfuurtje eerder dan normaal. Rustmomentjes zijn tv kijken, of een ontspannen activiteit zoals met speelrijst, kinetisch zand of klei spelen. Ik heb nu ook weleens dat ze zichzelf zo in de weg zit en in mijn armen bij mij in slaap is gevallen om 16.00. Tsja, dan merk je dat ze toch nog ‘klein’ zijn en hoe heerlijk om een halfuurtje te knuffelen op deze leeftijd 😂
8 maanden geleden
Onze dochter is nog enig kind, dus ik ging op een gegeven moment autorijden tijdens haar dutjes. Want ze had het echt nog wel nodig. Daarna verplaatsten we de dutjes naar ons bed (dan ging ik weg als ze sliep) want ze wilde absoluut niet in haar eigen bedje, sinds december ongeveer. En gister... Ze zei "Ik ben bijna jarig". Ik zei "Meisjes die bijna jarig zijn en al 3 worden slapen in hun eigen bedjes". Ze zei "oke", kroop erin en heeft 2 uren geslapen 🤣
Sommigen zeiden, stop dan met het dutje. Maar ik weet dat ze het nog nodig heeft, anders zou ze niet slapen. En ik ben trots dat ik heb doorgezet want ik las wel eens: het komt wel weer.
Mijn tip: wel blijven aanbieden, echt elke dag. Of eventueel als je de mogelijkheid hebt wandelen in de kinderwagen/buggy. En anders even lekker voor de tv of samen even op de bank een boekje lezen.