10 Reacties

één jaar geleden

Hier een slechte ontbijter eet eigelijk alleen een droge cracker dus geef ik dat maar

één jaar geleden

Havermout op geprobeerd aangezien dat met melk is? Of misschien als ze helpt met het klaarmaken ervan

één jaar geleden

Hier ook zo, ze eet vaak yoghurt met fruit en granola.

één jaar geleden

Hier ook vanaf 1,5 tot 2 jaar draaaama met ontbijt. Van brood tot aan yoghurt, brinta, gebakken ei, bananenbrood etc. Zo frustrerend. Nu is ze 2 jaar en 1 maand en serieus we zijn op vakantie geweest 2 weken all in en hier kon ze dus uit zoveel dingen kiezen. En we merkte dat ze variatie keuzes nodig had. Inmiddels zijn we thuis en geven we haar een bord met van alles een beetje. brood, yoghurt, fruit, ei elke dag natuurlijk anders. Maar het werkt echt 🤭.

één jaar geleden

Hier eet ze ook bijna niets aan tafel. Soms wat kwark. Wat nu vaak gebeurd is dat ik haar rond 09/10u een broodje in de hand in de buggy geef, wanneer we met de hond gaan wandelen. Dan is hij zo op! En met de lunch dan maar een cracotte of broodje met hagelslag oid. Beter iets eten dan niets. Zorgen over school maak ik me nog lang niet, dat duurt nog zo lang! Hoe het zal gaan als ze in september 2x naar de peuteropvang gaat, gaan we dan wel zien.

één jaar geleden

Hetzelfde hier sinds kort wil hij geen boterham eten (wij zijn optijd wakker om 6:00) Hij eet 2 hapjes en dan laat hij het liggen… Ik geef hem dan maar wat fruit en dat is zo op. Ik heb ook echt vaak andere dingen aangeboden, havermout, brinta, kwark, yoghurt, muesli, gepofte tarwe dingen. Soms eet hij wel maar heel vaak zijn het maar 2 hapjes het is wat het is om 7:15 of later eet hij de boterham wel op. Denk dat als je jou tijden aan houdt het ook wel goed komt is om 10:00 geen pauze op de basisschool??😂

één jaar geleden

Neee joh, denk je nu al aan school? Dat duurt nog zooo lang. Zou even je mindset naar het hier en nu brengen en gewoon doen wat nu werkt voor jullie.. met school zie je dan wel weer. Ik zou haar dan lekker een beker melk geven en om 9 uur samen ontbijten. Zie daar niks fouts aan. Onze dochter wordt zelf pas 08.00 wakker en dan eet ze ook haar ontbijt en melk rond 08.30/09.00. Ergens tussendoor nog wat fruit en rond 12.00 haar lunch.

één jaar geleden

Reactie op HLN92

Neee joh, denk je nu al aan school? Dat duurt nog zooo lang. Zou even je mi ...
In België gaan kindjes vanaf 2,5 naar school dus dat duurt niet zo heel lang meer.

één jaar geleden

Reactie op Sikka

In België gaan kindjes vanaf 2,5 naar school dus dat duurt niet zo heel lan ...
Oh sorry, dacht Nederland. Dan gewoon verschillende opties blijven aanbieden en anders op de fiets of in de auto nog die boterham aanbieden. Meestal krijgen ze rond 10 uur alweer iets van fruit. En rond 12 uur haal je hem weer op? Als hij niet goed heeft ontbeten zal hij wrs met lunch wel veel eten. Ergens zullen ze het wel weer in gaan halen. Zou me er niet te druk om maken iig.

één jaar geleden

Wellicht pas melk NA het ontbijt? Of pas om 11 uur of zo? Als ons zoontje veel drinkt, dan eet hij ook slecht. Dus wij bieden nu alleen water aan als hij wakker wordt en dan heeft hij meestal na 30 minuutjes echt wel honger. Gaat nu iig iets aan eten naar binnen, we geven hiervoor altijd keuze wat hij wil (Griekse yoghurt, brood, crackers, ei, havermout) beetje wisselend afhankelijk van hoeveel tijd we hebben. We geven hem nu melk na de lunch en melk na het avondeten, dit werkt prima voor hem.